Nutteloze baby-uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lientje, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik dacht het is misschien handig om eens een lijst te maken met baby-uitzet die toch tamelijk nutteloos blijkt te zijn als je bevallen bent. Als iedereen nu zijn dingen invult, kunnen we aanstaande moeders misschien veel besparen. Ik heb als nutteloze dingen:

- navelbandjes (worden niet meer gebruikt, volgens de kraamverzorgster)
    - talkpoeder (idem)
    - waterdichte onderleggers (mag niet)
    - meer dan 2 kruikenzakken (de kruik gebruik je maar even)
    - hoofdbeschermer voor ledikant (mag niet)
    - veel newbornsokjes (pasten na 2 weken niet meer)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh Lientje wat een goed idee! Ik hou je topic zeker in de gaten voordat ik mijn geld uitgeef aan onnodige zaken!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niet teveel kleertjes zelf halen, je krijgt echt genoeg!

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    - veiligheidsspelden (als je wegwerpluiers gebruikt)
    - flanellen luiers
    - TWEE thermometers (1 voor jou en 1 voor beeb, onzin, gewoon schoonmaken met alcohol)
    - te veel verzorgingsproducten (shampoo gebruik ik (nog) niet, bodylotion ook niet).
    - broekjes met voetjes (vreeeeselijk! ik gebruikte losse broekjes en slofjes (Hema), dat past veel langer en die slofjes blijven prima zitten)

5. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    navelbandjes vond ik niet nutteloos hoor

heb ze gebruikt als echt navelbandje en ook in de luier om te zien of ze al geplast hadden.

Wel nutteloos vond ik sokken voor die kleintjes(gewoon broekjes etc. met voetjes)
    neuspompje\\en ik zal even verder denken

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier juist nooit broeken met voetjes eraan, blijven er toch nooit goed inzitten. Altijd een broek met losse sokken.

Navelbandjes nooit gebruikt

Flanellen luiers had ik ook niet perse nodig, hydrofiel werkt net zo goed voor ons

2 dekentjes, ik heb er 1 en in de winter ligt die dubbelgevouwen of ze dragen een winterslaapzak met 1 enekel deken erover

Maar het is natuurlijk allemaal best persoonlijk, de één vind iets onzin terwijl de ander het vaak gebruikt.

Neuspompje gebruiken we ook nog voor onze dochter van 22 mnd, zou ik niet kunnen missen

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    meeste dingen hier genoemd stonden bij mij ook niet op de lijst.

en de plastic zeiltjes zijn al jaren verboden.

ik had nog flanellen doeken en die gebruik ik in het bedje. maar je moet gewoon niet te veel halen, want alles word zo snel weer gewassen, en heb je toch tekort dan is het zo bijgekocht.

oh ja, en die sokken, goede tip! 1x wassen en ze passen al niet meer.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    De sokjes van de Zeeman (3 voor 1 Euro) blijven wel goed zitten, ook na wassen en in de droger.
    Verder vind ik toppers:
    - badsteuntje
    - 28 hydrofielluiers
    - muziekmobiel
    - wipstoeltje
    - draagdoek (Tricot Slen)
    - slaapzakken
    - veel rompertjes
    - veel slabbertjes
    - veel spuugdoekjes
    - extra handdoekjes voor op het aankleedkussen (waar dan al een kussenhoes om zit), zo hoef je alleen die handdoekjes vaak te verschonen.
    - 3 dezelfde kleine knuffels die goed vast te pakken is. Een voor boven, een voor beneden, een voor kinderdagverblijf.
    - Adapters om de maxicosi op het kinderwagenonderstel te klikken.
    - wegwerpluierzakjes voor in de luiertas

Koop niet te veel luiers op voorraad. Er zijn bijna altijd acties en uit sommige maten zijn ze zo uitgegroeid.
    Niet te veel verzorgingsspullen. Babyshampoo gebruik ik nooit. Wel haarlotion, billenzalf, badschuim, babyolie. Koop neutrale spullen. Je krijgt toch testertjes met geurtjes in al die babydozen en zo. Je kunt het beste eerst daarmee uitproberen of je kindje er tegen kan.
    Kruikezakken zijn eigenlijk helemaal niet nodig. Wij deden er hydrofielluiers omknopen.
    Navelbandjes juist wel gebruikt.
    Flanelle luiers gebruiken wij ook als onderlegger in bed en in de kinderwagen.

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Via m'n buurvrouw die net zo groot is als ik (1.65)

Een badstandaard, veel te hoog.

Linda

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een vraagje aan jullie over babykleding. welke maten kun je het beste kopen. ik zie in de winkel kleding vanaf maat 44 maar dit is wel heel klein toch? ik heb nu pakjes gekocht maat 56 en 1tje maat 50. van welke maat moet je ongeveer hoeveel pakjes halen.

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Lovewinnie,
    De maat staat voor het aantal centimeters.
    Een voldragen baby is meestal 50 cm als het geboren wordt, misschien een paar cm langer.
    Ik zou dus niet teveel kleding in maat 50 halen, misschien een paar rompertjes en wat losse shirtjes en losse broekjes. Een pakje kan al snel te krap gaan zitten.

Groetjes Saskia

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    oke bedankt saskia
    mijn vriend was een 10ponder bij de geboorte dus als hij de aart naar vader heeft en het gaat om cm dan wordt het vast krap haha

13. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    je hebt ze in verschillende hoogtes, heb ik expres opgelet bij de aanschaf.

14. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Veel meer hydrofielluiers dan op het lijstje.
    De flanellen doeken gebruik ik ook voor op het aankleedkussen en idd. als molton.

In het begin gebruikte ik alleen de babyzeep en de badolie.

Wat niet op mijn lijstje stond en wat ik wel heb moeten kopen waren badslippers. (Mocht niet op de grond met blote voeten i.v.m hygiene/infectie van de bevallingswond) Ik had wel pantoffels maar dat was niet handig. Steeds bukken om pantoffels aan te doen. Die slippers wip je zo in.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Kleertjes zou ik niet teveel maat 50 kopen als ik jou was. Ik had best veel maat 50 en dat heeft ze nog geen week aan gekund. Hartstikke zonde. En 44 is voor premature baby's. Er zijn genoeg internetsites waar je de kleertjes binnen een dag in huis hebt (kleertjes.com) mocht je toch een heel kleine baby krijgen.

Hydrofieldoeken daar heb ik er ook veel meer van gekocht, die kan ik echt niet missen.

Ik had 3 pakken newbornluiers, waarvan er maar 2 zijn op gegaan (toen pasten ze al niet meer)

De veiligheidsspelden heb ik ook nooit gebruikt. En een heleboel verzorgingsproducten ook niet, omdat ze een gevoelige huid heeft.

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Over die broekjes met voetjes, daar ben ik ook niet zo heel enthousiast over..Ons kindje had veel te grote voeten daarvoor..
    Ze hadden haar geschat op een "gemiddelde baby", maar bij haar geboorte was ze 4020 gram en al 54 cm! Een paar kleertjes maat 50 heeft ze dan ook nooit gepast.
    Idd ook een tip om niet teveel luiers te kopen, eerst even uitproberen welk merk je fijn vindt!

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Broekjes met voetjes vind ik ook niks. Voor je het weet zit het kruis halfverwege de beentjes. En ja, zeemansokjes bevallen goed, en die van H&M ook (die met omslag dan)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    volgens mij zijn veel dingen heel persoonlijk. Ik vind de broekjes met voetjes als het kouder is wel handig. De meeste sokjes passen hier namelijk nog steeds niet. Ook zit Sam nog in maat 50.
    Oke, ze is 10 weken te vroeg geboren maar je weet niet alles van te voren.
    En het is wel zo dat je de meeste spullen zo kan kopen, met name de kleine dingen.

19. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Voor mij waren die broekjes met voetjes ook heel handig!
    Elena kon nog geen sokjes aan want die waren veel te groot(ze is 3,5 weken te vroeg geboren en was maar een kleintje)
    Nu beginnen sokjes te passen!
    Elena kan nu nog in maatje 50,dat past haar perfect,
    ik zou toch een paar pakjes in maatje 50 kopen,je weet maar nooit...

Ik heb bijna heel de reeks van zwitsal gekocht maar gebruik er voor het moment nog niks van met al die staaltjes die je krijgt...

En inderdaad niet te veel luiers,soms is het ech zoeken naar een luier die niet lekt of goed past...

Mijn flessenwarmer staat hier ook maar te staan,maar goed dat je die met een adapter in de auto kunt gebruiken voor het geval dat je eens weg moet maar anders is een magnetron veeeel gemakkelijker!

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zeeman heeft babysokjes, € 0,80 cent per paar. Ze zitten op een kartonnetje met "nepvoetjes" in de sokken. Die passen waarschijnlijk wel en blijven goed zitten. Dylan heeft ook nog maat 50 en die sokjes passen goed.

Deel Deze Pagina