Implanon niet meer voelbaar in arm??!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Shereen23, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik heb eind oktober 2015 de implanon laten plaatsen door een ervaren gynocoloog in t ziekenhuis. De 1ste 2 weken voelde ik m zitten in mijn arm. Je voelt zeg maar dat buisje. Ik ging ervan uit dat t goed is.
    Nu maand naar plaatsing voel ik m niet meer in m'n arm!!!
    Ik zit de hele tijd met m'n vingers te voelen aan m'n arm maar ik kan m niet vinden! Dit is niet goed volgens mij!
    Moet ik maandag gelijk de gyno bellen?
    Straks dwaalt ie door m'n lichaam en beschadigt hij iets of kan dit niet?
    Werkt hij überhaupt wel als hij niet meer op z'n plek zit?
    Wie kan mij gerust stellen of gewoon adviseren?

2. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Zit het ook niet hoger? Die van mij is ook meerdere cm omhoog geschoven en is op een hele andere plek er uit gehaald dan dat ie er in is geschoten.
    En als je echt goed diep op je arm drukt voel je hem dan nog niet? Als hij niet voelbaar is kan het zijn dat je niet goed beschermt bent.

3. Mila79

Mila79 Lid

30 nov 2015
    71
    0
    0
    Schiedam
    Ik zou er mee uitkijken en langs de arts gaan. Het kan wellicht zo zijn dat je implanon aan je spieren is gegroeid. Dit zou erg vervelend zijn!

4. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Thanx dames voor jullie reacties.
    Ik heb t ziekenhuis gebeld (afd gynocologie) en ze hebben dit nog nooit eerder gehoord. Ze zeggen dat hij vast is gaan "dwalen" maar dat dit niet gevaarlijk is. In hoeverre dat waar os weet ik niet want ze zeggen zelf dat ze dit nog nooit eerder hebben meegemaakt.
    In elk geval moet ik volgende week woensdag bij de desbetreffende gyno komen en dan gaat hij ernaar kijken. Ik ga daar in elk geval niet weg voor ik weet waar die implanon zit.

5. Mila79

Mila79 Lid

30 nov 2015
    71
    0
    0
    Schiedam
    Snap ik. Ik heb er ook een gehad en de mijne was nog wel voelbaar. Het duurde 20 minuten voordat ze hem eruit kregen.
    Het voelde voor mij niet meer goed, ik ben toen overgestapt naar de pil met een kleine kinderwens, nu ben ik inmiddels gestopt met de pil.

De implanon is wat dat betreft een goede anti conceptie, maar echt veilig vind ik het zelf niet klinken wat betreft je arm.

Veel succes gewenst, hopelijk is alles oke!

6. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Dank je Mila, ik heb echt voor de implanon gekozen omdat ik net 3 maandjes geleden ben bevallen en geen kinderwens meer heb. Ben met de pil al 2 keer zwanger geworden en de spiraal verdraagt m'n lichaam niet dus implanon was voor mij t meest handige.
    Ik zal na de afspraak volgende week even laten weten wat er is gedaan.
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hoe is het afgelopen?..

Ik laat 5 januari de implanon zetten. Duurt helaas nog te lang maar er zijn weinig artsen die dit doen. Dus eerst maar een rubbertje gebruiken haha

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier zit mijn vierde er in en de huisarts heeft m dit keer echt diep gezet, waardeloos. Ik heb dunne armpjes, dus voorheen kon ik m zo zien zitten. Nu zat ie zo diep dat hij niet zeker wist of ie m goed geplaatst had. Ben diezelfde week nog naar ziekenhuis geweest voor n echo (hoppa, leuke factuur met dank aan mn huisarts). Hij zit er nu ruim anderhalf jaar in en ik ben benieuwd of mijn huisarts hem straks nog kan vinden als ik m wil laten verwijderen. In dat zwerven geloof ik niet zo eigenlijk. Hij zal er nog wel zitten hoor, maar misschien wat ingekapseld bij jou. Wordt wel een gedoe met verwijderen :(.

Deel Deze Pagina