Hebben jullie ook van die dingetjes die je om een of andere reden onthouden hebt, en wat eigenlijk niet echt nodig is... Zo heb ik: Ding flof bips (Niet echt heel relevant meer )
Het kenteken van de auto die we verkochten toen ik 6 jaar oud was.. voor het geval dat ik ooit mijn ouders kwijt raak en bij de auto moet wachten
ik heb een kopie van een huishoudelijk boekje voor katholieke meisjes uit (ik meen) 1908. waarin allerlei voor ons nutteloze maar zeer vermakelijke informatie in staat... Wat dacht je van: in de zomer is het wenselijk 1x pw je voeten te wassen, in de winter volstaat 1x per 2 weken. Dat je, wanneer je 's morgens begint met huishouden je de ramen van de slaapkamer openzet en daarna de slk aan moet vegen. dat het vooral héél verstandig is om je kleding in 1 tint de kiezen. Wanneer je een zwarte jas hebt combineert deze makkelijk. Kies daarbij zwarte rokken, schoenen. Hou je meer van bruin, kies dan zoveel mogelijk in die kleur, dan heb je van alles maar 1 nodig. (wat overigens wel een goede tip is voor mij met mijn schoenentic en minstens 10 jassen, weet je wel hoeveel geld en ruimte je dan bespaart????) Hartstikke nutteloos, ontzettend vermakelijk om te lezen.
Ik weet nog exact wat de hoofdstad is van bulgarije. Mijn ezelsbruggetje; Sophia (sofian) Bulgarije (bulletje) Sofian was een klasgenootje. Welke een vreselijk ... was.. een bulletje
Nou die weet ik ook nog: 010 2200356....van 25 jaar terug!! En bij mijn huidige telefoonnummer moet ik altijd 3x nadenken wat het ook al weer was
Of hoe beautiful schreef vroeger. Mn tante heette bea, dus bea-utiful. Ik vond het altijd een lastig woord, en zo onthield ik m.
oh ik doe dat anders: ik "zeg" altijd in mijn hoofd: kaa dee au (ipv cadeau) dan weet ik hoe ik het schrijven.
De code waarmee ik in het interne systeem kon komen bij het vorige filiaal. Das inmiddels 8 jaar terug. Kenteken van me ouders auto van vroeger Net als het telefoonnummer.
Telefoonnummers, adressen, postcodes en vooral verjaardagen van mensen waar ik al jaaaaaaren geen contact meer mee heb of die zelfs al zijn overleden...
Ahn Bauer Bar Bayer Christ Elefant Fink Furst Graf Grab Herr Held Hirt Mensch Ochs Prinz Tor Spatz Unfall Vorfahr
De verjaardagen van klasgenootjes uit de eerste klas. Maar soms weet ik niet hun naam meer, maar wel de datum Mijn leerlingcode op de middelbare school. Gebruik ik nu soms nog wel eens als wachtwoord Telefoonnummer van 15 jaar geleden. Katoballo betekent omhoog gooien in het Grieks. Is het het enige woord wat ik onthouden heb van 5 jaar Grieks
Mit Nach Bei Seit Von Zu Aus Gegen Uber An Auf Inter Neben Uber Unter Fur Swissen Geen idee wat je er mee moet maar 15 jaar later kan ik ze nog steeds opratelen... Geldt trouwens ook voor het Franse Bon Beau Jolie
.- -... -.-- -.. . ..-. --. .... .. .--- -.- .-.. -- -. --- .--. .--.- .-. ... - ..- ...- .-- -..- -.-- --.. Zelfs na 30 jaar kan ik als ex-scout het morse-alfabet nog dromen...