Ervaringen sterilisatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Beckje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Wie heeft hier ervaringen mee? wat is de minimum leeftijd?
    enne, wat is het gevolg voor de rest van je lichaam?
    zit het namelijk erg te overwegen, gezien implanon toch wel vaak bloedingen geeft en ik niet weet wat ik anders zou moeten doen...
    kan me ook niet voorstellen om nog een kindje erbij te proberen te krijgen. ben nu al best overladen, ook lichamelijk flinke klap gehad door de zwangerschappen.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Ik ben in september '14 gesteriliseerd.
    Mijn mirena was ik mn buikholte terecht gekomen en moest er met een kijkoperatie uit gehaald worden.
    Veel vertrouwen in de mirena had ik niet meer en ivm gezondheidsklachten en leeftijd (40) stelde ikzelf voor om dan meteen gesteriliseerd te worden.
    Ws de gynaecoloog helemaal met me eens.

Buik was een paar dagen gevoelig en wat schouder pijn maar vond het goed te doen.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    er zijn meerdere manieren toch?
    word je dan nog ongesteld eigenlijk? of gaat alles nog gewoon door? en gezien ik pas 28 ben vraag ik me sowieso af of ze het wel doen maar goed, heb alle tijd

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Je wordt nog gewoon ongesteld, je hormoonproductie gaat namelijk gewoon door. Er zijn wel dokters die het op jouw leeftijd doen, maar de meesten zullen het niet toejuichen. Er zijn eigenlijk twee gangbare manieren: de klassieke manier waarbij via een kijkoperatie de eileiders worden doorgenomen en afgebonden, en de essure waarbij via een kijkbuis in de baarmoeder spiraaltjes in je eileiders worden gebracht die ervoor zorgen dat je eileiders dichtgroeien.

5. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik ben 8 jaar geleden gesteriliseerd dmv Essure. Ik was destijds 32, maar omdat ik geen spiraaltje verdroeg en geen pil mocht vanwege Factor V, deed mijn gyn er niet moeilijk over.

De "ingreep" duurde nog geen kwartier en had daarna iets last van mijn buik. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.

6. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Hier overweeg ik precies hetzelfde! Na deze zwangerschap weet ik zeker dat ik niet meer wil maar zie ook wel op tegen sterrilisatie! Hormonaal veranderd er dus helemaal niks? Heb me er nog niet zo in verdiept!
    Is daar een minimum leeftijd voor dan? Ik wordt deze zomer 30 maar na 4 kids is er toch weinig bezwaar denk ik?

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb wel gehoord dat er wat problemen waren met de vorm van steriliseren waarbij je van die spiraaltjes ingebracht krijgt... en hoor ook dat spontaan de andere vorm kan 'genezen'... pff

8. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ojee dat is natuurlijk net niet de bedoeling!!
    Sterrilisatie kies is om er 100% zeker van te zijn dat ik niet weer zwanger raak!
    Sterrilisatie bij mijn vriend is helaas nog geen optie!
    Ik zal me er eens in verdiepen!

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ook hier overweeg ik t... heb volgende maand afspraak bij de gyn,wel voor wat anders maar ga t dan gelijk aankaarten. Ik wil ook geen zwangerschap meer na 4 kids en 3x een ks en t is me sterk afgeraden door de gyn.spiraal was een drama na me laatste zwangerschap en de pil of wat voor hormoon anticonceptie dan ook... Ik word in juni 33 en t is goed zo.

10. Margaretha82

7 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gesteriliseerd via essure maar als ik het nog eens mocht doen zou ik de eileider (heb er nog maar een) operatief laten afbinden of verwijderen.

Lees je goed in als je essure wil gaan doen. er is een facebook pagina over essure problemen

11. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    hier ben ik verleden week woensdag geholpen
    ik heb mijn eileiders dicht laten maken d.m.v. klemmetjes(de ouderwetse manier)
    het is me 100 procent meegevallen
    om 8 uur ging ik onder narcose, om kwart voor negen kwam ik weer bij
    om half 10 gegeten en om 1 uur mocht ik naar huis
    heb een sneetje in mijn navel en 1 net onder de bikinilijn
    heb nog 1 dag paracetamol geslikt en dat was het

toen ik van de week het nieuws keek over de essure methode was ik blij dat ik voor deze manier ben gegaan

groetjes debby

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik ben gesteriliseerd met de Essure-methode (ruim 2 jaar geleden) en ik heb allerlei klachten (overgangsklachten onregelmatige menstruatie enz.) ik wordt binnenkort weer geopereerd en dan worden in ieder geval mijn eileiders verwijderd en misschien de baarmoeder ook als de veertjes niet goed zitten.

Lees je echt goed in!! Kijk anders even op de fb groep van Essure problemen Nederland.

Dat wil trouwens niet zeggen dat jij die klachten ook krijgt hoor, maar je weet het van te voren niet, het is natuurlijk iets wat niet in je lichaam hoort. (zoals ik begrepen heb (van een arts) wekken de veertjes een ontsteking op zodat de eileiders dichtgroeien, dus als ze die reactie veroorzaken kunnen er natuurlijk ook andere klachten komen)

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in Juni Essure spiraaltjes laten plaatsen en was erg tevreden met hoe makkelijk die ingreep was. Maar dan ontdekte begin februari dat ik zwanger was!! Ik heb een helse en zwaar emotionele maand achter de rug want ook al wilde ik geen derde, een abortus wilde ik ook niet. Uiteindelijk is het hartje vanzelf gestopt bij 8 weken en had ik 2 weken geleden een curettage. Het was een emotionele rollercoaster en nu moet iig sowiso de rechter Essure er ook nog uit inclusief eileider. Het is dus nog niet afgelopen. Sterilisatie op zich ja, maar Essure ga ik zeker niet aanraden!!!!

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    jeetje wat vreselijk allemaal zeg Zomersproet :(
    Essure wil ik ook niet. hoor wel dat op de andere manier ook de boel weer kan 'genezen' ... is dat zo?

Deel Deze Pagina