waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happynienja, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    het zoontje van een vriendin van me heeft waarschijnlijk waterpokken. gister ben ik met martijn daar een paar uur geweest, hoeveel kans hebben we dat martijn het ook krijgt? of dat ik het krijg?
    ik heb zelf nog nooit waterpokken gehad en nu ik zwanger ben zit ik daar echt niet op te wachten.
    groetjes nien

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    volgens mij is het wel erg besmettelijk... en ik wil je niet bang maken, maar zeker zwangere vrouwen moeten er erg voor oppassen volgens mij...

Het virus brengt ook voor zwangere vrouwen een risico met zich mee. Wanneer je tijdens je zwangerschap besmet raakt met de waterpokken, kan dit schadelijk zijn voor je ongeboren kindje. Als de besmetting vlak voor je bevalling plaatsvindt, kan het zelfs zijn dat je kindje wordt geboren met de waterpokken. Neem dan ook onmiddellijk contact op met je huisarts of verloskundige, als je tijdens je zwangerschap in aanraking komt met het virus.

Als je nog nooit waterpokken hebt gehad en je komt er tijdens je zwangerschap mee in contact, krijg je varicella-zoster-immunoglobulinen (een antilichaam) toegediend om besmetting te voorkomen of deze af te zwakken. Als je desondanks waterpokken krijgt, wordt een behandeling met het antivirale medicijn aciclovir overwogen. Krijgt je waterpokken in de periode direct voor of na de bevalling, dan moet de pasgeboren baby een immunoglobulinen-injectie krijgen. Baby's die waterpokken krijgen tijdens de eerste maanden van hun leven moeten behandeld worden met aciclovir.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    dank je wel voor het opzoeken poema.
    ik hoop dat martijn het niet krijgt, ik zal hem komende tijd in de gaten moeten houden.
    wel sneu voor die vriendin van me want haar zoontje word donderdag 1 dus die ziet het verjaardagsfeestje al in het water vallen...

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    voor je zoontje maakt het niet zoveel uit hoor! ik had hetzelfde met Eef, haar nichtje had het.. waterpokken gaan ze toch ooit krijgen.. heb het nagevraagt aan mijn huisarts en hij vond dat ze het maar beter zo vroeg mogelijk kon krijgen, nu kon ze niet gericht krabben..
    als volwassene kun je er behoorlijk ziek van worden!

ze heeft 3 bultjes gehad, meer niet.. is alleen de kans dat ze het nog een keer krijgt.

heb jij het vroeger niet gehad? dan kun je het namelijk niet nog een keer krijgen! volgens mij is het wel minder als je het krijgt als zwangere, misschien idee om ha even te vragen?

succes er mee..

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb het nog nooit gehad, toen mijn oppaskindje waterpokken had ben ik ook niet gegaan ik wilde het risico niet lopen op dat moment.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk de verloskundige bellen! Waterpokken zijn gevaarlijk voor zwangere vrouwen en voor het kindje in je buik!

Deel Deze Pagina