Nuttige dingen cadeau geven aan je kind??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tesske, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik lees in veel topics dat de kindjes nuttige dingen krijgen als cadeau
    ( ondergoed, pyjama, kleding, schooltas etc)
    Ik geef zelf nooit nuttige cadeaus, als ze iets nodig heeft koop ik het gewoon.

Wat doen jullie? en ik ben vooral benieuwd wat de reden dan is?

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Hier idd hetzelfde .. Als ze iets nodig heeft koop ik het ik wacht echt niet speciaal voor sinterklaas of kerst .. Voor Sinterklaas heeft ze wel een shirt gekregen van pip (woezel en pip) niet omdat ze het nodig had maar omdat ik weet dat ze dat geweldig vind ...

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wij hebben voor sinterklaas van mijn schoonouders een vestje en een broekje voor Luca gekregen envoor kerst krijgt hij zijn winterjas. Zij willen namelijk per se iets geven aan hem en ik vind dat hij genoeg speelgoed heeft, dus krijgt hij 'nuttige' dingen.
    Wij hebben niets zo heel veel extra te besteden en dus vind ik het fijn dat hij zo geen rommel krijgt maar iets waar hij wat aan heeft.
    Speelgoed waar hij al genoeg van heeft, hoeft niet in de hoek stof staan te happen, dan iets waar hij echt wat aan heeft.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Omdat ze soms al genoeg speelgoed hebben...

mn zoontje van 4 weken heeft van de sint alleen maar nuttige dingen gehad. Heb nog 3 zakken vol speelgoed liggen. Mn andere kids hebben veel speelgoed gekregen maar ook nuttige dingen als zo´n stabilo-pen, voor goede pengreep en beide een nieuwe pyama. Zijn ze ook heel blij mee. Tuurlijk krijgen ze het ook als ze het gewoon nodig hebben maar als het toch sint is pak ik het in. Zelfde met de kinderbijslag. Ga daar toch niet op wachten als ze nu bijv. nieuwe schoenen moeten hebben. Is gewoon net hoe het uitkomt.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter loopt erg warm voor een nachtpon van K3, of sokken van Dora. Dat heeft ze liever dan duplo. Dus ik zie het probleem niet zo? Als ze er niet heel blij mee zou zijn, zou ik het ook niet kado geven. Dingen die ze nodig heeft krijgt ze wel gewoon (in overvloed), maar ik shop zonder haar (omdat ze het niet leuk vindt) en ik koop geen kleren met die stomme figuren erop.

En daarbij, het boeit mij echt niet wat een ander ervan vindt als mijn dochter een overvolle zak van Sinterklaas krijgt en dat daar dan een paar sokken tussen zit...
    Ze krijgt overigens een fiets voor haar verjaardag, ook te nuttig?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij geven ook geen nuttige kadoos maar ik zag net wel een opmerking die me aan het denken zette... Wat als je kindje heel graag Cars ondergoed wil (en hij heeft al genoeg) of een Prinsessepyjama (terwijl er al zat pyjama's zijn? Dan is het vooral leuk en het nut is dan een bijkomstig voordeel. Het maakt trouwens eigenlijk dan niet uit of een kind het echt nodig heeft of niet.. als een kind het nou echt leuk vindt om te krijgen? Dan lijkt me niet zoveel aan hand.

Mijn dochtertje (nu 7 maanden) krijgt met Kerst Uggs... Dat is voor haar niet echt leuk maar ze heeft al zo ongelofelijk veel (heeft een broertje van 2) dus ik dacht.. ik 'geef' iets wat ik graag wil hebben voor haar. Opgelost. Zoonlief krijgt gewoon een grote auto.. die is zich wel bewust van 'krijgen'.

Sokken, ondergoed, kleding, geld etc zijn dingen die bij ons niet gegeven worden. Dat is gewoon niet gebruikelijk. Misschien dat er eens een uitzondering op komt als het iets speciaals is. Oja, heb mijn man vorig jaar een prachtige trui kado gegeven (Paul Smith) en dit jaar krijgt hij laarzen van Uggs voor in de sneeuw (hopelijk valt er later in de winter weer wat ;)). Dit zijn dus volkomen overbodige dingen die toch handig in gebruik zijn! hahahahaha

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hier is ook de reden dat ze al zo ontzettend veel speelgoed heeft. Noem maar op en ze heeft het. Ze loopt momenteel echt warm voor Dora (sokken, ondergoed, pyama enz enz) en dat zijn dingen waar je wat mij betreft nooit genoeg van hebt. Ook is ze een echt modepopje, ze vind het super om nieuwe kleertjes te passen e.d. dus heeft ze van opa en oma een mooi setje kleding gehad. Kind blij, ik blij ;) Mooi opgelost.

Oh ja, ik wacht ook niet perse tot kerst/sinterklaas. Als ze iets nodig heeft dat koop ik dat, maar rond deze tijd leg ik het dus nog even in de kast.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hm.... ik weet het niet. Ik zou misschien wel iets van een pyama doen wat ze geweldig vind (k3 ofzo) maar geen ondergoed of sokken.
    Ook zou ik nooit een nieuwe slaapkamer oid kado geven.

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik zou zelf wel een pyjama met de opdruk die zij leuk vind kopen als cadeau denk ik maar dan niet omdat ze dan op dat moment een pyjama nodig heeft maar als extra.

Een slaapkamer of bijv. opbergboxen voor onder het bed (dat heeft een vriendin van me haar zoontje gegeven voor zijn verjaardag) zou ik nooit doen.

Kleren, geld etc vind ik vreselijke cadeaus en zal ik mijn kind nooit geven.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als ze iets nodig hebben koop ik het. Maar als we rond de Sinterklaas- of verjaardag periode zitten terwijl ze iets nodig hebben combineer ik dat wel es ;)
    Zo hebben ze voor Sinterklaas ook een nieuwe pyjama en ondergoed gekregen!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cygnet: tja.. en ze snapt zelf toch het verschil niet zo :)

Hier ook vooral leuke kadoos dit jaar.. toch als ze net op dat moment een pyama nodig zou hebben zou ik die rustig ook gewoon inpakken hoor :)
    Op een avond als sinterklaas merk je dat het vooral om het uitpakken gaat.. het echt zien wat ze krijgen kwam pas een dag later... En toen kwam ze zelfs zelf al vrij snel tot de conclusie dat ze niet overal tegelijk mee kon spelen..
    Ik heb toen gezegd: ok we ruimen een deel boven op, een deel gaat hier in de kast. En met deze 2 dingetjes mag je vandaag spelen.
    Problem solved! Dus wat dat betreft zie ik ook niet echt een probleem in een nuttig kado.

Sterker nog. .er stond op haar verlanglijstje: een pyama met een aapje erop.
    Helaas voor Anne.. hadden ze geen aapjes :)
    Nouja.. dan krijgt ze die een ander keertje.. pyama's heeft ze toch nodig uiteindelijk.

Verder hadden we een tekendoos gevraagd voor sinterklaas welke ze niet gekregen heeft.
    Tja.. we hebben wel zo'n 80 wasco's hier liggen.. dus die tekendoos komt er heus wel.
    Nuttig en leuk gaat vaak genoeg hand in hand in mijn beleving.

Kan me trouwens ook van vroeger ook wel herinneren dat zowel ik als mijn broertjes elke sinterklaas een pyama kregen.
    En we gingen alledrie heel stoer in onze nieuwe pyama naar bed.
    Vaak trokken we hem al aan zodra hij uit de verpakking kwam.. en we gingen vrolijk en fluitend naar bed.

verder hebben wij hier ook een nieuw bed gekocht voor Anne haar 2e verjaardag. Er kwam zoveel visite.. met zoveel kadoos... dat ik niet echt de toegevoegde waarde zag van NOG meer kadoos :)
    dit jaar kreeg ze spulletjes voor haar keukentje.
    het is dus net een beetje hoe het uit komt :)

12. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    De meiden hier hebben ook speelgoed en "nuttige" dingen gehad.
    Ze waren misschien nog wel blijer met de nuttige dingen zoals pyama van Dora,sokken van Dora en ondergoed van Dora.Tja onderbroeken hadden ze toch nodig.Het gaat er uiteindelijk om waar zij het meest blij mee zijn.En dat was in dit geval echt het nuttige.Speelgoed hebben ze ook wel gekregen hoor,maar daar hebben ze al zoveel van.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben van huis uit niet anders gewend dan dat je leuke, maar ook nuttige cadeaus vraagt en krijgt voor verjaardagen en Sint... Heb dat ook nooit erg gevonden, omdat je dan voor nuttige dingen vaak net ff iets duurders mocht uitzoeken dan wanneer we eropuit gingen voor kleren enz. :D
    Ik denk dat wij als Sil groter is ook wel nuttige cadeaus gaan geven, maar heb daar nog niet zo heel erg over nagedacht. Speelgoed hebben ze op een gegeven moment meestal gewoon wel genoeg, dus waarom dan niet iets nuttigs wat ze dan zelf mogen uitzoeken?

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind kleding kopen voor een verjaardag als kado of met kerst ofzo niet echt veel aan voor een klein kindje... dat boeit hun toch niet is alleen leuk voor de mama dat je kindje er leuk bij loopt.... :p alles wat ze nodig hebben aan kleding en schoolspullen e.d. koop ik gewoon wanneer het nodig is hoor.... met verjaardagen en sint en kerst krijgen ze leuk speelgoed!

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zou niet weten waarom ik géén nuttige kado's zou kopen? Kado is kado en met een pyjama is ze ook blij. Ik wil dr ook niet aan leren dat we alles gewoon maar kopen als we daar zin in hebben maar soms moeten wachten tot er voor een verjaardag kadootjes komen. Geld valt niet uit de lucht tenslotte.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mijn kinderen vinden het uitpakken anders erg leuk, een extra cadeautje uitpakken is feest hoor, ook al zit er een pyjama in :)

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het is echt niet zo dat het mijn kind niet boeit wat ze aan heeft! Woow dat is echt een brug te ver hoor, dat is juist heeeeel belangrijk.

En terecht vind ik, kleding vind ik ook luxe. Ik vraag voor mijn verjaardag altijd schoenen. Omdat ik zonder moeilijk doen mooie schoenen of laarzen uitzoek. Niet omdat we weinig te besteden hebben, maar omdat ik niet zo makkelijk veel geld aan mezelf uitgeef. Mijn man vind mooie kleding ook luxe, dat is voor ons gewoon hetzelfde als een lekker geurtje (dat geven mensen elkaar wel vaak cadeau). Het is dus maar net wat je opvoeding is denk ik.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ook echt regelmatig discussie dat mevrouw iets echt wel of niet aan wil hoor :)
    Spijkerbroeken zijn helemaal uit.. rokjes in op het moment :)

plus het is heel cru.. maar ze heeft wel genoeg speelgoed eigenlijk.
    je kunt maar met zoveel speelgoed tegelijk spelen he
    En natuurlijk krijgt ze niet enkel nuttige dingen.. maar ik vind het niet heel stom om het te geven.
    Het is anders als ze enkel kleren uit de sintzak krijgen..

Overigens.. het tekendoosprobleem maar gewoon opgelost met een bakje uit de keuken.. works!

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier ook al 'discussies' over wat er aan moet...vandaag moesten bv. per se de regenlaarzen aan. ;)

Zelf geef ik tot nog toe speelgoed met sinterklaas en kerst, maar kan me best voorstellen dat het in de toekomst wel eens anders zal zijn. Van oma krijgt ze met kerst wel eens kleding, meestal is het dan iets van een merk dat aardig aan de prijs is en wat ik om die reden zelf niet snel zal kopen. Dat vind ik dan wel weer leuk. :) En een combinatie van leuk en nuttig (en eventueel ook leuk ;)) is voor een kind denk ik ook prima.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is ook mijn idee :)

Deel Deze Pagina