Hoe ben je begonnen met het geven van een boterham? Meteen een hele boterham (in hoeveel stukjes)? Oud of vers brood? Wat smeerde je erop? Of gaf je eerst alleen een broodkorst? En geef je dan nog een fles melk erbij (zo ja, hoeveel)? :-k
Met 6 maanden hebben we een broodkorts gegeven. Rond de 7-7,5 maanden een oude boterham. In repen gesneden en in het handje gegeven. En kijken wat hij ermee deed. De moedermelk kreeg hij altijd op verzoek dus dat regelde hij zelf wel.
ben met 6 mnd begonnen met stukjes brood te geven zonder korst met boter en beleg ( smeerkaas, jam, leverworst of appelstroop) en dan in zijn wang gaan stoppen...maar dat hoefde al snel niet meer omdat meneer het door had hoe hij moest kauwen..eerst wel nog een fles toe maar al snel wilde hij deze niet meer dus laten vervallen nu eet hij 2 snee zonder korts en de korstjes nog uit het vuistje toe...
Vanaf wanneer mag je eigenlijk beginnen? Wil wel broodkorstje gaan geven,maar ben bang dat hij erin stikt.
Ik ben begonnen met een hele boterham, toen ze 6 maanden was. Ik sneed hem in het begin in hele kleine stukjes, en stopte dat in haar wang. Ik geef altijd brood uit de vriezer, omdat dat wat droger is dan vers brood. In het begin deed ik er smeerleverworst, smeerkaas of appelstroop op, en na de boterham kreeg ze nog een fles melk. Normale hoeveelheid, ze dronk wat ze opkon.
Ik kreeg destijds (8 jaar geleden) het advies om met 8 a 9 maanden te beginnen met brood. Ik gaf gewoon stukjes, met korst.
Wij zijn met 5 1/2 maand begonnen met brood, i.v.m het vele spugen van onze Tycho. Ik geef hem s'middags een halve tot een hele boterham met leverpastei, stroop of smeerkaas en een fles van 150cc erbij. Ik voer t m wel met kleine stukjes, zelf eten lukt nog niet zo. Succes
Warom stoppen jullie het in de wang? @ Pinda: ze kunnen gaan kokhalzen, maar dat is niet erg. Gewoomn een broodkorstje geven en dan zien wat hij ermee doet
dat raden ze volgens mij aan zodat het niet direct richting keelgat gaat en kunnen ze met de tong en kaken het fijn maken en verplaatsen
Ik ben met 6 maanden begonnen met een korstjes uit het vuistje te geven. Vanaf dat hij 7,5 maand is krijgt hij een hele boterham. Ik geef hem bruin brood wat uit de vriezer komt. De boven- en onderkant korst snij ik er in eerste instantie vanaf, dit krijgt hij na afloop in zijn vuistje. Als beleg deed ik eerst alleen maar margarine. Nu is het margarine met smeerkaas of geprakte banaan. Ik ben begonnen met kleine blokjes brood, maar nu zijn het repen. Ik heb het overigens nooit in zijn wang gestopt. Het kokhalzen is over het algemeen helemaal niet erg. Dit is een natuurlijk reflex.
Ik gaf met 7 maanden een hele boterham. Kleine stukjes gesneden en dan van een vorkje af laten happen. Voordeel daar van is dat ie nu al zelf van een vorkje kan eten. Ik prik het brood eraan en dan doet ie het zelf in z'n mondje. Geen plak zooi. Hihi.