Weer aan de pil of ...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door BeebieBeeb, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hallo dames,

Voor mijn zwangerschap heb ik zo'n 13 jaar de pil geslikt. Tussen het wegkieperen van de pil en mijn zwangerschap zat zo'n 11 maanden en nu is mijn meisje een half jaar en slik ik de pil (nog steeds) niet.

En het bevalt mij eigenlijk prima.. Al die hormonen, bah! Ik voel me nu veel meer happy, ik kan dáár iig niet weer dikker van worden en heb sinds mijn bevalling geen pukkel meer gezien in mijn gezicht, die ik tijdens gebruik van de pil toch altijd wel echt had!
    Maarja, die condooms he... Is dat het nou? ;)

De pil zelf slikken vond ik nooit een probleem hoor, maar ben zelf gewoon heel bang om dik, saggo en pukkelig te worden :D
    Ik wil ook geen spiraal in wat voor vorm dan ook (echt voorlooooopig geen gefriemel meer aan mijn doos en heb dan ook een soort van gevoel van controle-verlies, omdat ik niet zelf dat ding er per direct uit kan halen als ik dat zou willen) en ook geen andere -voor mij vreemde- dingen zoals prik/pleisterpil.

Nu was dus mijn vraag, zijn er hier meer mensen die toch wel langdurig (alleen maar) condooms gebruiken? Hou je dat vol en ben je nooit bang dat het dan toch een keertje 'mis' gaat?

Ik vind het gebruik ervan niet echt vervelend, maar ben zo bang dat het condoom een keer zal scheuren :) zit nl nog niet echt te wachten op een tweede (mocht dat uberhaupt precies gebeuren bij 1 keer een kapot condoom..) of zal ik toch maar weer gewoon aan de pil gaan en eventuele bijwerkingen voor lief nemen?

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Heb je wel eens gedacht aan de nuvaring? Die breng je elke drie weken zelf in als n soort tampon maar
    Dan n ring... En die haal je er na drie weken uit word je ongi en dan weer er in zelfde als de pil alleen de hormonen zitten dan alleen op de plek waar het hoort: bij je baarmoeder

Alleen condooms vergt m hoop vind ik zelf maar dat is persoonlijk
    Ben er gewoon niet van

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Mm ja wel eens aan gedacht, maar het blijven hormonen he ;)

Ik wil geoon het 'gemak' van de pil en de hormonen van de condooms..niks dus :D

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja ik. Ik vind het absoluut niet ideaal maar ik kan niet anders omdat ik door een stollingsafwijking niet aan de pil mag.

Het is elke maand weer in angst zitten of ik zwanger ben, want condooms blijven bij ons gewoon niet goed zitten of knappen.
    (misschien te wilde seks ofzo?? Haha) maar ik zou als ik de keus had absoluut voor iets anders gaan. We zijn nu aan het sparen voor sterilisatie van mijn man. (350 euro eigen risico :( )
    Geen aanrader!

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook nog geen condooms gevonden die 'ideaal' blijven zitten... Ben soms als de dood dat ie bij mij achterblijft zeg maar :D

Sterilisatie is hier niet aan de orde, er is nog wel een kinderwens alleen nu nog niet.

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Maar die hormonen komen je lichaam niet in is totaaaaal anders dan bij de pil ik zou t drie maanden proberen als ik jou was

En die condooms haha drie over elkaar doen danmaar whaaa

7. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Ja wij hebben na het verwijderen van mijn spiraaltje ongeveer een jaar geleden condooms gebruikt. Hadden destijds nog geen kinderwens, maar kind had blijkbaar wel de wens om snel te komen, want, zie banner, ben inmiddels bevallen van een zoon:). Condooms werkte voor ons niet helemaal zoals het zou moeten dus... we hebben nooit een scheur of een afgegleden condoom kunnen ontdekken, maar ik was echt zwanger.

8. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wij gebruiken al bijna 8 jaar condooms en bevalt prima! Probeer er gewoon een paar uit, je hebt van die uitprobeerpakjes en dan kun je kijken wat er goed blijft zitten.. Mijn man heeft "normale lengte" dus kunnen gewoon de standaard gebruiken.. Het is in die 8 jaar 1 keer voorgekomen dattie scheurde en dat kwam omdat ik te droog was :D Dus kvind het toch wel redelijk safe ;) Ben iig nooit bang geweest voor een zwangerschap en geen geklooi met ontpillen enz toen we zwanger wilden worden :)

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hmmm 1 op 4 die het fijn vindt... Dat is niet echt hoopvol :D

@dinges, raar! Toch een gaatje dan ofzo? Maarja wel een klein kanjertje ervoor terug gekregen toch :)

@kiraa, dat niet hoeven ontpillen-verhaal staat mij dus ook erg aan! Uberhaupt geen hormonen in mijn lijf staat mij aan :)

misschien toch maar eens lezen over de nuvaring dan... Die hormonen hebben totaal niet dezelfde bijwerking als de pil?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Geweldig, mijn vorige bericht werd geweigerd.

Ik heb meerdere jaren uitsluitend condooms gebruikt. Voordat onze relatie echt serieus werd, en tussen mijn zwangerschappen in. Beviel ons allebei heel erg goed. We gebruikten gewoon het meest verkochte merk, hebben helemaal niet hoeven rondshoppen of proberen wat we het fijnst vonden.

Als je ze goed gebruikt (ik mag niet expliciet uitleggen wat 'goed gebruik' is, sorry), zijn ze een betrouwbare vorm van AC. Ongelukjes kunnen gebeuren, maar dat geldt bij iedere vorm die je kiest.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, dan zullen wij ze wel niet goed gebruiken. Jammer dat je ons niet mag uitleggem hoe het wel moet, Bri. Zucht, ik snap dat nieuwe beleid voor een deel echt wel, maar het is toch erg jammer dan een serieus gesprek over dot onderwerk niet meer mogelijk is.

Nou ja, in mijn beleving doen wij het volgens het boekje. Maar toch; het zit niet lekker en bij ons is het dus wel regelmatig voorgekomen dat het mis ging. In de periode na de geboorte van onze zoon was dat niet erg. We hebben nog de wens voor een tweede, alleen wilden we toen nog even wachten. Ik heb me er toen dus nooit druk om gemaakt. Maar helaas hadden we deze ervaring ook aan het begin van onze relatie (ik was toen 17). Toen is het wel eens spannend geweest! (Gelukkig bestaat de MAP)

Maar ja, die hormonen zijn ook niks. Ik ben blij dat we nu weer een tijd niks hoeven te gebruiken, dat vind ik toch het fijnste. Ik hoop dat ze vaart maken met die mannen-pil! Want ik weet ook echt nog niet wat ik wil als we een volgend kindje mogen krijgen.

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier door een stollingsafwijking ook al jaren aan het condoom. Vnd het niet ideaal, toch altijd een pauze. Maar ja, je moet wat ;)

Hier in al die jaren 1x gescheurd, maar dat kwam omdat het reservoir niet oed was dichtgedrukt met omdoen. Afglijden geen last van gelukkig, dat lijkt me ook erg lastig.

Hieroverigens ook die van het welbekende merk. Via zorgverzekering 'krijgen' we er elk jaar ook een aantal, van een ander merk, maar die bevallen hier niet.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Lijkt me vreselijk, als het misgaat met een condoom - zeker als je pas 17 bent. Ik ken ook een paar kinderen die het gevolg zijn van een ongelukje daarmee... (en ook één die na een MAP alsnog is gekomen, niets is onfeilbaar).

Het gaat zeker wel eens mis, maar meestal komt dat toch door verkeerd gebruik (te laat omdoen, te lang laten zitten, na gebruik alsnog wat overbrengen via je handen, olie gebruiken, scherpe nagels, dat soort dingen). Ook is het wel aan te raden een soort te gebruiken met zaaddodend middel.
    Misschien mag het met deze uitleg wel, volgens mij heb ik er geen aanstootgevende termen of merknamen in staan... :)

Ik heb nu nog een mirena. Als die eruit gaat, kiezen we voor sterilisatie. Ons gezin is compleet en ik vind mezelf inmiddels ook te oud voor nog een kind.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij knijpen altijd goed het reservoir dicht. Als tieners deden we hem ook echt op tijd om. (Moet eerlijk bekennen dat we er tussen de zwangerschappen in wat lakser mee waren, maar toen was de noodzaak er ook minder. Toen gebruikten we ze ook niet kort voor of na de menstruatie, om heel eerlijk te zijn.) Nadien gaat hij gelijk af. Nou ja, gelukkig hoeft het voor ons even niet. Maar ik mis ook een hormoon-loze AC die wat gebruiksvriendelijker is.
    De enige optie na een eventuele volgend kind zou een koperspiraal zijn. Ik zie daar wel tegen op, omdat je daarvan toch ook wel eens hoort dat er pijnklachte ontstaan. En tussen twee zwangerschappen in (er vanuit gaande dat je niet vijf jaar wilt wachten) is het volgens mijn huisarts miet de meest handige optie. Vandaar dat ik het nu niet gedaan heb. Tegen die tijd misschien wel. Maar ik zou het fijn vinden als er dan iets anders is.
    Na een paar jaar zou sterilisatie wel wat zijn, maar dat zou ik niet meteen na een zwangerschap willen. Je weet nooit wat er nog verandert in je leven.

15. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm.... Voordat ik de pil liet staan ivm het zwanger willen worden, heb ik ook zo'n veertien jaar de pil gebruikt. Onze zoon is inmiddels geboren en nu bijna vijf maand. De eerste periode was ik nog niet weer aan de pil en gebruikten we condooms. Ook zeker omdat ik eigenlijk helemaal niet meer aan de pil wilde vanwege die hormonale troep. Toch was ik als de dood dat er iets mis zou gaan met het condoom én vonden wij het een ontzettend geklungel tijdens de seks. Zodoende toch maar weer aan de pil gegaan.. Geen tips dus..

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hey meiden, bedankt dat jullie je ervaringen delen..

Ik ben alleen nog steeds in twijfel...ik heb ook nog eens een onregelmatige cyclus en ook dat vind ik dan weer waardeloos, omdat ik altijd verrast wordt door mijn menstruatie ;)
    *zucht*

ik blijf denk ik voorlopig alleen condooms gebruiken. Ik dacht echt dat ik de enige was die alleen condooms gebruikt en verder niks, maar er zijn er dus nog genoeg :)
    Heb ik iig nu geen last van de hormonen en als ik die onregelmatige cyclus echt zo zat ben, ga ik maar weer aan de pil beginnen denk ik... Of ik moet me nog even verdiepen in de nuvaring, daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
    Is zo'n ding makkelijk in te brengen dan? Hoe groot is zo iets? En sluit zo'n ding de boel helemaal af of zorgen de hormonen ervoor dat je geen eisprong hebt?

17. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik zou er niet aan moeten denken om telkens een condoom te gebruiken *sorry, wat een gedoe!
    Ben op het moment zwanger, en zit na te denken over welke pil ik zou moeten nemen.......
    Ben altijd aan de prikpil geweest, en dit wil ik niet nogmaals.

1e omdat er nog een kinderwens is,
    en 2e omdat mijn libido daardoor 0,000000 was......
    Hoe het nu is bevalt me beter ;)

Maar ja moet wel een beslissing maken.

Ik zou zeggen, doe waar je je eigen goed bij voelt
    maakt het jullie niet uit dat gepruts met een condoom dan laat je het zo.
    Je kunt ook de nuvarig 3maanden proberen je hebt dan geen gedoe met hormonen.....

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    En dan nu weer in het nieuws dat waarschijnlijk een aantal anticonceptiepillen slecht voor de gezondheid zijn.... Jeetje dat maakt de keus ook niet makkelijker! Mijn gevoel zei altijd al dat het troep was, maar wordt nu min of meer bevestigd... ;)

Deel Deze Pagina