De vraag zegt het al wat eten (en drinken) julie met de borstvoeding of hebben julie gegeten/gedronken. Hier mijn lijstje. - 2 a3 sneetjes brood - 1/1,5 liter vocht - 3 glazen melk. - 5 dagen in de week groenten/aardappelen en vlees - 1 x in de week een past en 1x in de week patat. - 2 stuks fruit per dag. - multivitaminen verder eet ik enorm veel tussendoortjes te erg voor woorden. ben ik de enige die zo slecht eet of zijn er meer?
Ik eet net als voorheen (alleen laat ik de pizza van maandag tussen de middag maar staan ). Voor de rest probeer ik wel méér (melkproducten) te drinken/nuttigen. Brood eet ik bijna niet, in plaats daarvan meestal vruchtenkwark of vla oid. Multi vitaminen neem ik niet.. Om de dag ong een stuk fruit of bijvoorbeeld versgeperste sinaasappelen.
Ik had echt honger als een paard toen ik nog bv gaf Ik at minimaal 2 stuks fruit per dag maar eerder 4 Chocolade ging er ook bijna elke dag wel in. Flink bord eten 's avonds. Minimaal 2,5 liter vocht. hield het niet bij maar had overal waterflessen staan en ook na een nachtvoeding moest ik altijd even bijtanken. Het mooie was dat ik wel in een mum van tijd de kilootjes kwijt was zonder dat ik hoefde te lijnen Ben benieuwd hoe dat nu gaat......
Ik drink zeker 3 liter water per dag en verder doe ik niks extra's... let er verder ook niet op ofzo.
IK drink minstens 2 liter water per dag, en een halve liter karnemelk sowieso. Voor de rest veel groente en fruit. Veel liga's. Ik probeer zo weinig mogelijk te snoepen , af en toe een stukje chocolade. En altijd een mulivitamine 's ochtends, en de actimel natuurlijk!
Ik drink veel, geen idee hoeveel. Heb 's nachts ook een halve liter naast het bed staan. Ik eet 4 stukjes brood per dag, 's avonds lekker warm eten, tussendoor meestal nog een kom yochurt met meusli. En probeer 3 stukken fuit te eten. Maar dat laatste haal ik meestal niet. Een multivitamine en een yakultje, en soms visoliepillen. En ik snaai best wel veel, moet ik eigenlijk mee ophouden maja.....
Dit moeten we eten volgens het voedingscentrum: Basisvoeding voor vrouwen die borstvoeding geven Deze hoeveelheden worden gemiddeld per dag aanbevolen als basis voor een gezonde voeding voor vrouwen die borstvoeding geven: Brood 7 sneetjes (245 gram) Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten 5 stuks of 5 opscheplepels (250 gram) Groente 4 grote lepels (200 gram) Fruit 3 stuks (300 gram)* Zuivel 400 ml melk(producten) en 20 gram kaas (1 plak) Vlees(waren), vis, kip, ei of vleesvervangers 120 gram (gaar gewicht) Halvarine, margarine of bak- en braadproducten 50 gram Dranken 2 liter (inclusief de melkproducten) * 1 stuk fruit kan worden vervangen door 1 glas vitamine C-houdend vruchtensap (sinaasappel-, grapefruit- of ananassap)
Per dag: - 8-10 boterhammen - 2 stuks fruit...of nog meer - 2,5 literwater - 1 glas karnemelk - (kruiden)thee - plak ontbijtkoek of rijstewafel - veel groenten - aardappels, rijst, pasta, bonen, of couscous Soms pizza, patat of chocola.