Overtijd bij koperspiraal

Discussion in 'Anticonceptie' started by YouBri, Nov 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in feb/maart een koperspiraal laten zetten.
    Tot nu toe eigenlijk heel tevreden.'
    Na de eerste 4 maanden flink wat buikkrampen tijdens ongesteldheid, was dit de laatste maanden weg en had ik op wat langer bloedverlies nergens last van.
    Toevallig sinds plaatsen ook ineens weer mijn regelmatige cyclus terug sinds 10 jaar.

Maargoed, nu ben ik eigenlijk al wel zeker een week overtijd.
    Je hoort weleens van vrouwen die ondanks hun spiraaltje toch zwanger worden, dus krijg er toch wel een beetje de zenuwen van.
    Daarom gisterenmiddag toch maar een test gedaan, maar deze was negatief. Ik heb inmiddels wel ruim een week heel licht bloedverlies, maar dat ook eigenlijk alleen maar bij afvegen na toiletbezoek.
    Anderhalve week geleden had ik wel het gevoel ongesteld te moeten worden, maar dat heeft dus niet doorgezet. Ik heb ook geen krampen ofzo en kan de touwtjes ook nog gewoon voelen zitten.

Ik denk dat ik komend weekend nog maar een test doe als ik dan nog niet ongesteld ben, maar ben eigenlijk opzoek naar soortgelijke ervaringen?

2. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

ik heb zelf ook jaren lang een koper spiraal geweest maar was soms wel 40 dagen i.p.v.. mijn gewone 28 dagen voor ik weer ongesteld werd koper spiraaltje kan hoop in de war shoppen en soms misschien wat stress of andere oorzaken door je wat later bent?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je dat lichte bloedverlies wat je toch dagelijks hebt gehad (ookal was het alleen bij afvegen) en wat een week heeft aangehouden, aanziet als menstruatie, ben je dus niet overtijd.

Misschien dus gewoon lichter ongesteld wat ook wel eens zonder reden kan voorkomen?

Anders nog eens testen. Bij negatief zou ik er vanuit gaan dat dat lichte bloedverlies je ongi is geweest.

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik heb bij koperspiraal paar keer gehad dat menstruatie niet wilde doorzetten, idd licht (bruin) bloed verlies en gevoel ongesteld te gaanworden maar echte bloedverlies bleef uit. Alle keren bleek er sprake van sluimerende infectie (griep) en zette menstruatie goed door op moment dat ik echt flink ziek werd.

Ik ben ook een keer echt overtijd geweest, zonder een drupje bloedverlies en met kwaaltjes en uiteindelijk ook een zeer onverwachte positieve zwangerschapstest...

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ik heb dit ook eens gehad. Ik had al een jaar of twee een koperspiraaltje, en was altijd netjes op tijd ongesteld. Opeens was ik dan twee weken overtijd. Heb toen geen thuistest gedaan maar ben naar de ha gegaan, test gedaan was negatief. Bleek dat de spiraal niet meer op de juiste plek zat. Ik heb toen een nieuw spiraaltje gehad en daar geen problemen meer mee gehad. Ik had geen bruinverlies oid overigens.

Ik zou in jouw geval toch naar de ha/gyn gaan die hem heeft geplaatst. Misschien dat hij van zn plek is.

6. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ga vanmiddag nog een nieuwe test kopen en morgenochtend testen. Als die dan ook weer negatief is maak ik een afspraak bij de dokter. Want wil dan wel dat er even gekeken wordt of mn spiraal nog goed zit.

Ben erg benieuwd.:)

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Als je positief test ben ik ook zeer benieuwd hoe nu verder ;)
    Succes!

8. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is het uiteraard welkom.
    Moeten we alleen op zoek naar praktische oplossingen kwa auto en slaapkamer enzo. En onze toekomst plannen wat bijstellen.
    Ik zelf heb trouwens sowieso nog wel de wens voor een derde, alleen manlief niet. Dus die zal wel wat tijd nodig hebben mocht het zo zijn. Zelf zou ik liever NU nog geen derde krijgen. Vind twee van die ukken icm werk, huishouden, sociale contacten en tijd voor mezelf stiekem al wel druk genoeg.
    Maargoed, soms heb je niet alles voor het zeggen.

9. SvAlderwegen

SvAlderwegen Nieuw lid

Nov 25, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb tot maart dit jaar twee jaar lang zonder noemenswaardige problemen een koperspiraal, t-safe, gehad.
    Tot maart. Toen bleek ik een paar weken zwanger. Die zwangerschap heb ik niet doorgezet, na er goed over nagedacht te hebben natuurlijk.

Sindsdien ben ik erg gefascineerd geraakt voor het onderwerp, ongewenst zwanger raken. Ik raak meer en meer benieuwd naar hoe anderen ermee omgaan. Vooral na de zwangerschap.

Als ik er met andere meiden over praat hoor ik vaak dat ze het knap vinden dat ik er zo open over ben. Ik vraag me af waarom er zo geheimzinnig over gedaan word. En aan de andere kant, omdat ik het aan den lijve heb ondervonden, snap ik het ook heel goed.

Omdat ik journalistiek studeer, voelt het een beetje als mijn plicht om publicaties over dit onderwerp te maken. Niet door met de vinger te wijzen. Alleen om hen te ondersteunen die door deze moeilijke fase heen gaan. Het zou super zijn als jullie je verhaal met mij zouden willen delen. Ik hoor het heel graag!

Liefs, Sanne
    Svalderwegen@gmail.com

Share This Page