Mischien gewoon accepteren dat je kindje nog niet doorslaapt ? Waarom moeten kindjes al zo snel en zo lang mogelijk doorslapen ?
Het heeft inderdaad niets met buikpijn te maken. En wat betreft doorslapen... Eva sliep snel door en ik vond dat juist erg jammer, ik miste het echt. Nu geef ik wel borstvoeding en dat is misschien wat makkelijker dan een flesje te moeten klaarmaken. Maar dan nog, een kindje hoeft toch niet door te slapen?
Nikky slaapt na de laatste voeding om 23.00 uur heerlijk door tot de volgende ochtend 8 uur. Ik merk dat ze zelf lekker uitgerust is, en vrolijk, overdag komt ze namelijk moeilijk in slaap. En daarbij... ik ben zelf nog steeds erg zwak, na mijn periode in het ziekenhuis en de nasleep van Hellp, dus ik kan het me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die toch iets proberen om hun kindje al door te laten slapen. Dan kom je zelf ook aan je rust, en kun je er overdag woor voor de volle 100 procent tegenaan!
Maar een voeding 's nachts breekt je toch niet op? Daarna kan je toch weer lekker verder slapen? En zeker als je geen borstvoeding geeft, kan je je partner ook een flesje laten geven.
Ik zou ook graag willen dat mijn dochter doorsliep, en ja, ik geef haar Bambix in de moedermelk in de hoop dat ze ooit eens een keer doorslaapt, maar zij is al zeseneenhalve maand en ik heb netjes gewacht tot twee weken geleden. Ze komt iedere nacht wel een paar keer, maar ik ben echt nog gewoon de gezellige Jacq! , ook nog na zes maanden.
Mijn dochtertje krijgt het ook! Op verzoek van het cb En het gaat prima! ze krijgt er 2 flessen mee.Ochtend en de avond 2 schapjes in d'r flesje En wat andere denken en zeggen boeit me niet.... Vroeger mocht er veel meer en daar zijn wij ook allemaal groot en sterk van geworden..
Dat zal voor iedereen anders zijn. Het brak mij toevallig wel heel erg op. Ik kwam overdag niet aan mijn rust toe en met die gebroken nachten was ik helemaal op na een tijdje. Ik was erg blij dat hij ging doorslapen. Ik had het voor mijn gevoel niet veel langer getrokken. Maar dat staat los van het topic, ik vind dat je met nog geen 4 maanden geen bijvoeding moet gaan geven...
Advies bijvoeden vanaf 6 maanden? Raar dat een groot concern als Nutricia dan potjes en poedertjes als bijvoeding verkoopt vanaf 4 maanden.. Als het wetenschappelijk is bewezen dat het NIET goed is voor baby's om voor de 6 maanden bij te voeden, zal grote concerns zoals een Nutricia als eerst hun potjes en Nutrix vanaf 4 mnd weghalen uit de winkels. Ze maken ook GEEN reclame voor babyvoeding vanaf de geboorte omdat ze borstvoeding voorop stellen (zeg Nutricia zelf) waarom dan wel bijvoeding verkopen als het niet word geadviseerd door onze gezondheidszorg!?!
Ja duh... Commerciële redenen misschien...? Ik roep ook maar wat . Bijvoeding kan wel vanaf 4 maanden maar er wordt geadviseerd om tot 6 maanden te wachten.
De reden dat ze geen reclame voor kunstvoeding tot 6 maanden maken is omdat het volgens de wet niet mag. Niet omdat ze het zelf niet willen.
Denk je niet dat ze graag geld willen verdienen? Met flesvoeding tot 6 maanden mag het niet, dus daar valt niets te winnen. Ze willen wel reclame maken hoor voor flesvoeding, maar het mag niet (lekker hypocriet dat ze stellen dat ze het niet willen ) Dat is echt de enige reden dat er op de potjes 4 maanden staat hoor! (en misschien voor de refluxkindjes die vaak eerder bijvoeding nodig hebben, maar daar gaat het Nutricia niet om uiteraard ).
wij zijn hier begonnen met bijvoeden toen onze boef 3 en een halve maand was. waarom gewoon om te proberen en te kijken hoe het gaat. meneer heeft er geen seconde last van gehad en vond de bijvoeding geweldig! ik zou zeggen, als jij er mee wilt beginnen moet je dat gewoon doen. en dan kijken hoe je kindje erop reageerd. ieder kindje is weer anders. joyce
Bijvoeding vanaf 6 maanden word geadviseerd als je borstvoeding geeft Geef je FV dan mag je tussen de 4-6 maanden starten met bijvoeding, AFHANKELIJK naar de behoefte van je kind. Heb even gegoogeld! Onze zoon valt onder de categorie "hongerige baby's" (zelfs met zijn Forte voeding), CB heeft al gezegd dat wij met 4 maanden potjes mogen gaan geven omdat daarmee waarschijnlijk het 'onverzadigdbare' zal verdwijnen..ze adviseren PER kind wanneer je met bijvoeding kan gaan beginnen..dat is dus geen richtlijn voor alle baby's, de ene zal met 4 maanden klaar voor bijvoeding zijn, de andere baby krijg die behoefte pas met 6 maanden.
Mijn baby was ook erg hongerig en daarnaast gaf ik flesvoeding. En toch werd me geadviseerd om tot 6 maanden te wachten hoor. Er speelt nog meer mee, verhoogde kans op allergieën bijvoorbeeld.
Als je als kersverse moeder naar het CB gaat, dan luister je precies naar wat de regels zijn. De ervaren moeders doen het meer op gevoel, denk ik. Ik weet 100 % zeker dat mijn eerste zoons er niets van gekregen hebben dat ik ze al met 6 weken een lepeltje kindermeel in hun laatste voeding deed. Ik ben bv ook vroeger begonnen met fruit. Ik heb hierover laatst nog gesproken met de kinderarts van ons CB. Ze zei dat de meeste kinderen er gewoon tegen kunnen, maar soms heb je baby's die allergische reacties vertonen. En toen vroeg ze: hoe ging het met je eerste kinderen? Konden die er gelijk goed tegen? Dan zal deze er vast ook wel tegen kunnen. Dus zij deed er ook niets paniekerig over. Het gaat meer om de uitzonderingen die er niet tegen kunnen. En Jesse heeft het geluk dat hij dat niet is. Maarja, dit is een discussie die je tot het oneindige kunt voeren. De voorstanders en tegenstanders zullen het wel nooit samen eens worden. Dus laat iedereen gewoon maar doen wat hij/zij het beste acht voor hun kindje.
en wie adviseert die 6 mnd? ONs CB adviseert voorzichtig beginnen vanaf 4 mnd. Eigen keus was met 5 mnd te beginnen.
De WHO adviseert met 6 maanden te beginnen. De cb's zeggen maar net wat bij hun is blijven hangen volgens mij. Ons cb adviseert ook met 6 maanden en met 7 maanden pas brood ivm gluten.