Dat in Oss het kunstgebit het sterkst vertegenwoordigd is... Vraag me niet waarom ik dit onthouden heb
Veel kentekens Verjaardagen, ook van mensen waar we niet meer mee omgaan Telefoonnummers, incl mijn eerste 06nr Bsn nummer van mij en partner Adressen van fam en vrienden
Ik ken de tekst en melodie van een liedje dat mijn leraar zelf geschreven had en we een keer zongen tijdens de muziekles vroeger (basisschool). De personeelscode van een moeder van een vriendin om korting bij een bepaalde winkel te krijgen (20 jaar geleden) Dat 100 Oostenrijkse shillingen FL16,- waard waren (en beide zijn in 2002 op de euro overgegaan). Dat je in Tsjechie in 1994 bij een pizzeria kon eten met 4 personen en ieder 2 drankjes nam (waarvan 2 halve liters bier) en je slechts FL25,- betaalde Dat je in het Deens zegt 'jeg taler Dansk' als je Deens spreekt, maar dat zijn de enige woorden die ik weet in het Deens. Yksi Kaksi Kolme is 1,2,3 in het Fins (ik ben nog nooit in Finland geweest) Mijn eerste mobiele telefoonnummer Dat een paard evenveel ruggen-/nekwervels heeft als een mens Sofi/BSN nummer, oude telefoonnummers etc. Is ook logisch als je ziet bij hoeveel uitzendbureaus ik vroeger heb ingeschreven en je had toendertijd nog geen telefoon met adresboek
Hoh ton Hèh ten En: Herakles ouk estin andropos Herakles ouk estin theos Herakles estin heros Oftewel: Herakles is geen mens Herakles is geen god Herakles is een halfgod En inderdaad de rijtjes van Latijn! Al die werkwoorden en uitgangen van de naamvallen. Man, wat heb ik die in m'n hoofd gestampt. Moest ook wel, na 6 jaar Latijn Nu vraag ik me alleen af wat dat ding flof bips is?
Dan vind je deze misschien ook leuk. Het enige stukje grieks dat ik nog kan opdreunen : Dia dendroon hè selènè halis philoi thorubou èlthèn hespera hè kleinè hespera Nikolaou palletai kardia dè tini pemma, tini mè palletai kardia dè tini pemma, tini mè Bonuspunten als je -zonder google!- weet welk liedje, toepasselijk voor deze tijd van het jaar, dit is.
Wel het goede thema, maar niet het goeie liedje. Dendroon weet je wellicht nog wel? (als in: dendrologie bijvoorbeeld), dan weet je al een keyword.
Ik heb het even opgezocht Maar dat is dus een van de weinige sinterklaasliedjes die ik niet echt ken haha
De bijbelboeken van het oude testament kan ik zo opdreunen. Terwijl ik al jaren weinig tot niks meer doe met het geloof.
Ik weet alle afkortingen voor de elementen nog bij Natuurkunde. Van de periodieke tafel. Van Na is Natrium, Mg is magnesium, Ag is zilver etc. Die gebruikte je daarna om formules om te rekenen. Van sommigen weet ik het atoomgewicht ook nog. Natuurkunde was mn favoriete vak. *kruipt weer terug in haar nerd-grot*
De paperclip is uitgevonden in Noorwegen... Ik heb een dramatisch geheugen maar dat is blijven hangen.