Hoi, ik ben 10 dagen geleden begonnen met de nuvaring op de eerste dag van mijn menstruatie. Ik heb na mijn bevalling eerst sowieso de eerste menstruatie afgewacht, en ben dus bij het begin van mijn 2e menstruatie met de nuvaring begonnen. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik de Diane35 pil, maar vond die toch wel heel zwaar hormonaal, daarom mijn keuze voor de nuvaring. Nu is het zo dat ik nog steeds bruinverlies heb, en toch wel een aanzienlijke hoeveelheid. Ik vind dit wel gek, want na 10 dagen + met die nuvaring zou dat toch al moeten gestopt zijn, of niet? Bij mijn vorige menstruatie (dus die zonder anticonceptie) was het bloed- en bruinverlies echt weg na een dag of 6. Is dit een teken dat mijn lichaam nog moet wennen aan die nuvaring, of is dit een "nevenwerking" die er maandelijks gaat zijn, want in dat geval overweeg ik toch om naar een ander anticonceptiemiddel over te gaan hoor! Groetjes Sunnyke
Heey. Het kan zijn dat je lichaam nog moet wennen aan de ring. Ik gebruik hem zelf ook maar herken dit niet. Bij mij is het zelfs zo dat mijn menstruatie helemaal wegblijft. De reden dat ik voor de nuvaring heb gekozen was omdat ik met de pil in de stopweek bijna de hele week op bed lag met migraine. Na de bevalling heb ik even een andere lichte pil geprobeerd maar weer die migraine. Nu ben ik weer begonnen met de Nuvaring met het enigste 'nadeel'dat ik niet ongesteld word. Maar gelukkig geen bijwerkingen zoals migraine stemmingswisselingen etc die ik met de pil wel had.