Meiden, ik snap het niet meer zo... Ik gebruik voor het eerst ovulatietesten en ik dacht dat het mij meer rust zou geven, omdat je dan precies weet wanneer je ei is. Maar het werkt voor mij averechts... Ik zit nu op dag 13 en ik heb vanaf dag 8 ovutesten gebruikt. Ik test altijd om half 1 's middags. Nou is dit het resultaat: Aangezien mijn eisprong tussen nu en woensdag moet springen, zou de test toch al wel een duidelijkere 2e streepje moeten laten zien, toch? De duidelijkste is de 3e, die is gedaan op dag 10. Hij is niet positief, maar hier zie je de streep het duidelijkst (in het echt een stuk duidelijker dan op de foto!). Zou het dan zo kunnen zijn dat mijn LH piek maar heel kort is en dat ik mijn ei een keer 's nachts heb gehad? En dat om half 1 's middags mij LH waarde al heel laag was? Kan dit? Wat denken jullie? Is mijn ei al geweest, of moet hij nog komen? Zie ook mijn cyclusdagen, die zijn best regelmatig.
Lastig, zie dat je altijd een korte cyclus hebt... Zou toch nog even doortesten als ik jou was. Ik had altijd sowieso 2 dagen een positieve test. De 2e dag werd ie knalpositief en dat was dan altijd de dag van de eisprong...
Zie dit topic, lijkt er wel een beetje op denk: http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/460130-ovutest-wit-naar-knal.html
Bedankt voor jullie reactie's... Lastig hoor.. Ik vind het met name zo vreemd dat die 2e streep op dag 3 zo duidelijk is, en dan op dag 4 wordt ie minder en na dag 4 zie je praktisch geen 2e streep meer... Ik blijf nog wel even door testen, alleen deze week nog denk ik. Als hij na vrijdag nog niet positief is geweest, moet ik er denk ik vanuit gaan dat hij al geweest is. Aangezien mijn cyclussen altijd erg kort zijn. Ben er zo bang voor dat ik helemaal geen eisprong heb gehad....
Kan ook zijn dat je eitje wat later in je cyclus komt en je dus een korte LF hebt... Ik zou ook nog doortesten en desnoods 2 x per dag, dus ook nog rond 20.00 uur.
Ik heb het ook..deze maand..dag 10 streepje daarna even niks en nu begint het weer!spannend...eerste keer met ovulatietesten,dus wel fijn om te lezen dat het vaker voorkomt!
Misschien ook nog even een geruststellend berichtje van mij.. Mijn Cyclus is denk ik een beetje vergelijkbaar. Mijn positieve test kwam vanmorgen op dag 15!! Ik was dit weekend ook al een beetje ongerust, maar nu helemaal happy! Dus nog eventjes geduld, het komt vast nog!
Zeker doortesten en als je korte cyclus heb eventueel 2x pd dag testen zodat je je piek juist niet mist Had uit het niets smorgens negatief en begin vd middag bijna positief en uurtje erna positief!! Ben blij dat ik heb doorgetest anders had ik me piek geweest want de volgende ochtend had ik een knaller en uurtje erna negatief Dus nog geen 22 uur een positieve ovulatietest...
Kan het dan niet zo zijn dat die 3e test laat zien dat mijn eisprong toen ongeveer is geweest? Ik test maar 1 keer per dag, en alleen op de 3e en 4e test (dat zijn dag 10 en 11) had ik een 2e streepje. Heb net weer getest, en hij is blanco. Alweer...
Het beste is 2x ped dag te testen liefst rond dezelfde tijd ongeveer. Ik heb die dingen bij mijn 2e gebruikt maar vind het ondingen eerlijk gezegd. Denk dat je ei nog moet komen maar kan zijn dat het ook al geweest is aangezien je maar 1x per dag getest hebt. Ze kunnen echt snel knal test geven en daarna niets. Ze geven alleen de piek moment aan.
Hmm... Dan baal ik wel, want ik heb heel sterk het gevoel dat mijn ei dan al geweest is toen het streepje wat zichtbaarder werd. Want nu zijn ze alweer dagen op rij helemaal spierwit. Als ik deze maand niet zwanger ben, dan ga ik vanaf volgende maand 2 keer per dag testen. Ik wist helemaal niet dat dat "moest"! Bedankt voor de tips!
Ik zag nooit wat op de dipsticks en gebruik nu CB en zag wel een smiley. Proberen waard zou ik zeggen!
2 keer per dag testen hoeft niet hoor, Zelf vond ik het fijn naar mate ik dicht bij me eisprong kwam (aangezien je genoeg kreeg bij sensitest) Mischien een tip: Kan zijn dat jij met jou testen gewoon geen knaller krijgt mischien een andere test proberen ? gevoelige? zwanger & Kids en sensitest zijn hier de meiden wel erg positief over. En bij twijfel kan je altijd een cb smiley ernaast doen als je denkt dat hij positief is.