Hallo, Ik wil binnenkort flesvoeding gaan halen voor als de kleine er is. Máár welk merk? Je hebt zoveel merken en ik hoor van velen dat een huismerk net zo goed kan zijn als een nutrilon. En dat kan heel veel schelen in prijs. Wat zijn jullie ervaringen met huismerken? En hebben jullie die ook direct in het begin gegeven? Of kan ik het beste starten met een merk zoals Nutrilon? En is het ook zo dat je veel meer voeding moet geven bij een huismerk? Alvast bedankt!
Hi, Wij zijn met Kruidvat begonnen, veel goedkoper. En dit is bijna hetzelfde als Nutrilon. Was ook een rechtzaak over. Wij zijn begonnen met Extra care ivm darmkrampjes en evt allergieen tegen te gaan Suc6 met je keuze! Groetjes Laila
Toen ik wilde gaan stoppen met mijn borstvoeding heb ik eerst overleg gehad met mijn CB en die gaven aan dat het merk niet veel uitmaakt. De huismerken zijn net zo goed, omdat die babyvoedingen onder zulke strenge voorwaarden staan en zo streng gecontroleerd wordt. Je moet zelf even kijken wat je fijner vind. Ik ben over gegaan op voeding voor spugende baby's, omdat mijn kindje dat erg deed en toen vond ik kruidvat minder fijn als bonbebe (das ook een goedkoper merk). Dit is gewoon een mening, maar dat is een kwestie van proberen. Het belangrijkste is dat je niet te veel wisseld, want daar kunnen ze wel last van hebben! Maarre ik zou dus gewoon ook zeker naar prijs kijken, want daar zit dus echt een behoorlijk verschil tussen. Succes!
Wij zijn toen we bij moesten gaan voeden naast de borstvoeding gewoon zonder vergelijken van prijzen, merken, kwaliteit voor Nutrilon HypoAllergeen gegaan. En eigenlijk gewoon omdat die zo goed als overal verkrijgbaar is. We hebben nooit problemen gehad met over moeten stapen op andere voeding of krampjes of uitslag of spugen oid. Dus denk dat het voor ons een prima keuze is geweest. Verder maakt mij de prijs niet uit, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Ieder zn eigen portemonee, maar al zou een pak 30 euro zijn, dan zou ik het gewoon uitgeven, voeding hebben ze gewoon nodig!
Hier bij de eerste Similac, maar die is niet meer zo goed te krijgen. Daarom nu kruidvat en die bevalt goed. Voordeel is daarbij dat de voeding in 2 verpakkingen folie zit (2x 400 gram ipv 1x 800) en het ook goedkoop is. Ook heeft kruidvat andere varianten als je om een of andere reden geen standaard kan geven. Dat is ook handig. En een foliepak past in de houder van Frisomelk die je gratis in de babydoos van Prenatal krijgt. Ook erg makkelijk. Je hebt niet meer nodig qua voeding bij huismerken hoor. Gewoon net als bij andere merken.
Wij gebruikten in het begin kruidvat standaard. Toen we erachter kwamen dat hij maar honger bleef houden zijn wij friso extra voor hongerige baby's gaan gebuiken. Inmiddels heeft hij dat al 2 maand niet meer nodig en gebruiken we nu Etos eigen merk en dat bevalt super. Het voordeel van Etos eigenmerk (behalve dat het ook een stuk goedkoper is) is ook dat je babyzegeltjes kan sparen (vanaf nr 2)
ik ben begonnen met nutrilon, maar is best duur. ben overgestapt op friso, beviel hier heel erg goed. van opvolgmelk ben ik bambix gaan geven, daar is ook zuigelingenvoeding van. groetjes, Miranda
Ik heb ook Friso, standaard en extra (voor hongerige baby's) gemengd. Dit bevalt prima; iets goedkoper als Nutrilon en overal verkrijgbaar. (Bij Dirx drogist veruit het goedkoopst trouwens)
Wij gebruiken vanaf dag 1 kruidvat merk. Bevalt ons prima. De eerste dagen vroeg F wel vaak om de fles. Advies van de kraamverzorgster was om over te gaan op friso voeding. Maar ik ben een beetje eigenwijs en heb dat niet gedaan. Na 1 a 1,5 week ging het ineens beter en sinds dien nooit weer problemen gehad.