voorraad kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by san68, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. san68

san68 Actief lid

Feb 27, 2007
    213
    0
    16
    Ik begin binnenkort weer met werken en wil alvast een voorraad kolven, maar hoe pak ik dit aan? Tussen de voedingen door of direct erna? Probleem is denk ik wel dat als mijn melkproductie wordt vergroot mijn kindje de neiging heeft om alles op te drinken (hij weet van geen ophouden). Tips gevraagd

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik kolf altijd direct na de eerste voeding, omdat ik dan sowieso al meer voeding heb dan de andere tijden. Ik ben er ook vrij snel al mee begonnen en heb daardoor een goede voorraad in de vriezer, die nu lekker rouleert. Succes!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kunt idd kolven na een voeding, als je dat steeds bij dezelfde voeding doet maakt je lichaam rond dat tijdstip wat meer melk aan omdat het denkt dat je kleintje dat drinkt.
    Of je kunt een exra kolfmoment maken, bijv je kleintje heeft om 20.00 de laatste voeding en jij kolft om 22.30 een voeding voordat je gaat slapen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik kolf nu altijd na de ochtendvoeding en voor/tijdens de laatste avondvoeding (als vriend een flesje geeft om te oefenen kolf ik een voeding ;)).

's Ochtends kolf ik de borst die Eva heeft gedronken evt. wat verder leeg en de andere borst, 's avond kolf ik de borst die Eva het laatst heeft gehad. Dit moet je dan wel elke dag blijven doen zodat je niet teveel last krijgt van stuwing. Ik heb sowieso niet veel last als ik stuwing heb, hooguit dat mijn borsten wat groter zijn en ik ga lekken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je borsten maken de meeste melk in de 1-1,5 uur na het begin van een voeding of kolfbeurt. Het handigste voor de voorraad is dus om een uur na de voeding te kolven.
    Na de ochtendvoeding krijg je er meestal het meeste uit.

6. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kolf voor de voorraad een uur na de eerste ochtendvoeding. Elke borst maximaal 5 minuten, zodat mijn borsten niet "denken" dat ze voor een hele voeding moeten gaan produceren. De eerste keer kolfde ik zo'n 20 ml, maar na een week elke dag dit te doen, zat ik op 60 ml. Dat is prima om een voorraad aan te leggen; meer hoeft niet.
    Succes ermee!

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    even een offtopic-vraagje: als je dan die voorraad gebruikt, omdat jij bijv. weg moet. Moet je dan die voeding die normaal gegeven zou worden ook nog kolven (voor de productie) of maakt dat niet uit? Groetjes

8. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, want anders "ontploffen" je borsten. ;) Stel dat je een voorraad hebt voor de voeding van 15 uur omdat je dan weg bent, bijvoorbeeld, en je voed normaal elke drie uur, dan zou je het zo kunnen doen:
    - 12 uur BV
    - ergens tussen 14 en 16 uur kolven; je hebt dan wat meer speling en dit weer bewaren of weggooien als je het niet kunt bewaren (zonde!)
    - 15 uur fles met BV door iemand anders laten geven
    - 18 uur BV

Succes!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar hoe ouder je kindje is des te flexibeler worden je borsten. Toen ze een jaar geweest waren kon ik rustig vrijwel een hele dag weg zonder te kolven.

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0

Share This Page