Hoi, Ons mannetje spuugt regelmatig wat van zijn voeding terug. Soms een theelepeltje na het boertje. Soms wat meer als hij eenmaal weer in de box of op bed ligt. En soms helemaal niks. Nu hebben we gisterenmiddag een pak Nutriton gehaald en daar had ik een paar vraagjes over? Op de verpakking staat dat je 2 tot 4 maatschepjes per 100 ml voeding moet toevoegen? We geven sinds gisteren 150 ml voeding. Nu heb ik met de voeding van 01.00 uur 3 schepjes gebruikt, maar hier heeft hij maar 100 ml van gedronken, terwijl hij altijd zijn flesje opdrinkt? Toen ik het overschot ging weggooien, zat er een gelei-achtige klomp in het flesje, heb ik dan niet goed geschud? Hij heeft niks gespuugd. Met de voeding van 05.00 uur heb ik 2 schepjes gebruikt, maar ook nu heeft hij niet alles opgedronken. Toen ik het overschot ging weggooien, zat er weer wat gelei-achtige stukjes in? Hij heeft weer niks gespuugd. Met de voeding van 10.00 uur heb ik 1 schepje gebruikt en met een vork geroerd. Nu heeft hij wel alles opgedronken, maar na het boertje kwam er een eetlepeltje voeding mee. Is 1 schepje te weinig? - Hoeveel schepjes gebruiken jullie? - Hoe mengen jullie Nutriton door de voeding? Gewoon schudden of roeren met een vork? Wij zijn gewend om de voeding in een melkpoedertoren te stoppen, zodat we het alleen in de fles hoeven te schudden en niet met maatschepjes hoeven te hanessen. Kunnen we de schepjes Nutriton gewoon erbij stoppen? Of moeten we eerst de voeding mengen met het water en daarna pas de Nutriton erbij? Groetjes Saskia
Als hij niet spuugt met twee schepjes Nutriton hoef je hem niet meer te geven. Je kunt altijd nog meer in de fles doen als hij weer gaat spugen. Ik deed de Nutriton en het melkpoeder altijd bij elkaar in, en dan flink schudden(dan krijg je wel schuim). Met roeren met een vork kreeg ik klontjes. Misschien drinkt hij de fles niet helemaal leeg, omdat het wat dikker is. Waardoor hij wat harder moet zuigen, en hij dan te moe word. Je zou een grotere speen kunnen proberen natuurlijk.
waarschijnlijk heb je idd niet goed genoeg "geschud"... is het water wel warm genoeg zodat de poeder goed kan oplossen? ik heb er zelf nooit problemen mee gehad je kunt beter het water iets te warm hebben zodat het goed kan oplossen, en dat je het afkoelt onder stromende koud water dan dat het water te "lauw"is waardoor de poeder niet goed oplost.... wij gebruikte gewoon de op het pak aangegeven hoeveelheid schepjes enkel wanneer je denkt dat de voeding te veel van het goede is zou je een schepje minder kunnen doen, maar anders gewoon datgene aanhouden van wat er op het pak staat want daar krijgt de kleine natuurlijk zijn voeding vandaan, en niet van water.... en wat mengen betreft zoals je al kunt lezen, heet water en dan goed schudden...niet roeren dan houd je dus idd klontjes... succes
Ik roer de melk met een roerstaafje dat je ook altijd in je glas ice thee krijgt, geen klontjes en de melk iets heter maken als normaal, en even af laten koelen voor het drinken. Ik gebruik op 6 scheppen nutrilon 5 schepjes nutriton hier 180cc water bij. Ik doe de nutrilon en nutriton bij elkaar in de melkpoedertoren en dat werkt perfect. Nog nooit klontjes gehad.
Ik roer de melk met een roerstaafje dat je ook altijd in je glas ice thee krijgt, geen klontjes en de melk iets heter maken als normaal, en even af laten koelen voor het drinken. Ik gebruik op 6 scheppen nutrilon 5 schepjes nutriton hier 180cc water bij. Ik doe de nutrilon en nutriton bij elkaar in de melkpoedertoren en dat werkt perfect. Nog nooit klontjes gehad.
Waarom geef je bij zoweinig supgen Nutriton in de fles? Spugen heeft namelijk vaak een functie. Ze spugen dat gene wat ze te veel gedronken hebben uit. Als je dit tegen gaat door nutriton te geven kan het kindje veel makkelijker wennen ana te veel voedsel in het maagje, dus groter maagje, dus te veel eten, dus te zwaar worden. (En dat overgewicht is zo wie zo al een risico factor bij met poedermelk gevoede kinderen).
Ik ben het met Bumbaloe eens. Je zegt dat hij maar een beetje spuugt en soms zlfs helemaal niet. Dan zou ik idd ook niet meteen nutriton gaan gebruiken. Of heb het overlegd met het cb? Sowiezo zou ik het niet op eigen houtje gaan doen. Want als ik jou zo hoor is het helemaal niet nodig. Baby's mogen gerust een mondjevol teruggeven na een voeding. Succes ermee!
Je hebt spugen en spugen,als het gaat om juist maar wat melk teruggeven omdat hij/zij teveel melk heeft gehad of bij een boertje te laten is er geen probleem. Maar als het gaat om spugen en je baby doet dit nog paar uur na zen voeding en het ruikt zurig is dit iets helemaal anders en moet je er wel iets aan doen.Dit is maagzuur dat terug naar boven komt omdat maagklep niet goed afsluit dacht ik. Je baby kan daar veel last van hebben als hij dit frequent doet.En dan is het indikken van melk wel aan te raden.
Hoi, Hij gooit er ook wel eens halve flesje uit, maar dit doet hij niet na elke voeding. Een mondje teruggeven na een boertje is inderdaad geen probleem, maar het is ook wel eens zoveel dat het monddoekje helemaal doorweekt is. En hij heeft ook wel eens doorzichtige vloeistof, ik heb het idee dat dit maagzuur is. Je ziet hem ook wel een een raar gezicht trekken als hij wat moet opboeren. Vandaar dat we Nutriton zijn gaan proberen om te zien of het effect heeft. Groetjes Saskia
en toch vind ik het niet verstandig dit zomaar te gaan doen zonder overleg met cb of arts. Echt waar heel veel babies supgen en ook wel eens een halve fles en ze trekken er ook wel eens een vies gezicht bij. Het is echt heel normaal. Pas als ze na iedere voeding een halve fles spugen of heel veel zuur opboeren waardoor het pijn gaat doen en daardoor niet goed groeien bijv. dan is het zaak er iets aan te doen. Echt nutriton is niet zo onschuldig als het lijkt. Mijn oudste dochter is er bijna door in het ziekenhuis beland En wij gaven het nog wel op medisch advies...
@bumbaloe: even off topic, ik geef jesper ook op medisch advies nutrtiton ivm verborgen reflux, hoe kan het gevaarlijk zijn als ik vragen mag? Vind het wel iets om me druk om te maken aangezien ik dus best wel veel moet gebruiken per voeding.
ik geef ook nutriton, omdat ons ventje moeilijk poept en ook wat teruggeeft na de voeding. maar nu ben ik ook benieuwd waarom het gevaarlijk kan zijn, anders stop ik er misschien ook wel mee..
vroeger kocht je pakken johannesbroodpitmeel waarvan dit (nutriton) dus een vervanger is en dat werd gegeven idd aan kindjes die "terug" gaven of waarvan men wilde dat de kleine 's nachts door ging slapen e.d. ik ben zelf ook wel benieuwd eerlijk gezegd waarom nutriton (of zoals ik het van vroeger ken johannesbroodpitmeel) gevaarlijk zou kunnen zijn voor kindjes? en al helemaal naar de reden dat jij (bumbaloe) zegt dat jouw kindje er bijna door in het ziekenhuis beland is?
Nou, Nutriton staat ook bekend om zijn laxerende werking. Maar wat nooit verteld wordt is dat het dus ook verstoppend kan werken. sterker nog, het schijnt even vaak verstopping op te leveren dan versoepeling van de stoelgang... Onze dochter raakte dus verstopt. En daar zijn we redelijk laat achter gekomen. Ze poepte nl zo wie zo maar 1x per week (borstvoeding) en had in eeste instatie geen klachten of zo. Maar na een paar dagen begon het dus. en dat ging van kwaad tot erger. Ze zat dus zo vol ontlasting dat ze ging braken en niemand wist echt waar het vandaan kwam tot dat een allerte arts in opleiding op die nutriton kwam. Toen we dus voor opname in het ziekenhuis aankwamen. Toen is ze gelaxeerd en daarna moesten we haar dus extra vocht bij geven bij iedere voeding zodat ze hopelijk niet meer opnieuw verstopt zou raken. En dat heeft geholpen. Volgens die arts heeft het ermee te maken dat de darmen nog niet rijp zijn op die leeftijd voor iets anders dan melk. En dan kun je verschillende reacties krijgen.
Hoi, Een mondjevol spugen kan inderdaad geen kwaad, maar als na bijna elke voeding een kleine golf komt, wordt het al wat vervelender. De kleine had dan ook wat sneller honger, soms zelfs al na 2 uur. Ons mannetje lijkt ook erg gevoelig voor prikkels/drukte, want als we hem ergens anders voeden of door iemand anders, gaat hij zeker meer spugen als normaal. Hij kan ook beter een paar minuten rustig rechtop zitten bij ons na de voeding om het even te laten zakken. Nu zijn voeding wat dikker is, gaat het stukker beter en geeft hij alleen nog soms een mondje terug met een boertje. Hij krijgt nu 150 ml water met 5 schepjes voeding en daarbij doen we dan 2 schepjes Nutriton. Aanstaande dinsdag ga ik weer naar het CB om het tussendoor te wegen, dan zal ik ook wel vertellen. Bij de eerste controle had ik het spugen ook al aangekaart, met de vraag of ik niet beter kon overstappen op Nutrilon Omneo, maar dat had geen nut aangezien we Hypo-allergeen geven. Mijn zoontje krijgt gewoon flesvoeding en heeft elke dag een poepluier. Mocht hij een dag geen poepluier hebben, dan moet hij het zeker de volgende dag wel hebben, anders gaat er bij mij een belletje rinkelen. Misschien dat jij teveel Nutriton gegeven hebt? Dan heb je inderdaad kans op verstopping. Wij geven maar 2 schepjes en hij heeft nog steeds vla-achtige ontlasting. Jammer dat jij een slechte ervaring hebt, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slecht product is, het is gewoon bij de drogist te verkrijgen. Groetjes Saskia
Elke voeding welke een kind naar binnen krijgt, of dat nou bv is of fv of fv aangemaakt met toevoeging van nutriton of wat dan ook kan zowel laxerend als verstoppend werken Jij kan je kind door hetgeen jij naar binnenkrijgt een verstopping geven net zo goed als dat zoiets laxerend kan werken door hetgeen jij naar binnen werkt .. Zoals je zelf al aangaf poepte jouw dochter zowieso al niet naar behoren en dat van enkel bv .waarvan ik aanneem dat je daar al eerder mee naar de ha bent gegaan dus om nu te zeggen dat nutriton de boosdoener is geweest terwijl je dochter dus zowieso al veel te weinig ontlasting had is denk ik wat overdreven De grootste oorzaken van harde ontlasting bij kindjes zijn behalve dat zij iets via de moeder binnen krijgen verandering van voeding en dan nog voornamelijk doordat de samenstelling hiervan te geconcentreerd wordt gemaakt .je moet je als je van voeding veranderd zeker houden aan wat er op de pakken staat, dus niet nog een schepje extra erbij gaan doen of wat dan ook, want juist dat soort dingen zorgen er dus voor dat het darmstelsel van je kleine van slag raakt en waardoor het dus of aan de diarree gaat of juist verstopt raakt en dat verhelp je door tussendoor wat fruithapjes te geven (stimuleert de darmen waardoor de ontlasting ook weer zachter wordt) of bij kleintjes wat water voor de voeding geven liefst gewoon uit kant en klare pakken uit de winkel omdat daar minder kalk in zit dan in gekookt water uit de kraan . Dus wat jij zegt daar ben ik het niet mee eens, dan kan die arts wel nutriton de schuld geven omdat je dat toevallig ook hebt gegeven maar zoals zelf gezegd had je kleine al problemen met de ontlasting .en er wordt altijd gezegd dat als je je kind wat anders erbij gaat geven wat dan ook, of dat nou nutriton is of een andere soort voeding je op de ontlasting moet letten en of ze daar geen krampjes van krijgen want welke voeding je ook geeft het ene kindje kan wel tegen een bepaalde voeding en het andere kindje weer niet die is weer gebaat met weer een ander soort (merk of wat dan ook) . Ik lees vaak genoeg van moeders die andere voeding proberen en zeggen dat ze er wat extra schepjes indoen of juist weer wat minder dat soort dingen, tja als de kleine dan verstopt raakt of juist te dun poept dan kun je in ieder geval er al bij nadenken dat het waarschijnlijk ligt aan de concentratie in de voeding zoals je die klaar maakt dan aan de voeding zelf
Wat een raar antwoord Smoekie, sorry dat ik het zeg. Mijn dochter poepte volledig naar behoren. Als een kind borstvoeding krijgt kan een kind tot 2 weken niet poepen dat is dan heel normaal. Elke dag poepen bij borstvoeding is ook vrij normaal. Google maar eens op nurtiton, dat wordt dus heel vaak aangeraden bij moeilijk ontlasting. Het werkt dus vaak bewezen laxerend. Bij onze dochter werd het aangeraden van wegen een verborgen reflux. Dat jij nooit problemen hebt gehad of gehoord hebt van problemen met nutriton betekent niet dat niemand dat heeft. Nogmaals ik moet zeggen dat ik jou reactie een beetje raar vind.
@sassie1980 mijn zoontje kreeg ook nutrilon hypoallergeen en wij zijn inmddels over gestapt op nutrilon omneo. die is nl wel gewoon hypoallergeen. het staat niet op het pak, maar ik heb t nagevraagd bij de nutricia telefoonlijn. je zou dus wel gewoon kunnen overstappen als je dat evt nog wilt. of je zou t kunnen mengen. groetjes
Op de site van Nutrilon staat dat Omneo alleen aan te bevelen is als je kindje ook krampjes en problemen heeft met de ontlasting. Ons zoontje heeft 's ochtends wel eens wat krampjes, maar heeft gewoon elke dag 1 of 2 keer een goede poepluier. Het is voor ons dus vooral voor het spugen tegen te gaan.