Hoi! Hoe doen jullie dat? Ik ben nu aan de pil (microgynon 50), maar zodra mijn scriptie klaar is willen we voor een nr 3 gaan. Nu dacht ik, stop vast met de pil, gaan we voor condooms. Kan mijn lijf vast ontwennen. Maar m'n vriend vindt dit geen goed idee. Bij nr 2 dachten we ook, doen wel condooms, 1 keer vergeten, hup zwanger. Maar toen was ik nog heel vruchtbaar, want ik was pas bevallen. Bij onze eerste duurde het 8 maanden voor ik zwanger was. Dus ik denk dat het nu niet zo'n vaart zal lopen. euhm... de vraag is dus, wat doen jullie? Of kom met goede argumenten voor m'n vriend haha
Tja als hij het niet wil lijkt het me niet handig om te doen. Daarbij zegt het niks dat het bij nr 1 8 maanden duurde en bij nr 2 maar 1 keer condoom vergeten. Het kan nu zomaar idd weer 8 maanden duren, maar kan ook weer gelijk raak zijn door een vergeten condoom. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat jullie ervoor willen gaan, maar dan zou je kunnen voorstellen om een maand daarvoor te gaan stoppen met de pil.
Nee en juist doordat het niks zegt vind ik het zo lastig. Het liefst zou ik er al nu voor gaan, maar vind opzich dat m'n vriend ook wel gelijk heeft met wachten. Anders rond ik die studie nooit af haha. Maar tussen nr 1 en 2 zit maar 51 weken. Ik zou het heel jammer vinden als er straks ineens 3 jaar tussen nr 2 en 3 zitten. Maar dat klinkt misschien heel verwend, maar bedoel ik niet zo. hoop gewoon dat de kindjes veel aan elkaar hebben
Tja .. je kan ook nu al stoppen en er dan uiteindelijk voor gaan en dat het dan alsnog 1-1,5 jaar duurt. Eerder stoppen met de pil en gebruik maken van condooms, betekent niet dat wanneer je de condooms achterwege laat, je gelijk zwanger bent! Je uitspraak klinkt niet verwend, maar wel wat naief
Waarom vind je het naief? Ik snap heus wel dat ik niks over mijn lichaam te zeggen heb in die zin. Mag het toch wel jammer vinden?
Je verdraaid mijn toon waardoor het overkomt alsof ik " naief" op een foute manier bedoelde. Ik dacht dat mijn smiley's dat wel verduidelijkte Met naief bedoelde ik dat je er wellicht vanuit gaat dat het gelijk raak is zodra je dan de condooms laat liggen, terwijl het dus ook wel meer dan een jaar kan duren. Tuurlijk mag je het jammer vinden als de afstand tussen nr 2 en 3 langer komt te liggen, daar heb jij het volste recht toe, maar ik bedoel meer te zeggen dat ik snap dat je met eerder stoppen (en condooms gebruiken) het ontpillen wilt bespoedigen, zodat je gelijk een mooie cyclus hebt als de condooms weggaan en jullie er gelijk voor kunnen gaan. Maar het is ook natuurlijk niet gezegd dat je uberhaupt gaat ontpillen en dat jouw lichaam daar last van gaat hebben. Mijn lichaam hoefde namelijk ook nooit te ontpillen, altijd direct weer 28 dagen na het stoppen met de pil, maar toch zit er 5,5 jaar tussen nr 3 en 4 (oudste 2 levende kids). Het duurde allemaal dus veel langer dan ik had gehoopt
In hoeverre ik moet ontpillen weet ik ook niet goed. Bij de eerste had ik cycli tussen de 25 en 35 dagen. Best wel wisselend. Maar geen idee in hoeverre dat telt als ontpillen haha. Misschien maar gewoon loslaten allemaal ... dat blijft wel een kunst en voor mij als controlfreak niet echt natuur zacht gezegd ..l haha
Hier ook een controlfreak hoor, maar helaas door dit soort dingen wel geleerd dat er altijd dingen blijven die niet te controleren zijn
Wanneer zal je scriptie ongeveer afgerond zijn? Is het een idee om je daar nu in vast te bijten? Ik begon aan mijn scriptie toen ik net zwanger was maar moest het halverwege op pauze zetten. Pregnancy brain en het was super lastig om mijn scriptie af te schrijven met een baby aan de borst ik snap je wens en het is lastig om die wens te onderdrukken. Maar vpor enkel leeftijdsverschil moet je je afstuderen niet op het spel zetten. Dat is echt zonde! Dus onderzoek, schrijf, presenteer en dan baby
Het is hier ook de reden geweest waarom het eerder niet lukte de scriptie af te ronden... maar nu denk ik als het is goedgekeurd gaan we ervoor. 'Maar hoe heb jij het ervaren dat je moest presenteren? Zou je daar ook nog op wachten?
Als je het kunt volhouden, zou ik zeker wachten tot je gepresenteerd en verdedigd hebt. Ik vond het echt heel vervelend om te doen terwijl mijn baby vlakbij was. Ik hoorde hem huilen op de gang (mijn moeder en zusje waren mee) en kreeg een tsr