Hallo, Ik heb een vraag. Sinds drie maanden(sinds maandag 3e ring ingebracht) gebruik ik de nuvaring. Deze stop week werd ik ongesteld, maar alleen maar donkerbloed. Wat ik eigenlijk verdenk als oud bloed. Is dit normaal? of heeft iemad dit ook? Nu heb ik sinds zondag/maandag en nu eigenlijk alleen maar nog meer last van gespannen en grotere borsten. Ik vind dit best vreemd normaal heb ik dit niet. Weet iemand wat dit kan zijn? En of dit normaal is. Ik dacht alleen voor je menstruatie........normaal worden me borsten ook weer wat slapper erna. Graag hoor ik wat jullie ervan denken. Alvast bedankt groetjes
Ikzelf heb ook een jaar de nuvaring gebruikt. In het algemeen was ik daar zeer tevreden over. De symptomen die je hierboven opsomt heb ik nooit last gehad, is waarschijnlijk afhankelijk van persoon tot persoon. Waar ik wel last van had was dat mijn ring in de laatste week nogal vaak te laag hing, en dan moest ik hem terug goedsteken. Ik gebruik nu geen nuvaring meer omdat ik in november 2008 mijn ring ben kwijt geraakt met als gevolg een dochter. Je hoort wel meer dergelijke verhalen en als je nu juist die persoon bent dan heb je gewoon pech! Al bij al heb ik het mij nog niet beklaagd hoor. Ik gebruik nu gewoon terug de pil. Groetjes Stephanie
Bedankt voor je reactie:d zal inderdaad wel verschillen!! maar dacht zal toch niet mis er doorheen zwanger zijn, maar zal wel meevallen. Veel geluk met je dochter!
Ik heb 4 jaar die ring gebruikt zonder zwanger te worden en altijd super tevreden over geweest. (ben pas zwanger geworden nadat ik gestopt was met de ring )
ik gebruik nu 5 jaar lang de nuvaring en ben super tervreden. heb het wel eens (denk ook door stress) dat ik een maand (soms 2) niet ongi werd, maar dat vond ik nooit zo erg ben nog steeds niet zwanger! voel de ring ook bijna nooit. als hij dr al uit zou gaan, voel je m zakken. de kans dat je dus zwanger wordt, is net zoals met de pil, minimaal. hij is alleen duurder dan de pil. ook de mindere hoeveelheid hormonen is heerlijk! ik heb veeeel minder last van hormoonschommelingen
Op de site van mijn huisarts staat dat, als je hem goed gebruikt, je 0,1% meer kans hebt om zwanger te worden, dan met de pil. Ik moet zeggen dat toen ik de 1e keer ongesteld werd na het gebruik van de ring, ik minder en later was dan met de pil. Je lichaam moet niet voor niets 3 maanden wennen aan een nieuwe anticonceptie. Nu moet ik de 2e keer ongesteld worden. Zondag eruit gehaald en nu nog niks. Hoe lang duurt het bij jullie?
hoi hoi, ik zelf heb ook de nuvaring gebruikt,ik had ook erg veel last van bijwerkingen, en wat ik ook erg vervelend vond was dat wanneer ik en mijn man seks hadden gehad, hij soms de ring om zijn penis had, ikplaats van dat die nog bij mij was, om het zo maar ff te zeggen, na een aantal keren gestopt met deze vorm van anticonceptie, ik vond het wel ideaal om niets te hoeven slikken overingens!
Ik ben zelf zwanger geworden door de nuvaring heen. Met de huisarts alles nagelopen en ik heb echt geen fouten gemaakt. Ook zijn er nog 3 andere vrouwen in mijn omgeving die het afgelopen jaar zwanger zijn geworden ondanks het gebruik van een nuvaring. Bij ons is het kindje gelukkig welkom en hebben we een stabiele basis om te bieden maar ik ga nooit meer terug naar de nuvaring.
ik haal mn ring er meestal op vrijdag uit en dan word ik op dinsdag ongesteld. ben het dan niet zo heel veel (hoor je mij niet over klagen hoor).soms sla ik wel eens een maand over. nu sla ik 2 maanden over. dat is niet echt lekker, aangezien het toch niet echt de bedoeling is... heb het wel eens vaker gehad, maar ben nog nooit zwanger geweest in iets van 6 jaar tijd ofzo. tijdens het seksen mág de ring eruit als je er last van hebt. ikzelf heb het 1 keer gehad dat mn ring bij mijn vriend was beland. (niet erg opwindend aangezien ik niet meer bijkwam van het lachen ). maar mocht ie in de weg zitten, mag de ring er 3 uur uit ofzo. denk dat er altijd wel vrouwen zijn die door een anticonceptie heen zwanger worden. geldt niet alleen voor de nuvaring, maar ook voor de pil of iets anders.
Ik heb een tijdje de nuvaring gebruikt en was erg tevreden over. De ring is er nooit zomaar uit gegaan, ook niet tijdens de sex. Overigens kan je de ring er gerust een uur uit halen en dan sex hebben. Heb dit zelf overigens nooit gedaan. De reden dat ik gestopt ben met de nuvaring, is dat ik last bleef houden van hoofdpijn. En ik vond het toch wel prijzig, kreeg niks vergoed, en mijn apotheek had ze niet altijd op voorraad, dat was wel lastig. Maar vond het verder wel erg makkelijk.
Mamanoor: Bij mij was het de tweede maand hetzelfde als bij de eerste. Ik haal hem er maandag uit en wordt woensdag avond laat of donderdag ochtend ongesteld. Bij mij is het ook minder en laatste keer dus alleen donkerbloed. meisje1982: wanneer merkte je dat je zwanger was? En hoelang gebruikte je hem toen? Verder ben ik ook heel tevreden, niet elke dag eraan hoeven denken is ideaal en gelukkig blijft hij bij mij goed zitten
Ik gebruikte de nuvaring al ruim twee jaar, ik kwam pas na 9 weken erachter dat ik zwanger was. Ik had altijd wel iets last van dat mijn borsten soms opzetten maar nu werdt het wel heel gortig waardoor ik begon te twijfelen. Ik heb ook in de 9 weken nog gewoon bloedingen gehad. Ik was verder ook tevreden. Ik was nooit goed in het slikken van de pil en het was dan ook een ideale oplossing. Bovendien zitten er in de nuvaring minder hormonen dan in de pil wat mij positief leek. De huisartsvertelde dat het heel goed mogelijk is dat ik 2 jaar heb moeten "ontpillen".