Stoppen met de pil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimmx, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje. Ik ben gestopt met de pil.. het heeft meerdere redenen, eerste reden is dat ik depressief ben geworden van de pil. Andere reden is dat mijn vriend en ok met een jaartje kinderen willen proberen te krijgen. Ik ben vandaag ongesteld geworden na t stoppen met de pil, mijn vraag is.. hoelang duurt het ongeveer voordat volgende menstruatie weer komt en hoe kan ik het beste de ovulatie bijhouden? Aangezien het in het begin nogal onregelmatig kan zijn. Ik vind het best spannend.

Groetjes
    Kim

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Dat is helaas echt niet te zeggen. Ik werd zelf netjes 29 dagen na de laatste onttrekkingsbloedig ongesteld, maar er zijn ook genoeg dames bij wie dit máánden duurt. Het is echt afwachten hoe het bij jou zal zijn.

Je ovulatie kun je vervolgens opsporen met ovulatietesten en/of door te temperaturen. Maar ik zou hier niet direct na stoppen met de pil mee beginnen, je weet immers niet hoe lang het gaat duren voor je eigen cyclus op gang komt :)

3. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Oke bedankt voor je reactie! Ik wacht het rustig af.

4. Maan2017

Maan2017 Lid

5 jan 2017
    91
    15
    8
    Hoi Kimm,

Zie mijn banner: ik ben op 4 december gestopt met de pil en dus nog niet ongesteld. Wel allemaal gekke hormonale klachten waardoor ik eerst dacht dat ik misschien al zwanger was. Maar dat is tot nu toe niet zo (negatieve testen). Heb geduld en laat je niet gek maken door je lijf (want dat gebeurt soms voor je het weet :|)

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Alles is mogelijk. Je kunt meteen een goede regelmatige cyclus hebben met eisprong, of het kan nog maanden duren voor je lichaam weer een beetje de boel oppikt. Je zult moeten afwachten in welke categorie je valt.

Als je nu het komende jaar nog niet actief (condooms dus?) gaat proberen zwanger te worden, zou ik vooral ook geen energie steken in het bijhouden van ovulatie. Als je wel iets wil, dan is temperaturen een goedkope manier om je lijf en cyclus te leren kennen en dan met name hoe lang de periode is van eisprong tot menstruatie (LF). Maar om dat goed te doen vergt toch ook wel weer wat discipline ;). Ovulatietesten lijken me een erg dure hobby als je toch nog niet zwanger probeert te worden.

Ik was zelf overigens meteen zwanger na stoppen van pil, had dus ongeveer 2 weken na laatste pil mijn eerste eisprong...

Deel Deze Pagina