Mijn vraag is de volgende. Thijmen is geboren op 08 september 2006 en is ongeveer 4 weken te vroeg geboren en hij is nu bijna 6 maanden en 3 weken. Wij geven hem nu steeds potjes fruit en groente voor een kind van 4 maanden. Op het moment dat we voeding geven waar stukjes inzitten begint hij te kokhalzen. Mijn vraag is nu wanneer word het kokhalsreflex minder en hoe kunnen wij Thijmen stimuleren of moeten wij dat juist niet doen? alvast bedankt
Het is heel normaal dat kokhalsreflex. Biedt kleine hapjes aan. kokhalsreflex verdwijnt vanzelf weer. Ilja
rond welke leeftijd hoort dit reflex ongeveer weg te gaan dan? Moeten we hem wel eten aanbieden met stukjes of even wachten? Bedankt voor je antwoord alvast
Het is per kind verschillend wanneer het reflex weg is. Dat kan met drie dagen over zijn, maar ook na twee weken. Sommige kinderen hebben er nauwelijks last van. Je mag rustig fruit met stukjes erin blijven geven, maar kleine hapjes tegelijk. Blijf er ook altijd bij. De kleine hapjes kun je langzaam gaan opbouwen in wat grotere hapjes. Ilja
Ik wilde je nogmaals bedanken voor je advies en je ook vertellen dat het op het moment erg goed gaat met eten. Het reflex is ineens een stuk minder en hij heeft vanmiddag zelfs een geprakt banaantje gegeten! thanx