Nuvaring > anticonceptiering

Discussion in 'Anticonceptie' started by melissa1994, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melissa1994

melissa1994 Nieuw lid

Oct 26, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi

ik ben nu 21 jaar en slik al zeker vanaf mijn 15/16e de pil.
    ik vergeet hem echt te vaak, geef regelmatig over, zit vaak aan de diarree en heb ook wel eens antibiotica en ook wel eens onbeschermde seks.. niet save dus :p

nu hben ik vandaag naar de dokter gegaan en voorgelegt dat ik een andere anticonceptie wil. ze stelde de spiraal of nuvaring voor.
    na ervaringen te hebben gelezen etc en ik de spiraal maar een eng idee vind heb ik gekozen voor de nuvaring.

nu mijn vraag ; ik slik de pil nu nog (ben nu sinds gister wel heel licht ongesteld geworden door vergeten pil(len?))
    ik heb de ha gebeld en ze maakt de ring inorde voor me en kan hem dan dus vd week ophalen bij de mediatheek..

wanneer kan ik dan beginnen met de ring?
    moet ik nu dan gelijk stoppen met de pil ?
    (ga dit uiteraard ook navragen bij de mediatheek, maar ben zo iemand die van te voren alles wil weten haha)

bedankt alvast :):)

2. Koon

Koon Niet meer actief

Over het algemeen begin je op de eerste dag van je menstruatie. Maar als je overstapt zonder stopweek weet ik het niet. Wel gelijk stoppen met de pil als je de ring hebt ingebracht.
    Voor de zekerheid gewoon je eerste cyclus een condoom gebruiken, dan weet je zeker dat het daarna goed zit.

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik zou gewoon de stopweek overslaan, dan meteen de ring gebruiken en de pil stoppen. (staat ook in de bijsluiter hoe je moet overstappen trouwens)

Share This Page