Word je echt zo aan je lot overgelaten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    In een groepsconsult in t z-huis zei de gynaecoloog dat als je na 13u bevalt de kraamzorg die dag niet meer langskomt. Maar word je dus echt zo aan je lot overgelaten? Ik vind dat namelijk echt vreemd.

Wat nou als je thuiskomt en er blijkt toch iets met de baby te zijn? Of iets met zijn navel? Of borstvoeding lukt niet?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij ons komt de kraamzorg na 20.30 niet meer maar dan mag je gewoon in het ziekenhuis overnachten. Vind het wel slecht dat je na 13.00 al geen kraamzorg meer krijgt. Zou het effe goed navragen vind het wel raar dat ze je wel zo aan je lot over laten

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Volgens mij is de regel dat als je idd geen kraamzorg meer kunt krijgen die dag, dat je in het ziekenhuis mag overnachten.

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Gek dat hebben ze er niet bij gezegd, ze zeiden dat je alleen mag overnachten als je savonds of snachts bevalt en dat je dus moet hopen dat je voor 13u bevalt

5. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Wat stom zeg :(:(
    Ik zou nogmaals na vragen, is echt vreemd :(:(:(

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    vind het een beetje raar heb er nog nooit van gehoord hoor.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Ik zou het kraamzorgbureau bellen als ik jou was en hiernaar vragen. Lijkt me de kortste klap.

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja ze zouden mij bellen 4 weken van tevoren voor een intake maar was al van plan zelf te gaan bellen maandag

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bij ons is dit ook zo, maar dat komt omdat het lastiger is om iemand in te plannen

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik ga wel even bellen van de week, maar ik vind het echt heel vreemd.

Ik bedoel, het is al zo snel dat je 2-4 uur na bevalling het ziekenhuis uit moet, uitgeput en met een zeer kruis. Maar dat je dan nog niet eens hulp hebt meteen als je thuiskomt. Ik bedoel ik begreep tijdens mijn cursus dat de meeste bevalling 's nachts beginnen, dus de kans is dan heel klein dat je voor 13.00u bevalt, eerder zal je dan dus in de middag bevallen en er nog net voor de avond eruit geschopt worden...

Ik hoop maar dat de weeen niet 's nachts beginnen...

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou ik werk bij een kraamcentrum en heb hier nog nooit van gehoord meis.

wij geven tot 20:00 uur zorg als het je eerste kindje is en je bevalt wat later op de dag of je zou inprincipe laat wegmogen zeggen ze t is waarschijnlijk te laat voor de kraamzorg om nog te komen het is beter dat jullie een nachtje blijven zodat je zonder info te hebben gehad de nacht door moet komen dat is prettiger.

is t nou een meerdere kindje die willen zelf meestal al naar huis en die ''redden'' de nacht wel maar is t op tijd doorgegeven dan komen wij nog gewoon hoor heb van de week ook van half 4 tot 8 uur nog gewerkt

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben op zaterdag middag ontslagen uit het ziekenhuis.
    Het duurde heel lang tot we door kregen dat we naar huis mochten.
    Om 17uur reden we pas weg uit het ziekenhuis.
    En om 21uur kwam er toch nog een kraamhulp om te zorgen dat we de eerste nacht goed door konden en die is pas om 11uur naar husi gegaan!

Laat iemand, je man ofzo, zodra je bevallen ben met de kraamzorg bellen. Dat je met een paar uur naar huis gaat, of ze nog iemand kunnen sturen al is het maar voor een paar uurtjes.
    Kan me niet voorstellen dat als je naar huis moet de kraamhulp niet toch even komt kijken........

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nee kan het me ook niet voorstellen.
    zover ik begrepen heb komt er altijd iemand even langs, al is het maar om je even uit te legge hoe het gaat met de nacht (flesjes bv of wat dan ook)...

14. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Vind het een beetje vreemd als er niemand zou komen. Wij mochten op de dag van de bevalling 's avonds om 19.00 uur naar huis, dan zou er ook iemand komen van de kraamzorg, om wat kleine dingen uit te leggen om de nacht goed door te komen.
    Ben benieuwd wat het kraambureau hier van zegt.

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Was hier ook zo hoor.
    Wij moesten voor 14.00uur aan het kraambureau melden dat we waren bevallen / naar huis mochten.

Wij zijn 3 weken te vroeg in het ziekenhuis bevallen en op de dag van ontslag (na 3 dagen ziekenhuis) is ons gevraagd of we wel kraamhulp hadden, nou dan moesten we wel voor 14.00uur ontslagen worden, anders kregen we ook geen kraamzorg meer.
    Hadden ze me niet voor 14.00uur kunnen ontslaan of hadden we geen kraamhulp, dan zouden nog een nachtje moeten blijven.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij 'mochten' niet naar huis s avonds als er geen kraamzorg meer zou komen bij de 1e...

uiteindelijk mochten we sowieso niet.. en zijn we smorgens gegaan (dag later) . Maar anders hadden we moeten blijven omdat er geen hulp thuis was om ons instructies te geven voor de 1e nacht.

Wij hadden de kraamzorg op hoogte gesteld van de geboorte en we mochten (omdat ze toen dus paraat stonden) tot 19.00 uur bellen als we nog naar huis gingen, zodat er dan onmiddellijk iemand zou komen.

Even het kraambureau bellen inderdaad.. die weten het het best...

17. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Bij ons is het zo dat we te allen tijden de kraamzorg moeten bellen of het nu 15:00 uur is of 2 uur 's nachts. Er zal altijd iemand komen kijken hoe het met mij en ons kindje gaat en ons opweg helpen zodat we het redden tot de kraamzorg de dag erna begint.

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Bij ons komt de Kraamzorg tot 16.00. Zij zeggen ook dat als je daarna bevalt gewoon in het ziekenhuis kan blijven als je dat wilt...

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bij ons moet je zelf de kraamzorg bellen na de bevalling (uitgaande van ziekenhuis bevalling)

en eigenlijk komt de kraamzorg altijd ook als je midden in de nacht thuis komt
    gewoon om je even klaar te maken voor de nacht ect en dan gaat ze weer tot de volgende dag, je maakt zelf de afspraak betreft tijd met je kraamhulp

maar elke instantie is weer anders :)

wij mochten op zaterdag na 13.00 naar huis en om 14.00 stond de kraamhulp voor de deur, ze was nog eerder dan ons :D

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    bij ons in het ziekenhuis mag je gewoon naar huis, ook al is het 's nachts. Ik denk maar zo, laat mij maar naar huis gaan, ook al is het midden in de nacht. De baby hoeft helemaal niet veel te drinken als ie net geboren is en het lijkt mij fijner om naar huis te gaan dan. Die paar uurtjes tot de kraamzorg er is vermaak ik me wel met kijken naar mn wondertje.
    Kraamzorg mag ik tot 22.00 bellen volgens mij en na 08.00

Deel Deze Pagina