Overstappen naar Nutrilon Forte

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Angie85, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Op advies van het cb moeten wij overstappen op Forte. Dochterlief
    drinkt nu 6x200cc en dat is teveel.

Hoe kan ik het beste overstappen, geleidelijk of in een keer?
    Krijgt ze krampjes van Forte?
    Kan ik rijstebloem bij de laatste fles bijdoen?
    (nu krijgt ze nutrilon standaard (1) waarbij ze dus in de nacht nog steeds voor een voeding vraagt, ook met 2 eetlepels rijstebloem erdoorheen)

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wij hebben geloof ik de eerste dag om en om een fles gedaan en daarna volledig overgestapt. Persoonlijk zou ik het eerst even proberen zonder rijstebloem in de laatste fles.

Hier heeft Mason geen last gehad van de andere voeding. De poep was alleen iets anders. Er ging een wereld voor ons opene toen hij die andere voeding had.

3. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Wat verbeterde allemaal voor jullie?

Onze situatie nu:
    Dochterlief slaapt heel kort en komt om de 3 uur voor een voeding, ze slaapt in de avond door (van 18 uur tot 02.00 uur). En het is voor mij onmogelijk om dit ritme om te zetten, dat ze in de nacht doorslaapt.

4. wonderteam

Mason sliep ook heel kort en was gewoon niet verzadigd. Je merkte gewoon na de flessen dat hij nog steeds hongerig was en constant wel een nieuwe fles wou. Toen we de voeding voor hongerige baby's gebruikte sliep hij al gelijk bijna de hele nacht door. Een kleine 2 wkn later sliep hij idd de hele nacht door en een kleine maand later wou hij de fles van 23.00 ook al niet meer en sliep hij van 20.00 tot 07.00 Ook overdag was hij veel meer tevreden. We zijn rond 4 maand toen overdag weer een keer tussendoor de standaard voeding gaan proberen en hups hij was gelijk weer extra hongerig. Toen hij overging op de opvolgmelk met 5 1/2 maand zijn we overdag standaard 2 gaan gebruiken en met de voeding van 19.00 nog wel forte voeding en rijstebloem erin en dan op de lepel. Met 6 1/2 maand zijn we volledig met de forte voeding gestopt en kreeg hij 2 flessen per dag standaard voeding. Nu wil hij enkel nog 's morgens om 9.00 1x pap en dat is standaard voeding. Wij gaven overigen wel rijstebloem en bambix door de fles later ,omdat hij maar spugerig bleef ( relfux) en de rijstebloem werkte bij hem heel goed. Een tijdje later wou hij de pap alleen nog maar op de lepel.

Veel succes.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn schepje voor schepje overgestapt. De 1e dag 1 schepje forte, 5 schepjes standaard, 2e dag 2 schepjes forte en 4 standaard etc. Op dag 6 had hij dus Forte helemaal. Wij zijn langzaam overgegaan, omdat we de darmpjes rustig wilden laten wennen. Maar van nutrilon mag je ook in 1 keer over.

Rijstebloem kan wel. Maar ik zou eerst eens kijken hoe ze het doet op puur flesvoeding. Misschien slaapt ze al heerlijk op die Forte alleen.

Met C was het ook een puinhoop, steeds om de 2,5/3 uur honger, dus die 6e fles wel nodig. Het liep ook niet meer met zijn slaapjes etc. Op de Forte pasten zijn voedingsritme en zijn slaapritme weer netjes naast elkaar.

6. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik ben reuze benieuwd!

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb bij het overstappen van gewoon naar forte van het cb het advies gehad om het half om half te doen, dus 3 scheppen standaard en 3 forte en dat 1 week vol te houden. Daarna kon ik gewoon over op 6 scheppen forte. Jelle heeft erg veel last van zijn darmen gehad, dus vandaar dat ik dat advies kreeg.

O ja, en het is goed gegaan.. :)

8. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Heeft hij ook last gekregen tijdens het overstappen?

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wel een klein beetje, maar Jelle was een maandje jonger. En dan zitten ze toch al in die krampjestijd... :)

10. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    wij zijn gister begonnen met forte, en... jaja...
    ze heeft doorgeslapen vannacht!
    JOEPIE!

11. wonderteam

Wat goed zeg :) Hoe gaat het overdag? Laat ze er dan ook meer tijd tussen?

12. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Wij zijn gisteren om 18 uur begonnen, daarna sliep ze als een blok. We hebben haar voor de avondfles weer wakker gemaakt rond 23uur.

Vandaag moeten we afwachten hoeveel tijd er tussen de flessen komen. (ze is op het kdv)

Deel Deze Pagina