Mijn zoontje drinkt zijn flessen de laatste weken erg slecht. Ik hoef pas over een maand weer naar het CB dus vraag het hier maar even. Hoeveel flesvoeding moet hij ongeveer binnen krijgen per dag op deze leeftijd? Zijn schema is nu ongeveer: 8.30 Bordje pap van 180/6 melk en bambix (Was een fles van 180/6 maar die dronk hij steeds slecht en de pap gaat wel op!) 10.30 Fruit 12.30 1 boterham zonder korsten en hij drinkt hooguit 50 cc opvolgmelk 15.00 Diksap + soms een koekje o.i.d (drinkt meestal niet zoveel, hooguit eens een keer 80 a 90 cc) 17.00 200 gram warme hap + 100cc toetje na 19.00 Pyjamapapje (drinkt +- 160-180 cc meestal, soms ook maar 100 cc) Hij is trouwens 75 cm en weegt 9,5 kg. Ik ben soms zo bang dat hij te weinig fv binnen krijgt, maar meer krijg ik er echt niet in! Vandaar dat ik de fles 's ochtends ook heb vervangen voor een bordje pap wat wel opgaat. Is het ook erg dat hij 's ochtends pap krijgt en 's avonds weer (pyjama) pap? Of is dit te veel van het goede? De vaste voeding gaat er altijd super in! Is nog nooit een probleem geweest. Hopelijk kan iemand me helpen!
Je schema ziet er prima uit hoor en je hoeveelheid zuivel ook. Toen ik met Fleur bij het CB was met 9 maanden zei de arts dat ze 300-500 cc zuivel nodig hebben op deze leeftijd (dus incl. yoghurt, pap gemaak van opvolgmelk etc.) dus dan komt je er prima aan toch met 450 a 500 ml zuivel? Ik vind 100 gr. toetje wel veel als je ook nog een pyama pap later doet (omdat pyamapap zoet is toch?) maar op zich kan het geen kwaad ls je kindje niet te zwaar is of zo. Fleur krijgt hier om de dag yoghurt na de warme maaltijd of met wat fruit in de ochtend en voor het slapen gaan een 150/5 flesje. Ze is dan wel aardig op gewicht met 74 cm en 9.8 kilo schat ik. Hier dus geen pyama pap. Verder eet ze: 07:30 - pap 200/6 en 6 eetlepels molenaars pap 10:00 - 175 a 200 gr. fruit 12:00 - 1 1/2 boterham en 160 cc waterige diksap 15:00 - bekertje water en rijstwafel of frutapura, soepstengel of koekje 17:00 - 200 gr warm eten en om de dag 60 cc yoghurt 18:30 - flesje 150/5 Hier ook geen probleem met de vaste voeding..ha ha...wel te merken aan haar gewicht! Succes en maak je niet te veel zorgen. Alles rond de 400 cc zuivel is dus prima. Als ze een jaar zijn is 300 cc zuivel genoeg per dag. Marijn
Bedankt voor je reactie! Misschien dat ik maar moet proberen het pyjamapapje weg te laten en daarvoor in de plaats een gewone fles 180/6 te doen? Weet alleen niet of hij dat dan wil drinken en of hij daarop doorslaapt!? Iemand nog andere ideeen? Ik wil mijn zoontje ook niet dik maken... Hij is niet te dik ofzo. Hij ligt qua lengte en gewicht al vanaf de geboorte op de 1 na hoogste lijn in de groeicurve. Dus dat is verder prima!