Geen keuken, wat eten?

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Oct 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Nog 3 (!!) Weken, dan zit de verbouwing erop en hebben wij eindelijk weer een keuken.

Ik had de airfryer klaargezet, ik dacht verse groente vis of vlees en aardappeltjes erin en klaar is de lekkere, enigszins gezonde maaltijd. Maar, alles snijden (en waar ga je heen met die afwas, pff) is toch ook best omslachtig zonder keuken.

De afhaalchinees, snackbar, Turkse bakker hebben we nu wel gezien.

Het is en blijft improviseren, maar misschien heeft íemand een tip waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.

Weggooi bordjes en bestel heb ik al in huis voor het avond eten. Ontbijtspull was ik gewoon af in de badkamer, zijn toch vaak wat kruimels alleen.

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,872
    5,110
    113
    Zoveel mogelijk bij vrienden en familie proberen te eten?

Heb je een elektrisch kookplaatje? Al zit je dan nog met de afwas...

DastyQueen likes this.
  3. Emsy

Emsy Fanatiek lid

Jan 29, 2015
    1,872
    1,681
    113
    Female
    Kan je niet een simpel camping gaspitje lenen van iemand? Een wokmaaltijd uit de diepvries scheelt een hoop snijwerk.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Heb je een magnetron of oventje staan?
    Hier bij de slager verkopen ze vers gemaakte maaltijden van stampot tot hachee tot pasta's. Thuis alleen opwarmen (kan in dat bakje) en dan met plastic bordjes en bestek opeten.

Zusterke likes this.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,249
    28,273
    113
    Bbq, jezelf uitnodigen bij vrienden/familie, uiteten, salades, campinggasstelletje, bij familie koken en invriezen.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    wij hadden de magnetron/oven combi en de airfryer. Daarmee hebben we toch best wat kunnen doen. Stoombakje kopen om groente te stomen en je komt een heel eind.

7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Je kan toch gewoon een afwasteiltje kopen en even buiten afwassen? En verder koken op een elektrisch plaatje of camping gasstel. Als iedereen zijn eigen bord heeft voor de hele dag en zelf schoon houdt heb je weinig afwas.

famofthree likes this.
  8. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Kant en klare salade.
    Zit alles in je hebt soorten met macaroni, pasta of aardappelen

9. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,946
    113
    Female
    Bbq pakket halen en vanavond lekker buiten eten?
    En verder, thuisbezorgd.nl?

10. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij haalden maaltijden bij de slager en traiteur die je alleen nog maar op hoefde te warmen.

En we bbq’den veel. Of in ieder geval, m’n vriend stond buiten in de kou te bbq’en.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik sluit me aan bij de andere dames. Mijn moeder kookte ook op een campingsgastel toen we geen keuken hadden. En groenten snijden kan toch gewoon aan de eettafel?

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    En anders heb je 100 variaties voorgesneden groenten. Ik heb een week in de badkamer afgewassen. Ook gewoon de afwas van het avondeten. Snap niet waarom het niet zou kunnen? Je kan de borden boven een prullebak schoon schrapen.

fafa likes this.
  13. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb een slowcooker waar ik veel in maak. Daar heb je alleen een stopcontact voor nodig. Veel recepten hoef je weinig tot niks voor te snijden. Maak vaak kipwraps. Dat is twee kipfilets, blikje tomatenblokjes, zakje taco of burrito kruiden, beetje water, aanzetten en na +- 6 tot 8 uur met twee vorken kip uit elkaar trekken.

Wraps pakken, beetje voorgesneden sla erop, sour cream, kipspul uit de slowcooker en smullen :cool:. Zo heb je nog heel veel recepten voor slowcookers met weinig snijwerk.

Elena22 likes this.
  14. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Plastic/ bamboe bestek en servies. Camping pitje en bbq. Verder veel salades maken.

15. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Haha dat zou kunnen, maar op dit moment staat beneden alleen 1 deel van de loungeset uit de tuin. Geen tafels, stoelen, planken enz.
    Wij zijn absoluut geen kampeerders, dus zo'n campinggasstel hebben wij niet. Heb nu een hoop kant en klaar spul gehaald. En zag dat de snackbar ook weer terug is van vakantie.

16. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ow ik zou dat echt geweldig vinden zoiets hahaha. Ik zou er echt een soort van Camping vakantie samen met de kids maken in ons eigen huis. Dus lekker voorgesneden groenten kopen of inderdaad aan de tafel snijden, camping gastel lenen bij iemand, stukkie vlees in de pan, aardappeltjes in de airfryer erbij, magnetron of oven kan er ook nog wel bij,maak je daar lekker gegrilde groentes in. Maar je kan ook de afhaal maaltijden nemen, kant en klare maaltijd kun je vaak ook bij slagers halen. Of misschien heb je Kippie in de buurt? Of een chinees? Die maken ook maaltijden klaar. Heerlijk. Je kan zoveel met een magnetron trouwens, hele maaltijden kan je daar in een pling uithalen.

Ik zie mijzelf al liggen, zou hier echt een feestje zijn om eens '' anders '' dan anders te eten :-D

fafa and iMoeder like this.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    Ja dat is voor een paar dagen wel leuk, maar voor nog 3 week?

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier kookten we toen ook op een camping pitje had er 2. Afwassen deed ik in een teiltje. Had een klapstoel staan waar dat op stond.

19. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Waarom niet? Je kan niet anders, je moet die 3 weken wel uit zien te zitten. Ik zou nooit iedere dag bij iemand anders gaan eten. Dus ja dan zou ik er een feestje van maken.

Zusterke likes this.
  20. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Ik zou buiten koken in dat geval op onze benzinebrander. Doen we nu ook als we t te heet vinden om binnen te koken. Maken dan twee pans gerechten die eenvoudig zijn. Op dagen dat t vies weer is bij familie, friture, mac Donalds oid eten. Maaltijdsalade (AH heeft enorme keus) kan ook nog altijd tussendoor.

Share This Page