spiraaltje na deze zwangerschap

Discussion in 'Anticonceptie' started by sitara, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    dag mensen

even een vraagje voor de mensen die ook een spiraaltje hebben gehad of daar een en ander over weten

ik ben vn plan om na deze zwangerschap een spiraaltje te laten plaatsen

je moet weten dat ik voorheen nooit iets van voorbehoedsmiddel heb gebruikt, dus geen pil of what so ever
    het was steeds mijn vriend die een condoom moest aandoen

en ja, na deze zwangerschap zou hij graag dat hij niet de enige is die steeds een voorbehoedsmiddel moet gebruiken
    en aangezien ik nogal tegen pillen slikken ben (en het toch ook zo vaak zou vergeten) stelde hij voor om eens na te denken over een spiraaltje
    ik heb al wat info opgezocht, maar das allemaal zo vaag en die bijwerkingen lijken me niet prettig, vooral dan omdat ik al redelijk slecht ben als ik mijn regels heb (buikkrampen, misselijk, ... )

iemand ervaring en of tips ofzo?

Thanks
    me

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Hoi Sitara,

Er zijn 2 soorten spiraaltjes: het koperspiraaltje en de Mirena. Ik heb de laatste drie jaar gehad. De Mirena geeft plaatselijk hormonen af (minder dan bij de pil). Ik vond het plaatsen pijnlijk, maar verder ben ik er alleen positief over. Ik zou er zo weer 1 nemen: ben nauwelijks ongesteld geweest al die jaren en sommigen zijn zelfs helemaal niet meer ongesteld!
    Ik vond het fijn nergens meer aan te hoeven denken: als ie er eenmaal zit kun je hem niet meer vergeten. Ik had niet echt bijwerkingen.
    Ik heb dus geen ervaring met het koperspiraaltje. Daarbij schijn je juist heftiger te menstrueren geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes!

3. desi23

desi23 Bekend lid

Jul 1, 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    hoi hoi
    ik heb ook voor bijna 2 jaar een mirena spiraal gehad,inbrengen is wat pijnlijk, 1e maanden geloof 2 wat bloedverlies gehad, en daarna nooit meer ongetseld geweest,
    ik heb de mirena als zeer prettig ervaren.
    mocht ik weer zwanger raken, dan wil ik zeker na de bevalling het spiraaltje weer laten plaatsen.

4. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    dank je voor de info, dan ga ik wss ook voor zo'n m-spiraaltje :D

xxxx

Share This Page