Mijn flessenwarmer gebruik ik juist veel. Ik geef borstvoeding en werk 3 dagen. Mijn oppas en mijn man gebruiken hem daarom heel vaak om mijn afgekolfde potjes op te warmen. Ook voor groentehapjes is hij handig.
ja,afgekolvde melk mag je zeker niet opwarmen in de magnetron hé? Zal mijn flessenwarmer dan over een paar maanden nog kunen gebruiken voor potjes op te warmen
Hier was maat 56 ook al snel veel te klein, zo zonde! Verder heb ik geen molton onderleggers gebruikt ( weet nu nog niet waar die voor zijn ) Geen badthermometer ( hebben thermosstaat kraan ) Had 2 kruiken, maar heb er maar 1 gebruikt een paar nachten Heb veel geld uitgegeven aan ledikantdekens en lakens, terwijl ze met 3 maanden al alleen in een slaapzak sliep! Inderdaad: 1 thermometer is genoeg. Navelbandjes niet gebruikt en verder zal ik nog ff nadenken!
Denk echt dat het idd heel persoonlijk is! Mijn Tedje was mooi op tijd 39w3d maar hij heeft toch zeker 9 weken maat 50 aangehad en nu nog steeds sommige broekjes. Hetzelfde geldt voor de kleine luiers! Kruiken hebben we ook wel een best tijdje gebruikt. Wat bij mij weer staat te staan is: De hele verzorgingslijn van zwitsal... Babybadje, fungeert nu als wasmand, Ted gaat liever douchen Babyfoon, hebben we niet nodig Extra dekentje, ligt mooi onder in de kast
nee alleen al je het om de paar seconden eruit haalt omroert en dan weer in de magnetron zet. flessenwarmer is ook niet aan te raden. Het best is om afgekolfde melk au bain-marie te verwarmen
Het is toch wel heel persoonlijk hoor! Kim past nu pas lekker in maat 50, alle kleren die we hebben gekregen is allemaal mt 80... De new-born sokken passen nu pas....3 Talkpoeder, ideaal met dit warme weer... Eigenlijk gebruik ik alles wel wat ik gekocht heb...
Een babybadje met staander (heb staander nog nooit gebruikt! zet het badje altijd op tafel is veel makkelijker) Wasbare luiers... Heb er een hele boel gekocht en onze zoon is bijna 2 maanden en heb ze nog niet 1 keer gebruikt... vind de wegwerpluiers "voorlopig" toch beter. Ik zou ook ook niet teveel kleren kopen, want je krijgt genoeg van de bezoekers... WAT IK JE WEL WIL AANRADEN IS EEN PARAPLU VOOR OP DE KINDERWAGEN IK DACHT EERST DAT DIT NUTTELOOS ZOU ZIJN MAAR NIETS IS MINDER WAAR...
Geweldig topic dames! Hartelijk dank! (en ik spreek vast ook voor een heleboel anderen die bezig zijn met de uitzet!) Amber
Ik sluit me bij het meeste aan! Ja kleding is heel persoonlijk.....Ruben zwom de eerste weken in maat 56 en heb dus zelfs nog extra rompertjes bij gekocht, die draagt hij nu nog. Het scheelt ook erg per winkel. Sommige dingen past hij nu in maat 56 andere nog in maat 50 Terwijl hij al bijna 5 kg weegt haha Katoenen of flanelle luiers....vraag me nog af waar die dingen goed voor zijn.....Hydrofiel doeken heb ik er nog rxtra van gekocht, ideaal voor afdrogen en als beschermdoek in wagen/wieg/aankleedkussen. Goed te wassen en zo droog! Goede mobiel met mooie muziek vind ik top! Wipstoel ook super! (Ruben is graag overal bij en zo kan hij mee naar de keuken en gezellig bij papa en mama op de bank ) Kruiken en zakken nooit gebruikt Ruben kon zichzelf direct goed op temperatuur houden en het was mooi weer dusssssssss... maar wie gebruik ik ze in de toekomst nog eens, en je weet het natuurlijk nooit Broekjes met voetjes er aan, gelukkig had ik er maar 1, wat een ondingen Heb sokjes van de Hema en van de zeeman, zijn nog NOOIT uitgegaan! Rompers met lange mouwen gebruik ik bijna nooit! Heb er nog een stuk of 5 ongebruikt in de kast liggen.... Verder is een extra pak kraamverband aan te raden. Ik heb maar weinig gevloeid en heb 3 pakken verbuikt, toen ben ik overgegaan op gewoon verband. De eerste dagen gebruikte ik 2 verbanden tegelijk om er zeker van te zijn dat ik niet zou doorlekken. Als je BV gaat geven zijn zoogcompressen onmisbaar, ik liep door het park met natte plekken, haha Navelbandje nooit gebruikt. Idd is 1 thermometer voldoende. Wat je echt niet moet vergeten is een doodgewone pot VASELINE! Na elke verschoonbeurt de billetjes insmeren en je veegt zelfs de meconium poep zo van de billetjes, anders zit je zo te poetsen. Gebruik het nu nog
Broekjes met voetjes heb ik hier veel gebruikt, zelfs nog tot laatst... Helaas zijn ze in maat 74 niet te krijgen en maat 68 is te kort voor haar... Waar ik hier echt spijt van heb gehad zijn alle babyproducten van zwitsal, terwijl ik er alleen de shampoo, haarlotion en wasgel van gebruik... De bodylotion enz staat allemaal maar te staan haha...
Als je niet erg veel (meer) vloeit kun je het beste maandverband van Kotex gebruiken, die in de zwarte pakken. Tip van de kraamzorg! In deze zit namelijk geen plastc (ofzoiets). Ideaal en goedkoper dan kraamverband.
Dingen die ik heb aangeschaft en nuteloos vind zijn; -navelbandjes -boxpakjes (die met die voetje's dus) gebruik ze nu alleen nog maar voor pyama. -veel te veel rompers -een draagzak die mijn vriend niet past :-s -luiertruitjes -rompers met lange mouwtjes en verder heb ik veel verzorgingsproducten maar die kan ik later altijd nog gebruiken.
Ik zie dat een aantal mensen zeggen dat een tweede deken onnodig is, maar dat vind ik dus niet, je wast toch de deken uit en zo, minimaal 1 keer per week dus in die tijd hebje dan wel een reserve deken nodig. Bovendien als je kind eens goed spuugt of doorlekt is een schone deken ook wel zo fris
wat je niet nodig hebt: * navelbandjes * een tummy tub . Kan je niet lang gebruiken en een babybadje is net zo goed. Wil je toch zo'n tub kijk dan of je hem van iemand kan lenen. Is een stuk goedkoper. * een diaper champ of nappy wrapper luieremmer. Is echt een soort luxe zo'n ding. Vroeger gebruikten ze ook gewoon een emmer met een deksel erop. Net zo makkelijk, stukken goedkoper. Bovendien kun je net zo goed de vieze luiers meteen in de afvalcontainer gooien. Ik vind zo'n diaper champ ook super lelijk staan in een kinderkamer. * een rubberen bedzeiltje. Niet nodig. Je legt gewoon een flanellen luier onder de matras. * babyfoon. Is wel makkelijk maar vaak hoor je toch wel je kindje huilen dus zijn ook wel mensen die zonder babyfoon t goed af kunnen. * magnetronsterilisator. Wel handig maar je kunt de flesjes ook gewoon zelf uitkoken. Groetjes, Baby4me
Ik vind een tummytub en babyfoon toch wel heel handige dingen. Het ligt er een beetje aan welke tummy je koopt. Ik heb er 1 van shantala (15 euro geloof ik) waar Quinn nog zeker tot hij een jaar is in kan. Het badje ga ik van de zomer gebruiken om hem in de tuin met warm weer lekker in het water te laten spelen. Rompers met lange mouwen vind ik ook erg handig! Maar dat is ook een beetje afhankelijk van seizoen waarin je kindje geboren wordt. Trouwens ik had maar 1 thermometer en manlief is er op uit geweest om een tweede te kopen. Moest van de kraamzorg! 1 voor mij en 1 voor Quinn.
Wij hebben het ook heel lang zonder gered. Maar toen het warm werd en de kleine binnen lag te slapen en wij buiten zaten hebben we er toch een gekocht. Wij hoorden buiten niets van wat er zich binnen afspeelde!
Navelbandjes heb ik wel gebruikt niet voor Martina maar voor mezelf . Ik heb ze nat gemaakt en in de vriezer gelegd een uitkomst als je stuwing hebt.
Ja die Nappy Wrapper vind ik ook een onding. Hij geet steeds in de knoop en is niet handig als je een luier met natte borstvoedingspoep (sorry voor overdosis info) hebt, dan zit het overal... Ik heb nu een gewone ouderwetse luieremmer, en dat ding staat daar maar.
Tja, de eerste keer hebben we best vaak de slobbrroekjes gebruikt (met voetjes eraan vast), ligt ook aan het jaargetijde denk ik, nu ben ik eind juni uitgeteld en denk dat ik ze een stuk minder ga gebruiken. Ik vond trouwens de magnetronsterilisator super handig! Je hebt geen pan op het vuur staan, kunt er gewoon bij weglopen, niet elke keer een pan vies, en nu heb ik er één op de vloer lopen, dus vind ikdat een iets veiliger idee (dat er niet iets op het vuur staat!)