Nutrix vanaf wanneer

Discussion in 'Voeding' started by novanne, Nov 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

Oct 11, 2006
    400
    0
    0
    ik wil met 5 maanden beginnen kan ik dan ook meteen met vanille beginnen?
    weet iemand dit?

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    yeps kan ook die is ook vanaf 4 maanden

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou dat klopt niet hoor, wat je CB zegt! Er zijn zat kinderen die op deze leeftijd nog op 7 of 8 voedingen zitten!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    SMAAKontwikkeling? Nutrix HEEFT helemaal geen smaak. Dat is echt de grootste onzinsmoes die ik tot nu toe gehoord heb van een CB!

Sorry hoor, bedoel het niet als aanval naar jou, maar wat een dom CB!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vanille is wel allergener. Je hoort sneller dat kinderen last van de vanillesoort hebben.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    nou ik proef wel degelijk verschil (ja ik proef altijd) en je hebt ook nog de vanille is ook een smaakje

ik eet trouwens zelf ook nutrix babypap en als het nergens naar smaakte dan kan ik het ook wel in de winkel laten staan

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Toch apart dat ieder cb weer een ander advies geeft. Ik heb aangegeven pas met bijvoeding te willen beginnen als Louise 6 maanden is, dat was prima en ze hebben niks gezegd over de smaakontwikkeling.

@pie; het kan ook goed zijn dat je kindje jouw angst/stress aanvoelt. Je bent bang dat hij snachts wakker gaat worden dus gebeurt het ook. Misschien moet je je proberen in te stellen/ er vanuit gaan dat hij lekker doorslaapt. Is maar een tip, ik merkte nl dat Louise dat wel aanvoelde en dus juist wakker werd snachts.

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    idd het heeft een smaakje!
    en het ruikt ook nog eens lekker ;)

9. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    ja manuela, mischien heb je wel gelijk. Ik ben er gewoon zelf ook wel heel erg aan toe, een beetje egoistisch maar ik zit er wel een beetje doorheen.

Hoezo dat klopt niet wat het CB zegt, ze zijden dat het niet gebruikelijk is, niet dat het niet voorkomt. Ik begrijp het niet helemaal waar jij en dirksmama al deze wijsheden vandaan halen. Ik bedoel, zijn medisch onderlegt of zo, hebben jullie een achtergrond in voedingsdietiek voor babys of hebben gestudeert voor consultatie bureau arts?. Ben benieuwd.

10. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    oh sorry, manuela79 ik bedoel jou niet hoor. sorry sorry

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    haha ik vond het al zo gek... hihi, geeft niet hoor

13. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    word een beetje boos van de manier waarop sommige mensen hier fanatiek reageren, daar ga ik een beetje onduidelijk van schrijven. Alleen het bovenste stukje was voor jou bedoeld.

14. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    oh sorry, manuela79 ik bedoel jou niet hoor. sorry sorry

15. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    ja manuela, mischien heb je wel gelijk. Ik ben er gewoon zelf ook wel heel erg aan toe, een beetje egoistisch maar ik zit er wel een beetje doorheen.

Hoezo dat klopt niet wat het CB zegt, ze zijden dat het niet gebruikelijk is, niet dat het niet voorkomt. Ik begrijp het niet helemaal waar jij en dirksmama al deze wijsheden vandaan halen. Ik bedoel, zijn medisch onderlegt of zo, hebben jullie een achtergrond in voedingsdietiek voor babys of hebben gestudeert voor consultatie bureau arts?. Ben benieuwd.

16. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    oeps dubbel

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Je bent lekker bezig he Pie ;)

18. pie

pie Lid

Feb 7, 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    tja nu ben ik helemaal in de war, als ik terug ga met het pijltje plaats ie alles nog een keer.

19. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Wie bedoel je dan? Hoop dat je mij niet bedoelt, ik was gewoon benieuwd waarom ze dat zeggen. Hier hebben ze er nooit wat over gezegd namelijk. Sowieso hebben ze bij ons nooit naar het slapen/aantal voedingen gevraagd, dus ik was benieuwd.

't Is was Manuela zegt: raar dat elk CB weer wat anders vindt/zegt.

20. sim

sim Niet meer actief

ja dat vind ik ook zo raar, en juist omdat ik hier vaak lees, en dus de verschillende adviezen van de cb's tegen kom hier, ga ik er zo aan twijfelen. sommige adviezen zijn zo tegenstrijdig, terwijl je zou denken dat ze op één lijn zouden moeten zitten.

dus daarom een nieuw antwoord: ;) luister naar je gevoel, als jij denkt dat het je kindje zal helpen om de nacht door te komen, dan kun je beginnen met een beetje door de laatste fles te doen, zolang duurt het niet meer voor ze 4 maand is. maar had je al eens voeding voor hongerige baby's geprobeerd? hier zit nl een soort zetmeel door waardoor het verzadigender is..

ik weet wat het is gebroken nachten, dus kan me je gevoel wel voorstellen..

Share This Page