Nutteloze baby-uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lientje, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Koop geen natusan zoogcompressen, die dingen plakken vreselijk aan je tepels vast :pale:

Veiligheidsspelden hier niet gebruikt. En je krijgt/koopt vaak teveel verzorgingsproducten.

2. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    inderdaad, 3 kindjes, en nog nooit een babyfoon gebruikt.

bv mag helemaal niet in de magnetron, en dan is de fleswarmer erg handig.

3. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Te veel rompertjes in felle kleuren en te weinig in neutrale kleuren. Veel kleding van Colin was licht van kleur en met de fel gekleurde rompertjes eronder echt geeeen gezicht. Die hebben we dus snel bijgekocht :) !

Wat we ook hebben bijgekocht zijn spuug doekjes, ik vond dat ik er heel wat had maar dat viel best tegen. Ik bedoel wel het standaard formaat spuug doekjes en niet die kleine in allerlei leuke kleuren (had ik bij de babydump gehaald), dat vond ik ook ondingen, 1 mondje terug en je zat gewoon onder!

Verder gebruik ook ik mijn flessenwarmer zelden, broekjes met voetjes vond ik absolute ondingen.

De sokjes van de zeeman zijn inderdaad helemaal ok. Heb ook nog een hele berg liggen die ik niet gebruik omdat ze gewoonweg niet blijven zitten!

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik gebruik de magnetronsterilisator en babyfoon wel heel erg veel!
    De babyfoon heb je in het huis waar wij wonen wel nodig want de muren zijn erg dik, en zo´n magnetron ding kost tegenwoordig bijna nix en je hebt veel minder tijd nodig :).
    O ja en die luier champ heb ik ook, is ideaal hangt er vanaf welk merk je hebt denk ik?
    Zo zie je maar iedereen heeft een andere mening dus uiteindelijk zul je er toch zelf achter moeten komen hihihi

ok heb ook 1 dingetje :) : broekjes met sokjes zoals mijn voorganger, das echt niets.

liefs Es

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb juist hydrofiele doeken bijgekocht, om als spuugdoek te gebruiken. In 4-en gevouwen zijn ze net zo groot als een spuugdoekje, maar er komt niks doorheen op je kleding!

6. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Hahaha,
    Nou meiden bedankt ik ben weer een hoop wijzer geworden,
    en een hoop dingen had ik zelf al zoiets van laat maar niet nodig.

Ik ben nog niet zwanger maar orienteer alvast,
    En een babyfoon is voor ons overbodig aangezien wij in een appartement wonen wij hebben maar 1 woonlaag dus das niet nodig, en die broekjes met voetjes lijken mij vreselijke ondingen dus die komen er niet in.

Greets Beeb

7. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Wij wonen ook gelijkvloers en horen Marcje echt wel als hij huilt, maar we hebben in de huiskamer ook een home cinema set. Als we die aanzetten doen we alle deuren dicht zodat hij er niet wakker van wordt, maar dan kunnen we hem natuurlijk ook niet meer horen.

En ik vind het ook leuk om keiharde muziek te luisteren met de koptelefoon op. Dan is het handig als ik de lampjes van de babyfoon kan zien. In de douche ook, bijvoorbeeld. Het geeft gewoon een gerust gevoel.

Wat ik nou echt nutteloos vond was zo'n plastic bakje bestaande uit 2 delen. Ik weet nog steeds niet waar dat ding nou eigenlijk voor is :) .
    2 kruiken vond ik ook wat overbodig.

En ik weet ook niet wat ik met die navelbandjes had moeten doen. Niet gebruikt dus.

Succes met het kopen! Vergeet niet dat je na de geboorte altijd nog wat bij kan kopen. Papa-lief wordt er daarna toch nog een keer of 10 uitgestuurd dus hij kan best een paar extra rompertjes, luiers of monddoekjes meenemen.

Groetjes,

Dominique

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik heb aardig wat spullen van mijn broer en schoonzus gekregen, Maar dit ding weet ik ook geen raad mee?!

9. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ja, en ze zijn overal te koop, maar ik ken niemand die er eentje gebruikt. :)

10. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb hem ook gekocht dat tweedelige bakje....tja ik ken mensen die de hele boel vastgekoekte poep met 10 dure pamper doekjes schoonmaken dus als het ernstig is zou ik dat bakje gebruiken met wat lauw water erin en een waslap om de billen nog even na te vegen.

Maar goed, je kan het kindje ook in de wasbak zetten of zo...zo is er altijd wel een voor of nadeel van iets.

Marijn

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb dat tweedelige bakje niet. Mis het ook niet. En ik gebruik idd soms best veel doekjes maar ik zie het schoonmaken met water en een doekje wat heel vies wordt weer uitspoelen en met vies water weer poetsen ook niet zitten.

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    O ja, daar kan je die voor gebruiken. Ik gooi Marcje dan meteen in bad en daarna weer, met schoon water.

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb een kruik staan..maar echt nog nooit gebruikt. Ja een paar keer om haar bedje warm te maken van de voren omdat ze steeds wakker werd zodra ik haar in bed legde..maar het heeft geen nut gehad.
    Dat ding staat er dus maar mooi te wezen.

naveldoekjes heb ik wel gebruikt..maar het schoof steeds alle kanten op en bleef niet om de navel zitten.

Ik gebruik zelf katoenen luiers. Met de gewone hydrofiel. Kun je geen genoeg van hebben. Ik hoef maar 1 a 2 keer per week te wassen. Zorg wel dat je later ook genoeg oogjes luiers hebt.
    Daarbij de strikslips en van die plastic broekjes (alles is gekocht bij de hema)

Koop inderdaad niet te veel verzorgingsproducten.
    Ik gebruik al 8 maanden lang dezelfde shampoo en wasgel :)

Besef je ook dat na ongeveer 3 maanden die leuke schattige baby pakjes (over het algemeen bij 'normaal' groeiende kindjes) helemaal niet meer zo leuk zijn. Althans ik was de boxpakjes en schattige baby mini mini pakjes zat en wou wat stoerders..meisjesachtig..wel lief..maar wel echt kinderlijk en niet meer dat mini baby badstof spul.

Rompertjes moet je ook weer niet TE veel van hebben..maar een ruim aantal is handig! hoevaak per dag verschoonde ik haar rompertje wel niet hehe..omdat de poep er door heen kwam.
    Ik vind met lange mouwtjes wel handig..althans nu..in het begin niet zo..of het moet wat warmer zijn..dat je alleen een rompertje met broekje aantrekt ofzo. maar als ze zo klein zijn om dan nog een truitje over een rompertje met lange mouwen aan te trekken is een gedoe.

Ik vond de broekjes met sokjes wel handig..omdat haar sokjes altijd uitgleden..

Ik heb maar 2 aankleedkussen hoezen..en daar had ik er wel meer van willen hebben. Heb vaak gehad dat ze net zat te pissen als ik de luier onder haar bips vandaan trok..hup in de was die hoes.

verder..let op dingen zoals de wrapper dotty (super schattig) maar ze zijn er zo uitgegroeid..

14. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Lijkt mij nou niet zo fris om de poep die aan zo'n washandje zit dan weer in poepwater af te spoelen en zo, als je kindje echt fiks onder de poep zit dan doe je hem over het algemeen even in bad of onder de lauwe douche of iets en anders zal je toch ervaren dat die wegwerpdoekjes toch wel errug praktisch zijn ;)

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Haha ja je doet toch niet eventjes de luier dicht en gaat dat het bakje met water vullen..

16. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Talkpoeder is echt niet nutteloos.....gebruik het elke dag voor de beeb...
    En zo'n hoofdbeschermer gebruik ik ook.

17. Ik heb bij de vorige ook de tummytub veel gebruikt ik had last van mijn bekken en rug en kon haar alleen in de tummytub zelf wassen.

Ook de nappywrapper hadden/hebben wij en ik vind m helemaal geweldig geen vieze luchtjes en hoef niet met de vieze luiers naar beneden(er gaan er een hoop in). Mij ons werkte die gewoon prima nooit problemen meegehad.De baby komt nu bij ons op zolder 2 hoog dus ben blij dat ik m nog niet heb weggedaan.

Kruik heb ik nooit gebruikt.

Baby pakjes met veel knoopjes zal ik dit keer niet meer kopen drukkertjes zijn veel handiger (vind ik)

talk poeder heb ik ook veel gebruikt

Deel Deze Pagina