Ervaringen met lovette?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lientjelove, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik slik momenteel de yasmin pil, maar ik heb een beetje het gevoel dat deze pil te licht voor me is. Nu wil ik zowiezo niet een te zware pil, maar toch wel eentje waarbij ik geen tussentijdse bloedingen enz krijg.
    Nu zag ik dat ik ook nog de lovette pil in de kast had liggen.. in het verleden al eens geslikt, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee??
    Volgens het internet is lovette ook een lichte pil.
    Als ik nu na 3maanden van het slikken van de yasmin over ga op de lovette is dat verstandig of kan ik beter een poosje deze pil blijven slikken??
    Nou ik hoor het graag!!

2. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik heb zelf ook altijd pil-problemen gehad en heb deze ook alletwee gehad. dankzij Yasmin zit ik nu met een dikke buik ;)
    Lovette heb ik ook een paar jaar gebruikt en ook steeds tussentijdse bloedingen enzo... moet wel zeggen dat het met de Yasmin bijna niet voorkwam, maar kan ook zijn omdat ik net weer was overgestapt van de prikpil, daar heb ik nooit geen problemen qua bloedingen mee gehad alleen kwam ik er heel veel van aan doordat ik veel vocht vasthield.
    Maar het kan wel zijn dat je lichaam even een tijdje moet wennen aan een bepaalde pil dus ik denk dat je er verstandig aandoet om hem wel door te blijven gebruiken. En anders zou ik gewoon even de huisarts bellen om het zeker te weten.

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    lovette wass voor mij te licht om de 2 weken ongi. en dassss erg irri

4. Lientjelove

@ reza.. gefeliciteerd met je zwangerschap, maar dit was duidelijk niet de bedoeling (als ik het goed begrijp?).

Ik zoek een pil die zowel lichamelijke als geestelijke voordelen heeft. Ik ben namelijk nog al gevoelig voor hormoonveranderingen.. en de pil niet slikken was ook geen optie (ik had veel last van lichamelijke klachten).
    Ik wil een niet te zware pil, omdat ik daar weer heel depri van word.. best lastig een geschikte pil vinden.
    Bedankt alvast voor jullie reactie.. ik hoop dat er nog meer komen!

5. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb jarenlang lovette geslikt.

Zwaardere pillen kon ik niet verdragen; kreeg ik migraine van en voelde me gewoon niet goed.

Lovette vond ik prima.

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Lovette geen nare ervaringen mee gehad! Wel wat migraine maar het was beter dan de microgynon 30

7. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    @ Lientje;Dank je! :) Het was niet gepland, maar zeer gewenst. We wilden wel kinderen maar wilden nog even wachten.

Inmiddels heb ik ook zo'n beetje alles al geprobeerd van 3 fasepil tot aan diane 35 maar na een tijdje lijkt mijn lichaam er niet goed meer op te reageren.

8. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ook jarenlang lovette geslikt. Dit was de enige pil waarvan ik de klachten nog te dragen vond.

9. Lientjelove

Bedankt voor jullie reacties....

Deel Deze Pagina