provocatie test bij koemelk allergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door baard, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

marissa is nu bijna 6 maanden en de kinderarts wil graag dat we weer een provocatie test doen.
    ze drinkt sinds 6 weken oud is allergy care en dat gaat prima!
    dus morgen vroeg een gewone fles geven.
    phh ben wel een beetje ongerust.
    reageerde jullie kindjes meteen, of pas naar een paar dagen?
    ik heb al eens eerder een test gedaan en toen begon ze pas na 2 dagen veel krampen te krijgen.
    de arts vond dit een beetje raar, en hij denkt dat ze mischien geen echte allergie heeft.
    whoe ging dat bij jullie?
    wanneer ze ;ast krijgt mag ik meteen terug starten met de allergie care.

groetjes debby

2. Niet meer actief

Veel succes, hopelijk gaat het deze keer wel goed!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lieve help! Provoceren met een HELE fles bij een kind dat Allergy Care krijgt?
    Nou dat is wel heftig hoor.
    Als ze erg allergisch is dan zou op die manier provoceren alleen in een ziekenhuis onder constante bewaking mogen.

Om te provoceren geeft een klein beetje melk je vaak al voldoende informatie.
    Als je een dag voor je gaat provoceren door te drinken wat koemelk op het wangetje smeert, dan krijg je iets meer aanwijzing of met een fles provoceren een goed idee is. Als het wangetje er anders uitziet als er melk op gesmeerd is, dan is ze hoogstwaarschijnlijk allergisch, en dan zou ik niet het risico nemen van met een hele fles provoceren.

4. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

we mogen met een hele fles proberen omdat ze voorheen eigelijk alleen heel veel krampen had van de gewone voeding.
    we twijfelden dan ook of ze wel echt een keomelk allergie heeft.
    na het opstarten van de allergy care waren de krampen wel verdwenen.
    nou heb vanmorgen en daarnet een gewone fles gegeven en tot nu toe nog niets aan de hand.
    ik ben benieuwd.

groetjes deb

5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wij moeten met een week of 2 provoceren omdat onze dochter vermoedelijk ook een koemelkallergie heeft. Alleen moeten wij eerst 10 cc "gewone"voeding door de Pepti doen om te kijken of ze dan reageert.
    Vind een hele volle fles wel erg rigoreus.
    Succes ermee.

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik denk dat KA wel weet waar hij mee bezig is hoor. :p

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    mee eens Brenda, ik zou ook het advies van de KA opvolgen, hij heeft er niet voor niets jaren voor geleerd.

TS, hopelijk is ze van de allergie af, ik wens je veel succes!

joyce

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hier onder begeleiding met 1 jaar in het ziekenhuis geprovoceerd.
    Eerst een beetje op de rug toen met kleine slokjes. Je bent een hele dag in het ziekenhuis maar ik vond het ene fijne gedachten.
    Gelukkig was Lars er met 1 jaar vanaf.

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoi Debbie,

En heb je de provocatie test gedaan?
    Ben erg benieud.

Groetjes Lin

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    misschien een rare vraag, maar kan je door melk op de huid te smeren zien of een kind hiervoor allergisch is? wat zie je dan, eczeem ofzo?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De huid kan dan rood worden, of ruw, of er komt eczeem, of pukkeltjes.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En weet je wel hoeveel tijd er van al die jaren aan de voeding van babies besteed is? Een paar UUR!
    Kinderartsen weten heel veel van zieke kinderen, maar niet altijd even veel van hun voeding.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is inderdaad de normale aanpak bij een KEA provocatie.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Bah het is ook altijd hetzelfde. Jij bent een echte betweter. Als je ervoor kiest geen Bv te geven is het niet goed, de KA doet het niet goed, het CB in Belgie doet het niet goed......etc......
    Hoe weet jij of KMA behandeld wordt op de universiteit. KMA is ook een ziekte dus oordeel niet zo snel dat een KA daar niks van zou weten. Waarom zou jij alles weten vraag ik me af. Wie zegt dat de info die jij geeft klopt of dat het iets is wat je zelf bedenkt als zijnde het goede.
    Jij kent de hele achtergrond van de TS niet. KMA kan zich in verschillende vormen laten zien. Misschien waren de klachten van de TS niet van die aard dat een provocatietest nodig is, maar is het voldoende om een normale voeding te proberen en krijgt haar kindje in het ergste geval alleen krampen. Nou dan stop je weer met normale voeding en ga je weer over op KMA vrije voeding om maar een voorbeeld te noemen.

Doe toch niet altijd alsof jouw advies het enige goede is. Vaak zijn er meer inzichten over hoe met iets om te gaan.

15. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ok het is off topic maar ik wil toch even laten weten dat ik het met je eens ben Brenda.

verder wil ik er geen woorden aan vuil maken.

joyce

ben wel benieuwd hoe de test gegaan is.

16. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

hier ben ik weer.
    sinds donderdag begonnen met de normale voeding, en we merken eigenlijk nog niets.
    ik vond ze gisteren wel wat hangerig, maar ja dat kan zo veel redenen hebben.
    net wat jullie zeggen in vertrouw de ka wel hoor, als ik er zelf geen goed gevoel over had dan had ik het zeker niet geprobeerd!
    ze heeft ook nooit een ernstige reactie gehad. ze had vroeger alleen heel veel krampen en liet heel veel scheeten, en een klein beetje exceem.
    door dr krampen krijste ze heel de dag en met de speciale voeding was het over.
    nou ze heeft nu nog geen scheten gelaten dus ik hoop het beste ervan!
    woensdag moeten we weer naar de ka op controle.
    en ik ga nu gewoon verder met de gewone melk, en hopen dat de klachten weg blijven.
    mischien was het geen echte allergie, maar meer een overgevoeligheid.
    bedakt voor jullie berichtejs hoor!
    en als ik nog iet sweet hooren jullie het.

groetjes debby

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    succes in ieder geval meid, dat het nu maar goed mag blijven gaan...

idd gewoon op je eigen ka vertrouwen die kent jouw en je kindje het beste en weet precies hoe in jullie specifieke situatie te handelen...

de regels van het "boekje" zijn algemeen genomen en niet op iedereen van toepassing jammer dat sommige daar niet aan willen en de adviezen van een ha - ka - cb - gyn in twijfel proberen te brengen bij degene die ergens een vraag over heeft...

volg ten alle tijde je eigen gevoel en je ka en niet onze "goed" bedoelde adviezen...wij kunnen enkel adviseren aan de hand van eigen "ervaringen" (en sommige uit boekjes of google) maar die kunnen op een ander weer niet van toepassing zijn....

succes :D

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    fijn om te horen dat de test goed gegaan is en dat ze tot nu toe nog geen klachten heeft gehad!1

zou wel super voor je zijn als ze er geen last meer van heeft!

joyce

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo gelukkig is de test goed gegaan hopen dat het goed blijft gaan.

En als jij vertrouwen hebt in de kinderarts dan is het toch goed!

Dirksmama weet naar mijn mening altijd wel een reden om ons de les te lezen. Geen kinderarts weet het zo goed als zij, het cb is overal ruk enz enz.
    Maar ja daar is ze dan ook schooljuf voor om ons de les te lezen, hoeveel tijd zou in haar opleiding aan voeding besteed zijn?

Mocht ik hiervoor gebanned worden prima, maar als zij iedereen de les mag lezen ..... dan wij toch ook?

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik moet dirksmama helaas hierin steunen, als moeder van 5 met allen koemelk allergie of lactose intolerantie is het werkelijk om te janken met wat voor kwakzalvers ik wel te maken heb gehad, vb een arts die mijn zoon pepti voorschreef notabene voor lactoseintolerantie... zucht, kijk ik wist dat dat niet klopte en zei er wat van, maar een ander had het net zo goed niet geweten, en dan...?. Ze bedoelen het heus allemaal wel goed, maar kinderartsen zijn overbelast, overwerkt en op sommige gebieden schort het erg aan kennis in de "minder belangrijke"zaken, vandaar dat ik ook afspraken met een allergoloog heb geeeist.

Ik weet niet wat jullie persoonlijke problemen met dirksmama inhouden maar vanuit mijn standpunt en ervaringen heeft ze daar toch wel gelijk in.

Deel Deze Pagina