Niet anders denk ik, maar ze denken vaak wel veel langer na over zaken waar jij en ik niet bij stil zouden staan. Om die reden zijn er bedrijven die alleen mensen met autisme aannemen omdat sommige mensen met ass veel gedetailleerder werken. Zijn bv perfect als boekhouder of it'er. Niet allemaal trouwens, autisme komt in veel gradaties.
Lastig uitleggen als je niet gelooft he? Mijn zoon zat voorheen op een christelijke school en we gingen eens met de hele school naar de kerk. Hij wilde heel graag Grot (hij blijft het zo noemen haha) zien en die man in die trui daar was m echt! 😂
Oooh, zo ken ik er heel veel: Wat doen weekdieren in het weekend? Houden ze in een theefabriek koffiepauze? Wat voelt een vlinder in zijn buik als hij verliefd is? Mogen vegetariërs vlinders in hun buik hebben? Waarom geeft een antwoordapparaat nooit antwoord als ik iets vraag? Als zwemmen goed is voor de ontwikkeling van armen en benen, waarom hebben vissen dan geen armen en benen? Hoe gaat de bestuurder van een strooiwagen s morgens naar zijn werk? Waarom staat er een houdbaarheidsdatum op zure room? Waarom droegen kamikaze piloten helmen? Als de zwarte doos van een vliegtuig niet kapot kan, waarom is het hele vliegtuig daar dan niet van gemaakt? Wie heeft het melken van koeien bedacht en wat dacht ie dat hij aan het doen was toen hij het voor het eerst deed? Waarom is er Whiskas-kip, vis en rund en geen Whiskat-muis? Als er niets blijft plakken aan Treflon, hoe wordt Treflon dan aan de pan vastgemaakt? Als je van zwemmen slank wordt, wat doen walvissen dan verkeerd? Als superlijm werkelijk alles vastlijmt, waarom dan niet de binnenkant van de tube? Waarom moet je om een waarzegger te bezoeken een afspraak maken? Hoe merk je dat de onzichtbare inkt op is? Waarom krimpen schapen niet als het regent?
Oh hou op.. Ik vraag me ook altijd zoveel nutteloze dingen af maar toch houden ze me bezig.. Hoezo ontnuchter je als je weer nuchter wilt worden? Dan zou het toch eigenlijk ontdronken moeten heten? Waarom moet je omhoog naar de eerste verdieping? Dat klinkt toch als omlaag gaan?
Gelukkig hebben we tegenwoordig internet dat overal een antwoord op weet "Een kleine, gesloten groep bestaat uit afleidingen waarin ont- het begin van een handeling aanduidt, zoals → ontbijten, ontbloten, ontbranden, ontstaan, ontvangen, ontwaken. Het Gotisch heeft hier in-, zoals in inbrannjan doen ontbranden, instandan ontstaan, dus misschien is hier in een vroeg (West-Germaans) stadium prefixsubstitutie opgetreden (zo ook Duits entbrennen, entstehen). "
Waarom is dit lange woord: hippopotomonstrosesquippedaliofobie betekent: Angst voor lange woorden, gekozen. Dat is toch gewoon wreed! Stel je voor je hebt een fobie voor lange woorden, dan durf je toch nooit het juiste woord hiervoor te gebruiken.
De chauffeur van een strooiwagen gaat meestal smorgens niet naar zn werk omdat ie snachts gewerkt heeft. Als hij naar zn werk gaat doet hij dat net als ieder ander. Gewoon met de auto, fiets of ov (ligt aan hoe laat hij moet beginnen). Bij mijn man op het werk verzorgen ze het strooien van de snelwegen rond utrecht.
Mijn zoontje van 4 vroeg van het weekend waarom hij 2 balletjes heeft... Hij had in bad even goed gevoeld en zei; 1 is toch genoeg? Toen moest ik me ook wel even achter m'n oren krabben haha..
Hier lijkt mij vrij logisch (mocht iemand er een andere kijk op hebben dan lijkt me dat erg leuk om te lezen). Een deur is ontstaan vanuit de behoefte een opening indien gewenst af te kunnen sluiten en niet ontstaan vanuit de behoefte een muur oid te kunnen openen (dat is namelijk onmogelijk 😂 aangezien we niet in een hermetisch afgesloten hok geboren zijn zelfs niet als oermens). Een deur is dus bedoeld om dicht te doen.
De deur is los of niet los (sorry, kom oet Twente ) Waarom baal je als je nat thuis komt van de regen en is een douche dan wel fijn? Hoeveel putjes zitten er in een golfbal? Waarom heeft zo'n irritant jochie als Justin Bieber zoveel fans (en moet ik dus dagelijks zijn gejengel op de radio aanhoren)?