Marketing gericht op kinderen vind ik echt tenenkrommend! En veel mensen hebben de logica dat als het voor kinderen is bedoeld, het vast een 'gezond' alternatief is. Dus dat een Dora-koekje beter is dan een gewoon koekje, of een Danoontje beter dan gewoon wat yoghurt... En dat begint al bij baby-koekjes en hapjes en dingetjes. Tenenkrommend!
O mac donalds...de horror De kinderen hier eten 4 stuks fruit per dag en meer groenten dan de gemiddelde volwassene. Nou de 3/4 keer per jaar dat ze helemaal happy van de mac worden zijn ze vast verdorven...nou ze zijn ook niet gek hoor...weten echt wel dat friet en een hamburger niet echt gezond zijn...maar soms mag dat gewoon lekker.
Natuurlijk mag dat af en toe. Soms is troep gewoon lekker! 😝 Maar toen wij daar een maand of drie geleden waren zat er een gezin achter ons die hun baby van een maand of tien vrolijk kipnuggets en friet zaten te voeren. Dat vind ik dan weer raar.
Ja dat vind ik ook raar..maar het ligt niet aan het concept mcdonalds vind ik. Je mag toch verwachten dat mensen zelf nadenken. Maar dat soort dingen ook zonder reclame concept kom ik hier op het forum ook steeds tegen. Moeders hier die glashard zeggen dat hun kind nooit snoept maar wel elke dag liga en wicky mee naar school krijgen. En de constante bewering: mijn kind redt het op een ochtend echt niet op fruit, daarom moet hij echt een sultana mee....haha schei uit...een bak fruit en rauwkost vult echt meer dan een suiker koekje.
Hier gaan we zo'n 3 keer per jaar naar de Mac. De kinderen eten dan frietjes en kipnuggets maar nemen er water en de snoeptomaatjes of fruit bij. Niet omdat dat moet van ons maar omdat ze dat lekker vinden, ben blij dat ze uit zichzelf toch ook gezonde keuzes maken . En snoepen mag, ben bang dat ze straks ander los gaan als ze eigen geld hebben of nog erger, op zichzelf gaan wonen . Maar alles met mate. Ben wel blij met de angrybirds actie van de plus, met angrybirds stickers op gezonde producten . Zou meer gedaan moeten worden, kinder marketing op gezonde producten.
Het verbaast mij altijd dat wanneer je een folder van een supermarkt openslaat, dat er de eerste 2 pagina's nagenoeg alleen maar ongezonde dingen staan. Er is ook nooit reclame voor komkommer en bloemkool. Op tv Overal waar ze reclame voor maken zou je eigenlijk links moeten laten liggen.
Ik dronk voorheen vaak vruchtensappen en yoghurtdrink achtige dingen, daar ben ik een tojd geleden mee gestopt en drink nu vrijwel alleen water en thee. Laatst was er zoiets als fruit&melk in de aanbieding ik dacht, vooruit.. Nou ik heb na één slok het hele pak weggegooid, wat is dat vreselijk zoet! En ja, dat merk ik nu pas! Ook als ik bij mn ouders een glas dubbeldrank oid voorgeschoteld krijg trekken mn kaken samen van de zoetigheid! Daar kom je inderdaad pas achter als je eerst 'afgekickt' bent ban suiker.
Hier in de supermarkt allemaal 'snaaibordjes', maar dan vol tomaatjes, komkommertjes, druiven, stukjes meloen... echt leuk vind ik dat! Mijn dochters worden ook altijd enthousiast, smullen tijdens 't boodschappen doen lekker van zo'n stuk fruit of rauwkost
Vanmorgen toen ik de trommels klaar maakte voor school begon mijn 8 jarige dochter er zelf over. Ze zei mam mag ik komkommer en tomaat mee. Ik zo ik dacht aan paprika ooo nog beter. Dus ging er komkommer paprika en radijs in haar trommel. Weet je mam ik ben de enige die ook groente mee naar school neemt. En ook de enige die water mee krijgt. De rest krijgt ranja en sommige elke dag koek mee. Dat is niet heel gezond he. Nee groente en fruit is gezonder. Nou dan hoop ik dat ze thuis wel gezond eten zei ze hahaha
Ik heb die dus net gekeken.... Een hoop wist ik al maar het is een giga eyeopener. Dit is Amerika niet maar veel kunnen we spiegelen aan hoe het er hier ook aan toe gaat. Wat is er nog te doen als de voedingsindustrie zo blijft doen, als daar niets tegen gedaan wordt? Het is dweilen met de kraan open.
Ik heb de docu van fed up ook met verbazing zitten kijken...mijn hemel, ben blij dat we in Nederland gewoon nog zelf onze lunch mogen meenemen naar school! Wat een treurnis. Nou geniet ik ook wel van lekker eten maar dat spande echt de kroon. Verschil zit m er ook denk ik in, hoeveel kennis je hebt van voeding. Ik weet heel goed dat ik echt niet gezond heb ontbeten vanmorgen met een bak muesli van quaker (die met cookies, hmmm) maar zo'n pak koop ik als traktatie aan mezelf, zo 2x per jaar ter afwisseling van de havermout zegmaar Dat compenseer ik dan later bewust weer met groente en fruit. Maar al zou je dat niet doen, is t nog prima je eigen keus. Alleen beweren dat je gezond ontbijt 'met cereals' zoals t meisje in de docu ...dan heb je echt geen idee. Zo jammer dat ze niet weet hoe ze t moet aanpakken. Had zo met r te doen. En dan die ouders van t ventje dat een maagverkleining moest...ze waren zo trots op hun stevige bouw...beetje de verkeerde kant doorgeslagen als je t mij vraagt. Maar t is makkelijk oordelen natuurlijk vanaf t scherm