Help wat nu?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Niveah, 8 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik zal het even kort uitleggen. Ben pas begonnen met de pil. Had 'm jaren daarvoor niet geslikt. Vroeger wel.
    Ik had laatst mijn 3e pilstrip op, ik hield een stopweek van 1 dag (omdat ik best snel een beetje bloed verloor na die laatste pil en ik niet in het weekend ongesteld wil zijn voor de volgende keren) en ging weer verder aan een nieuwe strip. Het bloeden stopte 2 dagen en daarna zette het weer door. En ben nu al een week aan het bloeden. Het ziet er niet naar uit dat het binnenkort zal stoppen.
    Ik twijfel om of zaterdag laatste pil in te nemen en dan een stopweek in te lassen. Dit is gewoon niks dat constant bloedverlies.
    Ben je dan ook nog gewoon veilig ondanks je midden in je pil strip een stopweek houd?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en 1 pilstrip met condoom sex hebben.

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je bent toch sowieso na 7 dagen de pil slikken veilig? En niet na 1 strip..

4. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Dat ligt eraan wanneer in je cyclus je begint met je 1e pil / strip.

Ik zou ook een stopweek inlassen en hopen dat t bloedverlies daarna helemaal stopt.

Ik vermoed dat je nog wel veilig zit, tenminste als ik t goed begrijp.. heb je na een volledige strip juist te hebben gebruikt maar 1 dag gestopt en meteen weer doorgeslikt. Volgens mij is t niet erg om 1 pil te ‘vergeten’ in je vierde of latere week. Maar persoonlijk zou ik t zekere voor t onzekere nemen..

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    In de bijsluiter staat dat je op je eerste dag van menstruatie begint met de pil meteen beschermt bent en alle andere dagen de eerste 7 dagen nog niet.

Klopt, ik heb de pilstrip juist geslikt, alle 21 pillen, toen 1 dag geen pil geslikt en toen weer nieuwe strip en toen dat rare bloedverlies...

6. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Oh dat zou kunnen... ik wist dat er een verschil zit in ‘veiligheid / betrouwbaarheid’ als je op verschillende momenten in je cyclus ermee start... dus vertrouw hierin maar op de bijsluiter in plaats van op mij ;)

En ik denk dat je dus wel veilig zit in deze situatie... maar je ziet wel: op mijn oordeel kun je niet met zekerheid afgaan (aangezien ik het hierboven ook mis had)... ;):D

Wat vervelend trouwens dat bloedverlies zo.. hopelijk is t na een stopweek weer normaal!

Niveah vindt dit leuk.
  7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja heel vervelend! Ik hoop en denk van wel. Had er hiervoor nooit last van. Vroeger niet en de eerste 2 pilstrippen ook niet. 1 dag als stopweek is niet aan te raden haha

8. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Vind het wel vreemd, de stopweek zet een onnatuurlijke menstruatie op gang, dus waarom blijf je zo lang bloeden als je weer gestart bent met het slikken? Ik zou de HA eens bellen voor de zekerheid.. Of je veilig bent: geen idee! Er zijn mensen zwanger geraakt van 1 pil vergeten en de betrouwbaarheid is nooit 100% natuurlijk :)

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens al een paar weken geen sex gehad dus zwanger kan ik niet zijn. Vind dit ook vreemd. Maar goed ik ga gewoon stopweek inlassen

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Weet niet of je goed gelezen hebt, had stopweek van 1 dag he

11. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Ja heb ik goed gelezen! Maar dat is ook een onnatuurlijke menstruatie dus die zou na 1 of 2 dagen weer moeten stoppen zodra je de pil weer bent gaan slikken..

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja geen idee, je lichaam is geen robot dus zou kunnen. Zijn ook vrouwen die doorbraakbloedingen hebben. Ik had dit ook nooit eerder gedaan zo'n stopweek van 1 dag..

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het verstandig is dit met je huisarts te bespreken.

Hoewel hier veel kennis over allerlei (anti-)conceptie op het forum is, zal jouw huisarts wellicht meer kennis van jou en de uitwerking van de pil op jou hebben.

Sorry dat ik het even kort door de bocht breng, echt, maar persoonlijk vind ik dat je te veel aan het experimenteren bent met een voor jou relatief nieuw medicijn (gezien de meerdere voorgaande topics die je hierover hebt geopend).

Ik hoop dat jouw huisarts je serieus verder kan helpen. En wellicht een andere pil zou kunnen voorschrijven.

Louise11110 vindt dit leuk.
  14. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb deze pil vroeger 10 jaar lang geslikt alleen deze situatie is nooit voorgekomen

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    het kan best zijn dat jouw hormonale balans inmiddels heel anders is dan 10 jaar geleden hoor.

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik bedoel t.o.v. van toen je hem vroeger slikte

Deel Deze Pagina