Hoi, Al 2 weken probeer ik bij Anique haar laatste fles de Nutrix in te doen. De eerste dagen dronk ze de fles nog wel maar nu wil ze het niet meer hebben. Zou het kunnen omdat het een beetje klonterig wordt? Of doe ik de bereiding niet goed. Ik doe het alsvolgt: water verwarmen, melkpoeder erin, even schudden tot melkpoeder is opgelost (totaal 200ml) en daarna de Nutrix erbij in weer goed schudden of doorroeren met een vork. Dan zou het goed moeten zijn. Wie kent dit probleem en wat hebben jullie er aan gedaan? Ik kan natuurlijk ook de Nutrix vanille halen maar ja, die zal ze dan ook niet willen..... groetjes wuppie
Hoeveel schepjes doe je in de fles? Ik ben bij Glenn begonnen met 2 kleine lepels. En dan goed opletten of het niet te moeilijk/makkelijk door het speentje gaat. Bij Glenn doe ik door de nachtfles nu 2.5 eetlepel en dan geef ik het met de 3-standenspeen van Avent.
Er gaan nu in de nachtfles 2 eetlepels bij....... 3 lukt al helemaal niet en ik gebruik ook de 3 standen speen van Avent
Ik zou gewoon iets anders proberen. Johannesbroodpitmeel b.v. zelfde werking als nutrix alleen lost het beter op. Je moet dan water koken, meteen de fles klaarmaken (wij hadden fisi comfort daar zit dat johannes spul al bij in maar je kunt het ook los kopen) en dan gewoon laten afkoelen (spul heeft tijd nodig om in te dikken en lost makkelijker op in heet water). Na een half uurtje is het op drink temperatuur. Groetjes Anita
Bij Glenn heb ik dus dubbelop: én Nutrix én Nutriton. Dus hij is bij hem altijd al dikker. Roer je de Nutrix eerst goed door met een vork en dán schudden? Ik maak hem trouwens ook iets warmen dan de normale fles. Als ik hem dan met de vork geroerd heb én geschud, dán ga ik naar boven Glenn wakker maken, verschonen, en is de fles op temp én goed opgelost.
Hier nog een die het niet wil, ze wil het echt niet heb het vaak geprobeerd maar dan duwt ze meteen de speen terug. Als ik dan weer gewoon melk maak wil ze hel wel. Heb overleg gehad met cb die zeiden het moet ook niet als ze niet wil dan niet. Dat geldt ook nu voor gewone pap, dat wil ze ook niet. Ze is echt heel kieskeurig met eten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes ermee.