Hey iedereen, Ik weet dat het langer kan duren voordat je lichaam weer 'normaal' functioneerd, maar graag wil ik jullie ervaring weten. Ik ben namelijk op 19 april gestopt met de Nuvaring. Na 3 dagen ben ik braaf ongi geworden, dus kon mijn eerste periode beginnen. De eerste periode was, net zoals voor de anticonseptie, braaf 27 dagen. Ikke blij en hoopte al dat het zo door bleef gaan. De tweede periode duurde echter 67 dagen waarin ik alleen op dag 32 een heel klein beetje bloed kon afvegen, maar meer ook echt niet. Deze keer duurde de ongi iets langer als normaal. Nu zit ik in mijn derde periode en ook nu zit ik al op dag 49. Testen wijzen uit dat ik niet zwanger ben, dus dat geloof ik ook maar. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie lichaam weer in het oude ritme zat?? Weet dus wel dat ik voor gebruik van anticonceptie een netjes regelmatig ritme had. x marijke
Ik heb voor m'n eerste zwangerschap ook de nuvaring gebruikt en zat daarna zo ongeveer gelijk weer in m'n oude ritme. Ook werd ik na de eerste periode netjes na 28 dagen ongesteld, maar de periodes daarna werd m'n cyclus wel iets langer (tot 35 dagen ongeveer), maar dat had ik voordat ik de nuvaring gebruikte ook. Van verdere 'ontpillingsverschijnselen' heb ik nooit wat gemerkt.