mijn ventje is nu 2 weken. we geven hem omneo van Nutrilon vanwege spugen en krampjes,het drinken gaat goed hij heeft nergens last meer van alleen is zijn ontlasting heel zacht. hoe zacht moet ontlasting nou precies zijn?
hij heeft nu diaree,komt dat nou door die voeding of moet ik me zorgen gaan maken. kan je omneo ook mengen met normaal?
Je kunt Omneo gewoon mengen met normale voeding. Kindjes kunnen soms een beetje te heftig reageren op alleen Omneo, en dus diarre krijgen. Dit heb ik gehoord van een vriendin, ik ken dit niet uit eigen ervaring.. Jelle heeft een hele tijd Omneo en Forte gemengd gehad omdat hij op alleen forte niet goed kan poepen, en van alleen Omneo had hij te snel weer honger.. Ik ben sinds 2 dagen weer volledig Omneo gaan geven omdat hij niet goed kan poepen van de fruit en groente hapjes. Nu gaat het weer goed!
mamamadelon, wij geven onze dochter gedeeltelijk Friso normaal en gedeeltelijk Friso comfort (zelfde idee als nutrilon omneo). Deels omdat ze best veel spuugde, maar ook omdat haar ontlasting erg vast is. Ik kreeg van het CB het advies om stapsgewijs over te gaan naar die comfort en het eerst te mengen met normaal, omdat kindjes er diarree van kunnen krijgen. Nou zijn we ongeveer op 3/4 comfort en 1/4 normaal, maar het blijft vrij vast. Ik geef het nog een paar dagen anders gaan we volledig over op comfort. Bij twijfel misschien even het CB bellen, van Friso kan je normaal wel mengen met comfort (comfort is normaal met johannesbroodpitmeel). Kan vast bij nutrilon ook. Heeft nutrilon niet zo'n informatielijn anders? Die hebben ze nl van Friso wel.
Wij gebruiken ook omneo en het wordt daar dunnig van idd. (anders helpt t niet bij verstopping ) Als je denkt dat het te dun is, kan je 50/50 doen met de standaard. Ik klooi er altijd een beetje mee, is de poep heel dun krijgt ze een schepje normaal meer, is het dikkig, doe ik wat extra omneo. Dit is geen enkel probleem! Je moet alleen niet 1 fles normaal en 1 fles omneo doen, daar kreeg mijn dochter buikpijn van!