Yasmine Pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pacifier, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pacifier

    Pacifier Actief lid

    11 mei 2007
    126
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de Yasmine pil ?
    Ik slik deze nu alweer 3 jaar en heb het idee dat het
    nu slecht op me in werkt en me ziekig maakt en depressief.

    Heeft iemand ook een vervelende ervaring met de Yasmine pil?

    Alvast bedankt! ;)
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik slikte niet de yasmin maar de diana-35 en ik moet zeggenddat ik ook erg deprie werd van die pil, wel helpt hij bij mij goed tegen acne en me menstruatie werd er ook prima door geregeld. nu ik de pil niet meer slik zit ik veel lekkerder in me vel en voel me ook stukken beter. yasmin is ongeveer het zelfde als diana-35 en je kunt altijd een andere pil vragen bij de huisarts.
     
  3. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb ook de Yasmine geslikt. Alleen niet zo lang.
    Maar heb er geen negatieve ervaring mee gehad.
     
  4. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    hey

    Kheb een goede vriendin die de Yasmine geslikt heeft maar ze is er absoluut niet tevreden over. Het had wel een positief effect op haar acné maar ze is in die periode enorm veel verdikt zelf zo erg dat haar borsten en heupen soort van striemen vertonen die niet meer weggaan. Nujah je neemt hem al drie jaar dus het zou mij verwonderen dat je dit nog zou krijgen.

    Maar zij was er dus absoluut niet tevreden over en is inmiddels overgestapt naar een andere pil.

    Greets Stephanie
     
  5. Pacifier

    Pacifier Actief lid

    11 mei 2007
    126
    0
    0
    Het gekke is dat ik ook de laaste tijd inneens dikker ben geworden en groei strepen heb gekregen rond mijn heupen.

    Ze zeggen dat je hormoonshuishouding eens in de vier jaar verandert dus misschien is het daarom dat ik nu inneens anders reageer op de pil.

    volensmij heeft het een hele negatieve invloed op me die pil sinds een paar maanden.
     
  6. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Oei, ik heb ooit es gehoord dat dit een zeer slechte pil is!
    Misschien vergis ik me nu hartstikke in de naam hoor, maar ik heb hem ook ooit eens gehad, daar stond bij bijwerkingen kans op ziekte van Crohn , geelzucht e.d.
    Was toendertijd zelfs iemand aan overleden was op het nieuws!

    Maar nu ik het zo typ twijfel ikwel, anders hadden ze hem toch allang van de markt gehaalt?
     
  7. WausMop

    WausMop Actief lid

    13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb een erg slechte ervaring met de pil Yasmin..

    Ik heb er in 2002 Longemboliën door gekregen (gelukkig vanwege mijn leeftijd destijds (16) volledig genezen) en volgens de longarts -die me toen heeft behandeld- heeft mijn sterke wil mij in leven gehouden.. Ik heb gesproken met een moeder van wie haar dochter er wel aan overleden is, niet bepaald prettig..

    Maargoed daar ging het niet om :) ik heb die pil ongeveer geslikt van september 2001 tot eind april 2002 en op 6 mei kwam ik uiteindelijk op het Intensive Care te liggen.
    In die tijd nooit problemen gehad, mijn cyclus was altijd regelmatig en ook toen ik stopte met de pil slikken toendertijd ging het gewoon weer regelmatig verder, de menstruatie zelf werd zelfs een dag korter met het slikken van de pil :)
    Maar qua emotie's nooit iets slechts ervaren in die periode, helaas voor mij nu geen anti-conceptie meer (9 mei mijn koper-spiraal laten verwijderen omdat deze voor vrouwen was die al kinderen hadden gehad, en dus een iets grotere baarmoeder hebben, en ik er erg veel last van begon te krijgen na 3½ jaar tijd, en zie mijn banner.. nog steeds overtijd).

    Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik deze pil meteen kreeg voorgeschreven door mijn HA, terwijl mij is verteld, dat het eigenlijk een soort van 2e of 3e generatie pil was, die je dus pas zou mogen krijgen nadat je eerst een ½ jaar aan een andere pil bent geweest..?

    Daarnaast in die korte periode niet echt aangekomen of afgevallen, of andere kwaaltjes, maar als je je er niet zeker over voelt dan moet je gewoon aan een andere pil gaan meid!

    Succes met je beslissing :)

    Groetjes, Mandy.
     
  8. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik slik al een aantal jaren de Yasmine en heb vaak last van sago buien.
    Ik denk idd dat het door de pil kan komen maar niet per se omdat het de Yasmin is.
    Het kan denk ik met iedere pil voorkomen omdat je toch bepaalde hormonen binnen krijgt.
    Wel heb ik sinds na de bevalling ben begonnen met de yasmine ontzettend last van misselijkheid als ik hem heb ingenomen.
    OOk heb ik het idee dat ik ben aangekomen door de Yasmine.
     
  9. Guinevere

    Guinevere Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik heb hem ook maar slik m nog niet dus weet t niet.
    maar als het echt zon slechte pil zou zijn zou de dokter m echt niet uitschrijven hoor!
     
  10. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Is de Yasmine pil een andere pil dan de Yasmin pil? Of bedoelen jullie gewoon de Yasmin pil?

    Ik hoop het niet want ik wilde eigenlijk net naar mijn dokter gaan om een receptje voor deze pil te vragen.

    Ik heb veel verschillende soorten geprobeerd en heb altijd veel klachten gehad.
    Ik heb een tijd lang gezocht naar een geschikte pil en dacht dat ik 'm eindelijk gevonden had. De Yasmin pil wordt overal zo goed aangeschreven hij zou veel minder bijwerkingen hebben dan alle andere.

    Ik hoop echt dat jullie een andere pil bedoelen eigenlijk....
     
  11. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben vorige week donderdag naar de dokter geweest en hij zei dat de Yasmin niet heel erg goed is.
    De kans op trombose is groter dan met andere pillen.
    Het lijkt alsof hij heel goed aangeschreven staat omdat ze veel reclame hebben gemaakt voor deze pil, maar in werkelijkheid valt het dus tegen.
    Ik ben nu aan de NUVA ring en het bevalt me echt zoveel beter, ik merk het zelfs aan me humeur want met de Yasmin werd ik sago (heel raar maar is dus een bijwerking ervan) .....Ik heb dus een aantal jaar de yasmin geslikt maar ik raad hem niemand aan. ( dat is mijn persoonlijke mening) ook is hij nog eens een van de duurste pilllen.
     
  12. Guinevere

    Guinevere Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    de yasminpil is een tijdje van de markt gehaald omdat er verhalen de ronde gingen, en ze dachten, dat deze pil eerder trombose zou veroorzaken.Maar na grondig onderzoek zijn ze hiervan terug gekomen.de yasmin is net zo veilig (of onveilig) als iedere andere pil.Ik heb een heel gesprek met mijn dokter erover gehad vandaag.
    dus niks aan de hand je kan hem gewoon slikken!
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb er nooit last van gehad,ongeveer een jaar geslikt denk ik.
     
  14. annegie

    annegie Actief lid

    6 sep 2006
    102
    0
    0
    huismoeder
    heerenveen
    hai

    ik heb wel slechte ervaring met de yasmin pil, ik werd er ook zooo onzettend sago van.
    en als ik ongie ben dus de eerste dag had k een zware migraine aanval + de hele dag diarree.
    toen ik ermee stopte om te kijken of het daaraan lag, en jahoor en lag daaraan, dus voor mij nooit weer de yasmin pil.

    ik ben nu aan lovette, en die bevalt me uitstekend, het is wel een hele lichte pil, want als ik het bv 1 dag vergeten ben ben ik meteen de volgende dag ongie, das dan wel weer een nadeel.
    maar voor de rest heb ik geen enkele klachten wel een lichtere vorm van migraine maar daar is mee te leven als ik het maar 1 keer in de maand heb ;)

    groetjes annegie
     
  15. Guinevere

    Guinevere Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    het is natuurlijk wel zo dat iedereen weer anders reageert op een pil.wat voor de een een superpil is kan voor de ander een monster zijn :D
     
  16. WausMop

    WausMop Actief lid

    13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    daar heb je helemaal gelijk in, "helaas" mag ik niet meer aan de pil of aan welke anti-conceptie met hormonen dan ook (zie vorige pagina), maar ik hoop dat daar nog weer verandering in komt :)

    ondanks wat er met mij gebeurt is, is het zeker geen gevaarlijke pil, het is en blijft volgens mij met iedere (soort) pil wel afwachten hoe je lichaam daarop reageert.. :(

    en de bijsluiter lezen kan geen kwaad, wat er ook in staat :)
     

Deel Deze Pagina