Ik wil binnenkort beginnen met het aanleggen van een voorraadje voor als ik straks weer aan het werk ga (begin mei), maar ik zit met een klein probleempje... Ik heb nogal veel melk, en als ik een keertje kolf voor een voorraadje dan zit ik meteen na ongeveer 12 uur met hele volle borsten, bijna stuwing zeg maar! Sven drinkt ook vrijwel altijd maar uit 1 borst, en daar heeft hij meer dan genoeg aan! Soms kolf ik dan de andere borst leeg om een voorraadje aan te leggen, maar daar krijg ik dan dus wel last van (en Sven ook... ) Het kolven op zich gaat heel goed overigens, ik kolf met gemak 130 cc uit een borst als mijn vriend eens een flesje geeft of als ik de andere borst kolf... Ik weet dan ook niet zo goed hoe ik zal beginnen met het aanleggen van een voorraad, toch maar elke dag een borst leegkolven en een tijdje mijn borsten laten wennen, of incidenteel mijn borsten leegkolven en dan de bijna-stuwing accepteren? Hebben jullie adviezen?
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord. Ik was ook begonnen met kolven en wilde dan 1x per dag alvast een voorraadje aan gaan leggen, maar ik ben er heel snel weer mee gestopt. Mijn productie ging meteen enorm omhoog. Bob kreeg veel te veel binnen en ik ging ook veel meer lekken. Nu doe ik het alleen nog als hij een keer een flesje heeft gehad en ik dus een voeding heb overgeslagen, maar dan moet het ook wel echt. Hoe ik dat straks met werk dan moet gaan doen weet ik ook nog niet. Maar voorlopig moet ik eerst nog een baan gaan zoeken, dus echt druk maak ik me daar nog maar niet om.
Ik zou je vraag op het borstvoedingsforum stellen. Er zijn daar zoveel mensen die je heir echt goed antwoord op kunnen geven. succes.
je kunt iedere keer een beetje je andere borst kolven (20cc ofzo) dan heb je aan het einde van de dag een reservevoeding gespaart zonder te veel te stimuleren Succes ermee Lisette Oh ik hoorde wel dat je warme en koude melk niet mag mengen dus warme melk laten afkoelen in de koelkast voordat je het bij elkaar gooit
daar heb ik ook erg veel opgestoken over borstvoeding. als ik zelf kolf en later geef, staat daar wel weer een kolfbeurt tegenover, anders zit er teveel tijd tussen de voedingen en krijg je een verkeerd 'vraag en aanbod' beeld.
Ik heb dat ook, ik kolf 130 cc per borst in een minuut of 5. Best veel dus. Ik heb ook een voorraad aangelegd. De eerste paar dagen kreeg ik daardoor wat stuwing 's nachts. Maar om de een of andere reden had ik daarna geen stuwing meer, en kan ik nog steeds voorraad opbouwen. Ik zou het gewoon volhouden hoor, het is heel makkelijk om een voorraadje te hebben, zeker als je gaat werken. En als het net als bij mij gaat wordt de stuwing vanzelf minder.
Dat is geen handige tip, want als je elke keer een klein beetje zou kolven, zou dat betekenen dat je alleen maar de voormelk kolft...Dat lijkt me niet de bedoeling.
in de voormelk zit veel lactulose, wat goed laxeert, het lijkt mij ook niet goed om alleen dat op te sparen, bovendien zit in de achtermelk de meeste voedingstoffen en vet (kijk maar eens als je een flesje in de koelkast bewaart, hoeveel vet aan de kantjes blijft kleven dit lost overigens weer op als je het verwarmt en ze raden aan om in een pannetje heet water te verwarmen, met magnetron gaan veel antistoffen verloren)