Ik geef volledige borstvoeding. Ik twijfel om nu te gaan beginnen met pap (nutrix). Mijn zoon is nu 5 maanden. Ik heb begrepen dat je het beste kan wachten met bijvoeding tot 6 maanden ivm allergieen. Zal ik nog een maand wachten, of is het geen probleem om al te gaan beginnen met Nutrix. In mijn familie zijn er veel allergieeen etc, vandaar dat ik niet te vroeg met bijvoeding wil gaan beginnen. Groetjes
Als er veel allergieen zijn zou ik zeker nog even wachten. Ook al zeg het cb dat het wel kan. (dat zeiden ze bij mij) En i.p. hoef je helemaal geen pap te geven hoor. Als je het wel wilt doen en het wilt lepelen zou ik Biobim adviseren dat bind n.m. wel met moedermelk in tegenstelling tot Nutrix. Nutrix kan wel binden met moedermelk maar dan moet je dat eerst koken en dat is zonde voor bepaalde voedingswaarden van jouw melk. Al is het dan natuurlijk nog steeds prima.
Inderdaad het CB zei dat het kon 1 maand geleden. Toen ik het voorlegde mbt allergieen zeiden ze dat dat geen probleem was. Maar aangezien ik niet een heel hoge pet op heb van hen, twijfel ik. Ik geef niets voor niets volledige borstvoeding vanwege de allergieen. En dan is het toch zonde als ik dat effect teniet doe door het geven van nutrix. Althans als dat voor de 6 maanden de kansen op allergieen verhoogt. Goede tip trouwens! Dank
Ik zou het niet doen... hier beide kids niks anders gegeven de eerste 6 mnd. Heb zelf aleen een blauwe maandag nutix gebruikt in de hoop dat ik eens zou kunnen doorslapen (met 9 maand ofzo) maar dat werkt ook niet. Pap heb ik nooit gegeven... ben met 7 maand gewoon begonnen met een boterham en met 6 mnd kregen ze groente en fruit (heel langzaam opbouwen)
Misschien een beetje offtopic, maar wat is het nut van pap geven? Gewoon voor de lekker zeg maar, of heeft het ook 'waarde' zoals groente bijvoorbeeld?
Nou ja het hoef dus idd niet. Je kunt het doen voor de leuk. Sommige proberen het voor de nacht om doorslapen te stimuleren (heeft hier nooit geholpen). Wij gaven het omdat mijn zoontje medicijnen moest hebben en we dat via de pap makkelijk binnen konden krijgen. En ook gaven we het omdat we dat leuk vonden. Kon papa ook eens een voeding geven want uit de fles gaat hier heel moeizaam.
Volgens mij zit er in Nutrix niet zoveel bijzonders dus dat zal denk ik ook geen bijzonder papje worden maar je kan straks pap geven of een boterham. Ook voor de vezels ed. Ik heb nooit pap gegeven... ik ben meteen voor de bammetjes gegaan omdat ze dat uitiendelijk toch moeten kunnen en ik pap meer gedoe vind. Denk ook dat bammetjes beter zijn voor de ontwikkeling van happen-kauwen ed.
Ah oke, bedankt voor de toelichting. Ik geloof niet dat we t nodig gaan hebben dus, doorslapen doet ze al sinds ze 6 weken was en we gaan inderdaad over een maandje ofzo aan t brood. Zou dus inderdaad alleen voor de leuk zijn, dat kan dan natuurlijk altijd.
Ik dacht dat het geven van pap een voorfase is voor vaster voedsel, zodat je kind al een beetje kan gaan wennen.
Nee hoor... je hoeft geen pap te geven. Je kan met 6 maand gewoon voorzichtig beginnen met groente en fruit.
Ik sluit mij aan bij Zeeuwsmeisje. Al dat pap-gedoe snap ik helemaal niets van,maar ben dan zelf ook geen pap-kind. Ik heb een keer biobim uitgeprobeerd, meneer vond het niets, wilde alleen maar happen, en ja dat gaat niet zo makkelijk van een lepel. ( Ik moet zeggen was behoorlijk opgelucht, heb een lichte aversie tegen lepelen). Ik ben met 7 maand met een broodkorst begonnen , en dat langzaam uitgebouwd naar een hele boterham rond 8-9 maand. Mijn oma zei altijd: Pap, pap? Ze kunnen toch gewoon een boterham eten. Ben ik nooit vergeten.