hoeveel fv in combi met bv?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door laika10, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Sinds drie dagen geef ik een combinatie van fv en bv, probeer om en om te geven en hij vraagt om ongeveer 7 voedingen per dag.

Nou vraag ik me af hoeveel fv ik hem moet geven per keer, volgens de verpakking ( nutrilon hypo) zou hij nu 5 voedingen per dag moeten krijgen bij 5 kg, maar hij wil er 7, dus heb ik de hoeveelheid al gedeeld door 7. Of moet ik gewoon de hoeveelheid geven die op de verpakking staat en de bv als extra-tje zien? Ik geef dus nu drie keer bv en vier keer fv van 100 ml ( de verpakking zegt 5 maal 150).

En hoe gaat dat met voeden op verzoek? Met alleen de bv gaf ik gewoon als hij zich meldde dat was om de drie en soms vier uur, maar moet dat met fv ook als hij zich vaker meld, en hoeveel fv moet ik dan elke keer geven, gewoon de 100 ml of minder? Hij komt de laatste dagen ( eigenlijk sinds de kv) om de 2 uur en als ik pech heb om de 1.5 uur :(

Beetje warrig verhaal misschien, maar zit maar te emmeren nu in de hoop dat ik het goed doe....

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Volgens mij mag je tegenwoordig flesvoeding ook net zoveel aanbieden als dat je kindje wilt.
    Dus als hij het goed doet op de 4x 100ml, doe je het prima. Als het teveel is, laat hij het gewoon over in de fles, en als het te weinig is, kan je altijd wat meer aanbieden.

Toen wij fv en bv combineerden, deden we het ook ongeveer zo. Volgens de verpakking mocht ze al 5 * 180; maar ik gaf bij 7 voedingen naast de bv nog 3 of 4x 150cc. En dat ging prima.

Voedde ook op verzoek, maar merkte wel dat er langzaam veel meer regelmaat in kwam, en dat ze zelf een beetje de voorgeschreven tijden ging aanhouden.

Toen we eventjes de combi fles en borrst hadden, zat ze al vanzelf ongeveer op de 7 - 11 - 15 - 19 - 23 uur (soms een uurtje of half uurtje eerder op later) en dan nog een nachtvoeding.

Nu komen we met de fles ook nog wel eens op 6 voedingen uit. Ze zal het dan nodig hebben, denk ik maar.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna zat hier in het begin ook nog op 7 voedingen bij de combi bv en fv.

Ik gaf haar toen 90/3 en dat werd al snel 120/4 en 6 voedingen. Die 120 heeft ze een tijd vol gehouden, maar helaas was het door de combi echt over met mijn bv.

In het begin maakte ik me best zorgen over het aantal voedingen. (volgens het pak moest ze er toch 5), maar ze gaf echt vanzelf wel aan wanneer ze naar meer cc per voeding/minder voedingen kon.

Deel Deze Pagina