in 2 maanden maar 380 gr. aangekomen - anders eten?

Discussion in 'Voeding' started by Kiwi1, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dames, ik heb net op het cb mijn zoontje gewogen omdat ik het idee had dat hij de laatste 2 maanden niet zo goed aangekomen is. En wat blijkt: hij is in 2 maanden maar 380 gr aangekomen. Tot 6 mnd groeide hij ca 800 gr per maand aan. Het is altijd een flinkerd geweest, heel lang en goed op gewicht, precies in verhouding, niet te mollig of zo. Nu zijn zijn bolle wangen wel een stuk minder bol, te opvallend gewoon. CB maakte geen zorgen. Zegt dat het komt omdat hij erg bewegelijk is. Het zal ook wel, maar ik vind 380 gr in 2 maanden wel heel weinig.
    Hij eet heel erg goed, eet en drinkt altijd alles op en wil vaak meer wat hij niet krijgt. Ik zit te denken om hem toch meer eten te geven, maar weet niet of het wel slim is. Dit is zijn schema, misschien hebben jullie tips:

7:00 uur papfles 210 gr
    10:00 uur water/thee/sap en 2 rijstewafels of liga
    12:00 uur 2 boterhammen + 180/6
    15:00 uur 200 gr. fruit
    17:30 uur 200 gr. groente
    19:00 uur papfles 240 gr

Volgens mij is dit niet te weinig. Wat zouden jullie doen, zo laten of iets veranderen?

Alvast bedankt!

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Lekker zo laten Kylian groeide eerst ook heel hard en zo rond de 8 maanden werd dat in 1 keer een heel stuk minder.
    Nu zitten we op 500 gram in het halve jaar :) .

Groetjes anita

3. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    hier precies hetzelfde, daimy zat altijd vrij bovenin de curve, kwam goed aan, ook iets van 800 gram per maand, maar de laatste keer was ze in 2.5 maand maar 200 gram aangekomen.(terwijl ze in die tijd zelfs nog 4 flessen kreeg, wat eigenlijk teveel is ;) ) Ze zit nu precies op de gemiddelde lijn, dus de lijn zwakt wel iets af, in de lengte was ze wel netjes 3 cm gegroeid.

ik maakte me ook meteen zorgen , maar het schijnt rond 8 maanden juist heel normaal te zijn , het zou ook niet goed zijn als ze steeds die 800 gram blijven aankomen he :)

ze verbranden idd opeens veel meer, en rond deze leeftijd blijven veel kindjes een beetje 'hangen' .

Je schema ziet er goed uit, je mannetje eet meer als mijn meisje doet, ik zou het lekker zo laten!

4. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
  5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het is dus niet abnormaal. Goed om te horen!

6. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Ze blijven niet zo hard groeien (gelukkig maar want dan zou je je een breuk tillen tegen de tijd dat ze anderhalf zijn ;)).
    Het schema ziet er prima uit hoor... als hij verder tevreden is en het CB er ook niks van zegt zou ik me proberen geen zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Kiwi,

Volgens mij is het wel gewoon hoor maar ik vroeg me af of je kindje al vlees, vis of gevogelte krijgt? Een kindje heeft - zeker als het veel beweegt - natuurlijk ook de nodige proteïne nodig. Misschien is dat nog iets? (als dat nog niet aan de orde is natuurlijk ;) )
    Ik vraag me trouwens ook vaak af of het genoeg is wat ik het mannetje geef en ben benieuwd naar het wegen eind van deze maand (7,5 maand oud dan)... spannend

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    He Zwaantje,

ja, hij krijgt vlees, vis en kip. Hij eet eigenlijk gewoon alles. Hij krijgt idd gewoon voldoende, maar ik weet zeker dat hij nog een keer die hoeveelheden op zou kunnen en twijfel dus soms of ik toch niet meer kan geven. Maar goed, hij heeft verder een prima eetschema en onnodig maagje oprekken is ook niks.

Ja, spannend he dat wegen elke keer. Wat ik ook weleens doe is zelf op de weegschaal gaan staan en dan met mijn zoontje, dan weet je ongeveer wat hij weegt.

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    is niet te weinig hoor meid.

kleine meid van mij was in 3 mnd tijd maar 240 gr aangekomen, maar daarbij is zij wel ziek geweest en loopt ze alvanaf dat ze 8 mnd is en dat kost natuurlijk ook veel energie.

ze loopt verder hartstikke netjes mee in de curve (ok groei blijft wat achter maar ze is dan ook ontzettend gegroeid in 3 mnd > 6 cm)

gisteren bij de kinderarts geweest en die vond het wederom niet zorgelijk dat ze zo weinig was aangekomen, dus maak je niet al te veel zorgen.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier nog 1!

Ze is van 6 maanden tot 8 maanden 285 gram aangekomen.

En van 8 maanden tot 10 maanden nog geen 310 gram.

De arts van het cb zei dat het inderdaad kwam omdat ze veel actiever werd.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Haha, ja dat is hier wel zo, en dat is ook niet altijd leuk haha. Mijn zoontje zit qua lengte nog steeds boven de bovenste cb groeilijn, en qua gewicht al vanaf zijn geboorte net onder de bovenste groeilijn. Hij heeft die groeidip dus (nog) nooit gehad, en krijgt maar heel af en toe een potje (met vlees) voor de rest kook ik voor hem en krijgt hij vegetarisch tot hij een jaar is. Ik til mijzelf een ongeluk aan mijn zware zoontje, terwijl hij toch volop kruipt, loopt (weliswaar nog niet los maar toch), klimt en klautert, en je zonder vlees enz. zou verwachten dat hij door alle activiteiten niet meer zo hard zou groeien. En hij krijgt verder niks geks te eten. Wat ik probeer te zeggen (via een heeeeele lange omweg) is dat ieder kindje anders is, en ze zich op het cb geen grote zorgen maken om het eetgedrag van je kindje er mijn inziens niet zoveel aan de hand is. Ze kunnen inderdaad niet levenslang een kilo per maand blijven groeien...

Share This Page