nutrix vraag...

Discussion in 'Flesvoeding' started by Kim1989, Mar 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim1989

Kim1989 Actief lid

Feb 15, 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    wij doen nou nutrix in ns kereltje zijn flesje...

hij krijgt op ene dag nog 3 flesjes...
    is t dan de bedoeling om in elk flesje nutrix in te doen of alleen zen eerste of laatste flesje ?

we zijn hier mee begonnen om op deze manier er aan t elaten wennen en binnkort smorgens pap willen geven uit een bordje...

wie o wie kan me helpen ?

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Je hoeft een kindje van 7 maanden niet eerst nutrix te geven om te laten wennen aan pap hoor, je kunt gewoon met bijvoorbeeld bambix vanaf 6 maanden beginnen...Gewoon 's ochtends een bordje pap maken van opvolgmelk + de bambix en de andere 2 melkvoedingen gewoon met de fles geven...

3. Kim1989

Kim1989 Actief lid

Feb 15, 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    dus ik kan gewoon met bambaix beginnen...
    dit kan wel eerst een paar keer door de fles toch zodat hij wel eerst aan de bambix kan wennen en daarna in een bordje proberen?

en wat kan ik nu met de nutrix doen dan ?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Daar kun je ook gewoon pap van maken, hoor. Nutrix gebruik je eigenlijk als ze nog geen bambix mogen hebben. In bambix zitten gluten en die mogen ze pas bij 7 mnd hebben geloof ik.

Jelle krijgt geen pap uit een bordje omdat hij de bambix in zijn laatste fles krijgt. Hij heeft dan echt geen puf meer om nog van een lepel te eten. Hij krijgt fruit en zijn avondeten met een lepel en dat vind ik meer dan genoeg.. :)

5. emmie

emmie Niet meer actief

hier ook 3 flessen per dag s'ochtends met bambix en de laatste met nutrix

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft echt geen pap in de fles te doen om je kind te leren pap van een bord te eten.
    Je mag pap geven, maar het hoeft niet. Op deze leeftijd kun je evengoed gewoon een boterham geven. Nutrix is dan niet meer nodig.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik zal hier even mijn vraag stellen om niet een nieuw topic te hoeven openen.

Ik gebruik een melkpoedertoren en nu vroeg ik me af of je al Nutrix aan de melkpoeder kan toevoegen? Of moet je eerste de melkpoeder met water mengen en daarna pas Nutrix toevoegen?

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou de nutrix apart houden als ik jou was.. Mijn ervaring is dat het vreselijk gaat klonteren als je het bij elkaar doet, zonder even te schudden tussendoor.... Maar dat kan ook aan de soort voeding liggen. Ik gebruik de Forte van Nutrilon en die klontert naar mijn idee toch al wat sneller. :)

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik gebruik ook de voedingtorens. Allen bij de avondvoeding doe ik de nutrix apart. Past namelijk niet in het bakje ! Maar mik alles in 1 keer in de fles en dan roeren en nog even schudden. Geen last van klontjes.

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik doe altijd eerst de voeding mengen met het water, en daarna de nutrix toevoegen aan de melk...

1 voor het klonteren, en 2 normaal gesproken voeg je nutrix of bambix ook toe aan de al klare melk...

gr.smoekie

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Dan stel ik hier ook maar even mijn vraag.

Ik heb op advies vandaag van de KA gekregen om Nutrix aan Quinn zijn laatste fles toe te voegen.
    Maar vergeten te vragen, hoeveel zal ik doen?

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je kunt denk ik het beste beginnen als je het in de fles doet met 2 - 2,5 schep en er natuurlijk wel rekening mee houden dat de kleine het niet uit de fles krijgt met een "normale" speen ;)

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik heb een 3 standen-speen dus ik denk dat wel gaat lukken
    Maar wat voor scheppen, eetlepels of van die voedinglepels schepjes?

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruikte altijd desertlepels en ik ben met 2 begonnen (= ongeveer 1 eetlepel) Ik heb het rustig aan opgebouwd naar 4-5 desertlepels. Gewoon even kijken wat hij nodig heeft. Als ik jou was zou ik het rustog aan opbouwen, want het kan nog wel eens verstopping veroorzaken... Bij Jelle was het echt verschrikkelijk in het begin.. Ik was ook iets te enthousiast geweest en had er vanaf dag 1 zeker 2 (flinke) eetlepels in gedaan.. :)

15. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb zelf bij de 1e fles 2 eetlepels gedaan en ze (alle drie niet) heeft er verder geen last van gehad wat betreft verstopping of krampjes of wat dan ook...

geef ik haar nu de fles met nutrix doe ik er ruim 2,5 eetlepel in...

gr.smoekie

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik gebruik de schepjes die bij Nutrilon zitten, dat vind ik wat makkelijker in gebruik.
    In een fles van 210+7 gebruik ik dan 2 schepjes.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Was dat eeb kinderarts of een CB arts?

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    KA, kinderarts

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ben wel benieuwd waarom je dat vraagt

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    omdat een cb arts in de ogen van veel moeders hier "slechte" adviezen geven, en ze meer "heil" zien in adviezen van een kinderarts (en zelfs dat ook niet altijd)

vindt het wel altijd frappant te lezen dat veel vrouwen hier op het forum de dingen beschreven op bijv. borstvoedings.com, andere site's met infor over verschillende onderzoeken e.d. meer voor "waar" aannemen dan de adviezen die sommige krijgen van hun eigen arts terwijl die de persoon (baby en achtergrond) in kwestie persoonlijk kent...

gr.smoekie

Share This Page