Jiri krijgt nu op aanraden van het CB 3 theelepels nutrix in zijn laatste fles. Mijn vraag is hoe je dan de hoeveelheid verhoogd en wanneer. En hoeveel jullie dan uiteindelijk in een laatste fles geven.
Dat het CB dat adviseerd het is officieel pas te gebruiken vanaf 4 maanden inderdaad. Maar goed als het CB het zegt zal het wel goed zijn. Ik ben met Nutrix begonnen toen Keano ongeveer 4 maanden was...wij doen 4 eierlepeltjes in zijn laatste flesje. Hoe en wanneer je de hoeveelheid verhoogd zou ik niet weten is denk ik gewoon een kwestie van proberen... Maar waarom wil je het verhogen? liefs, misspuma
wil het verhogen omdat 3 theelepels nog niet voldoende zijn om hem door te laten slapen. Ik heb gisteren 2 schepjes van de frisolepel met nutrix door zijn fles gedaan, is 4 volle theelepels, en hij heeft nu wel 6 uur tussen de fles gelaten. Het begint ergens op te lijken. Maar wil ook niet te veel nutrix er door heen doen. Dus laat het hier voorlopig bij. Het CB raadde mij dit aan omdat hij gezien zijn gewicht en leeftijd toch wel een keer door moet gaan slapen. En het kon geen kwaad om nu al nutrix te geven.
Oh zo.... Mag ik vragen hoeveel je kleine wondertje weegt? Ik vraag dit omdat ik toen met Ruben ook naar het CB moest en die zeiden tegen mij toen ik vroeg wanneer hij door ging slapen dat ik daar gewoon nog geduld mee moest hebben... Ruben was toen ook iets van 2 maanden... Maar ja ik dacht jullie hebben lekker praten..het sloopt je wel op een ogenblik kun je haast niet meer pfff. Ik mocht toen geen nutrix gebruiken...waarvoorniet..geen idee.. Ik heb toen fantomalt gekregen ook een soort energiepoeder waar hij langer vol van zit.. Toen sliep hij ook wel door snachts... Hij slaapt van 23.00 tot 0.700 uur... Groetjes Angela
En hoeveel voeding geef je hem en hoeveel flessen per 24 uur? Onze kleine krijgt ongeveeer 3 x 180 en 2 x 210 (begon ook 's nachts weer wakker te worden) maar nog geen nutrix. Hij krijgt dan om 10.30 laatste fles en slaapt dan tot half zeven. Heb je ook voeding voor hongerige babys geprobeerd? Succes er mee!
Daan kreeg ook al heel vroeg nutrix door zijn eten nu 3 scheppen van die lepels van de voeding zeg maar. hij slaapt hier ook net 6 uur op. Maar ja daan is natuurlijk ook wel een ander verhaal. Maar ik geloof dat daan 4 of 5 weken was toen we daarmee gestart zijn