Nuvaring? Deel je ervaring! :-)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Niicci, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames,

Afgelopen vrijdag ben ik bevallen van ons 2e kindje.
    Uiteraard is het nu verstandig om weer een anticonceptie uit te zoeken.
    Na overleg met de vk zou voor mij de nuvaring het meeste ideale zijn.

Maar nu ben ik benieuwd naar het volgende:
    - wat zijn jullie ervaringen?
    - hebben jullie last van bijwerkingen gehad?
    - hoe snel was je zwanger na de nuvaring (voor als we een 3e kindje willen)?
    - vernam je (of je partner) er wat van tijdens de seks? Of haalde je hem er dan uit?

Liefs

2. rums

rums Niet meer actief

Maar nu ben ik benieuwd naar het volgende:
    - wat zijn jullie ervaringen? Ik ben er tevreden over maar vond het vrij duur.
    - hebben jullie last van bijwerkingen gehad? ik denk dat mijn libido er wel onder te lijden had
    - hoe snel was je zwanger na de nuvaring (voor als we een 3e kindje willen)? ik heb hem er in november eruit gehaald maar pas in januari echt begonnen en was in de 2e ronde zwanger
    - vernam je (of je partner) er wat van tijdens de seks? Of haalde je hem er dan uit? ik liet de ring zitten en wij voelden daar niets van.

En gefeliciteerd met jullie kindje!

3. Kikkertje88

9 jan 2014
    94
    0
    0
    Allereerst.. nog gefeliciteerd met jullie kleintje!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de Nuvaring niet heel tof vond. Heb daarvoor 5 jaar lang een koperspiraal gehad, dus geen hormonen en geen omkijken naar. Was met de ring dus wel even wennen.

Vrijen met ring in vonden we niet fijn, voelde 'm goed zitten. Uithalen kan prima, alleen niet vergeten weer terug in te doen ;)
    Het vervelendste vond ik voornamelijk dat mijn libido laag, extreem laag, werd en dat ging ons beide irriteren. Ik merkte ook dat ik me minder fijn voelde door de hormonen.

Naja goed, dit is mijn ervaring. Is voor iedereen natuurlijk anders. :)

4. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    hoi hoi,

Gefeliciteerd met jullie kleine.

De nuvaring heb ik op advies van de gynaecoloog gekregen.
    Stond onder behandeling voor PCO bij de Fertiliteit toen ik mijn relatie heb beëindigd. Ik wil geen anti conceptie meer in pil vorm.
    Omdat de Nuvaring een kleine hoeveelheid hormonen afgeeft kun je vaak snel starten, gaf mijn gyn aan.

Ik heb ruim een half jaar de NuvaRing gebruikt..
    En ik ben heel tevreden over de Nuvaring, voor de nuvaring slikte ik de Mercilon. En ik had geen last van bijwerkingen, tijdens het vrijen liet ik de ring gewoon zitten want mijn vriend had er geen last van.

Het voordeel van de nuvaring vind ik dat je een minimale hoeveelheid hormonenen binnenkrijgt. En als je een keer ziek bent of je krijgt antibiotica dan hoe je je niet direct zorgen te maken.

Als ik weer aan de anti conceptie zou moeten dan kies ik zonder twijfel weer voor de Nuvaring. Ditzo vergoed de nuvaring 100% als je het hoogste aanvullende pakket hebt.

Liefs Jun

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    ik was erg tevreden over de ring, heb wel 6 verschillende pillen gehad en deze gaven allen spottings problemen, met de nuva ring niet!
    geen bijwerkingen en ik haalde hem tijdens de sex altijd uit.
    ben in november 2011 gestopt en wij zijn nog steeds aan het proberen zwanger te raken, wel 1x zwanger geweest maar werd een miskraam vorig jaar mei.

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Iedereen bedankt voor de reacties! Ik "neem het even mee".:)

7. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik vond de nuvaring 3x niks. Bij mij zakte hij steeds omlaag en voelde ik hem steeds zitten dus.
    Tijdens seks was dat dus ook niet zo fijn...
    Daarom na +/- een jaar overgestapt op de pil; helaas hierbij iets fout gedaan ofzo :) want ik werd meteen (niet gepland dus) zwanger...

8. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik gebruik de nuvaring al 3 jaar. Het libido verhaal wat de dames beschrijven, dat heb ik ook. Maar voor de rest geen klagen. We voelen hem niet tijdens het vrijen. En via een app heb je een reminder wanneer je hem eruit/erin moet doen. Het erin doen is ook niet heel lastig, zolang je hem goed blijft klein drukken. Ik heb mijn zus er ook aan gekregen en die heeft echt geen spijt. Voor mijn dochter heb ik hem in Februari eruit gehaald en was in april zwanger.

9. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Opzich is het een prima ding, doet wat ie moet doen, ik werd er niet zwanger van, voelde hem niet zitten en hoefde er niet aan te denken.. Maar doordat ik PCOS heb (en dus veel "mannelijke" hormonen) werd ik er soort van depri van en dus gestopt in november 2012 met als gevolg direct zwanger hahaha.
    Ik ga nu voor een koperspiraal, geen hormonen, geen gedoe.
    Maar als je geen problemen hebt met hormonen dan is het een prima optie!

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    - wat zijn jullie ervaringen?
    Ik vond erg fijn dat je er niet elke dag aan hoefde te denken. Verder was ik nog minimaal ongesteld

- hebben jullie last van bijwerkingen gehad?
    een libido die op de bodem van de diepe oceaan lag. Echter wat ik bij de gewone pil had, zware irritatie/woede maandelijks, geen last van

- hoe snel was je zwanger na de nuvaring (voor als we een 3e kindje willen)?
    het duurde bij mij 20 maanden voor ik zwanger was

- vernam je (of je partner) er wat van tijdens de seks? Of haalde je hem er dan uit?
    geen last van tijdens de sex

11. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik heb hem ook genomen.
    In overleg met de HA meteen ingebracht.
    Ik voel hem tot nu toe niet, en hij zakt (tot nu toe) ook niet.
    Ik ben benieuwd of hij blijft bevallen.
    Eerste keer halen was wel behoorlijk prijzig ivm eerste eenmalige kosten.

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik heb hem nu pas voor de 2e keer
    Eerste keer allemaal wennen en raar. Vl vond wel raar met vingeren, maar met de sex voelde hij het niet.
    Maar ring mag eruit tijdens sex evt...

De laatste dagen vd 3 weken merkte ik wel dat lichaam er klaar mee was. Moest eruit zei mijn gevoel.
    Menstruatie was minder heftig en lang.
    Wel een schimmelinfectie gekregen op laatste dag van menstruatie, maar hoeft niet aan ring te liggen.

Libido wel stuk lager...
    Heb veel snaai Zin sinds de ring er weer in zit...
    Verder nog nergens last van.

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik heb m jaren gebruikt omdat ik beroerd werd van de pil
    heb bij een ex gehad dat ie m ineens vroeg "wat is dit?" toen het tijdens sex eruit kwam.

en als je stopt met de nuvaring ben je gewoon gelijk vruchtbaar (tenzij je net als mij problemen met eisprong hebt ;))

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik kon er niet tegen... Had continu een heel erg brandend gevoel daaronder... Was dus een dure grap geworden.. 50 euro voor betaald en 2 weken in gebruik gehad :(

15. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring met de Nuvaring is niet zo heel goed.
    Ik kreeg er veel afscheiding door, en libido ging erg naar beneden. Ik hoor dit ook van andere vrouwen om mij heen.
    Succes met het zoeken van een nieuwe AC!

16. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Nu zo'n 1,5 week verder, hij bevalt nog goed.
    Geen last van tijdens de seks gelukkig!

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik vond het geweldig. Ik voelde het niet, hield het tijdens de sex ook gewoon in. Nooit gezakt. Heb het zeker 5 jaar gebruikt. Maar... 2 jaar geleden werd ik zwanger terwijl ik de nuvaring gebruikte. Dus... Ik raad hem niemand aan!

18. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was echt 6 jaar lang zeer tevreden over de ring en raade iedereen aan om hem ook te gebruiken..
    Ja mijn libido was niet hoog en dit kwam door de ring, maar mijn libido met de pil was nog lager en is eigenlijk nooit hoog geweest.
    Tijdens de sex voelde mijn man hem zelden, als hij hem toch eens voelde haalde ik hem er even uit en probleem opgelost..
    En bij beide kids ben ik in ronde 1 zwanger geraakt!!

Echter na 2 kindjes was ons gezin compleet en was het om medische redenen niet gewenst meer om zwanger te raken... Het fijne van de ring is dat je er niet snel de fout mee in kan gaan, je hoeft er maar 2x in de 4 weken aan te denken en een ab-kuur of diaree oid heeft geen effect op de hormonen dus dan is de ring nog betrouwbaar...
    Maar zie banner.... ook de nuvaring is geen wonder middel...

Nou is dit natuurlijk een uitzondering, maar ik wilde het je toch melden..

19. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Vriendin van mij kreeg trombose door de nuvaring! :$..

20. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    altijd gebruikt.. tot de slechte berichten in het nieuws kwamen! verder top ding je voelt het niet en makkelijk in te brengen ;)

Deel Deze Pagina