Heeft er iemand ervaring met de anticonceptie pleister? Na de bevalling zal ik weer 'iets' moeten. Voor ik zwanger raakte ben ik gestopt met de mycrogynon, omdat ik telkens weer doorbraakbloedingen had. M'n huisarts adviseerde om hem dan tijdelijk dubbel te slikken, maar dat vond ik een onprettig idee (zoveel hormonen) . Dus ik ben gestopt. Met periodieke onthouding geprobeerd, netjes er aan gehouden naar ons idee, maar m'n cyclus liep blijkbaar anders dan verwacht hihi. Dus ik was met 2 maanden zwanger. Maar nu staan we straks dus weer voor het zelfde. Pil valt eigenlijk af. Ik vind het ook érg moeilijk om er aan te denken op de één of andere manier. Hoewel ik mogelijk tijdelijk na de bevalling wel start met de cerazette, vanwege borstvoeding. Maar dat wil ik dus niet blijven doen. Aangezien ik sowieso het risico loop, vervroegd in de overgang te raken ben ik wel wat voorzichtig. Over de prikpil hoor ik wat dat betreft dus wat weinig positiefs. En ook over implanon heb ik al veel negatieve berichten gelezen qua vruchtbaarheid. (hoewel dat overal wel mee lijkt te zijn) Spiraaltje durf ik zelf niet zo goed. Ik zie erg op tegen de pijn. Ook omdat ik me moeilijk kan ontspannen. Dan lijkt dus de pleister over te blijven of de nuvaring. Pleister lijkt me dan gemakkelijker in gebruik. Ik heb alleen ook geen idee hoeveel het kost en of je het echt niet merkt? Voor m'n werk, lig ik regelmatig in het water -dus ook dat is wel belangrijk, gaat dat écht goed? ik ben benieuwd dus naar ervaringen met de pleister!
ik heb de pleister gehad, moest 5.75 per 3 betalen ik vond het wel handig niet elke dag iets slikken enzo je moet hem wel elke week vervangen
De eerste pleister die ik opgeplakt had die jeukte wel, maar dat staat ook in de bijsluiter dat dat kan de eerste 2 dagen. Daarna moet je hem 1 week later weer vervangen en dat dan 3 keer en dan heb je je stopweek. En steeds op een andere plek de pleister plakken voorkomt ook irritaties