Wie door de pil heen zwanger??

Discussion in 'Anticonceptie' started by cocko, Mar 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    #1 cocko, Mar 11, 2013
    Last edited: Mar 11, 2013
    Dag dames,

Wie is er bij gebruik van ethinylestradiol/levonorgestrel 20 toch zwanger geraakt? Mag ook een andere pil zijn trouwens.. En werd je in de stopweek ongesteld of niet?

Ben daar even benieuwd naar :)

Bedankt voor de reacties!

Groetjes cocko

2. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Ik slikte dezelfde pil als jij en ben in verwachting geraakt van mijn oudste dochter. Ik werd niet ongesteld in mijn stopweek.
    Achteraf gezien had ik wel gezondheids klachten die de werking van de pil verminderd. Diarree ed.

Heb je het idee dat je in verwachting bent?

3. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt voor je reactie!

Nou ja, of ik denk zwanger te zijn.. ik weet niet wat ik moet denken. Slik deze pil nu bijna 5 mnd en zodra ik stopte met de pil, had ik de volgende dag hoofdpijn en was de dag daarna ongesteld.. En dat is nu dus niet. Do.dag gestopt dus zou eigenlijk zaterdag ongesteld moeten worden maar er is echt niks te bekennen ;) Dus zit wel een beetje in de rats, omdat ik dit nooit heb meegemaakt... stom he.

4. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Een paar jaar geleden ben ik zwanger geraakt door de pil heen. Ik slikte toen microginon 30. Ik werd niet ongi tijdens mn stopweek, maar dit had ik de eerste 2 weken ook niet in de gaten. Mn ex en ik hadden toen net een huis gekocht en we waren druk bezig met klussen in het huis. Een paar weken laten bleek dit een miskraam te zijn geworden.

5. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ik ben ook dwars door de pil heen zwanger geraakt... Huismerk/bmerk van de Diane35 (weet niet hoe die heet).. :D

6. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh nee toch he.. het kan dus wel ;) Haha en ik maar hopen dat ik geen reacties zou krijgen...:p

7. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Cocko, het kan... En toen t mij overkwam (zo`n 2 jaar terug) heb k ook deze vraag gesteld... En bleek dat t vaker gebeurd dan je denkt... ;) Sorry!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb net een test gedaan, die is negatief...

9. vlekje1986

vlekje1986 Actief lid

Sep 18, 2011
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi cocko

ik slik de zelfde pil als jij slikt alleen dan 30 ipv 20 ik had vorige week vrijdag 1 maart de laatste pil genomen en ben dan altijd dag later ook ongesteld maar bij is er tot nu toe ook nog niks te bekenen heb ook een test gedaan negatief.alleen mijn arts raade me aan niet gelijk weer met de pil te beginnen maar te wachten tot dat ik ongesteld word.kan per arts verschillen natuurlijk het advies.

10. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke ik vroeg me ook al af of ik nu moest wachten totdat ik ongesteld werd en dan weer beginnen met de pil of gewoon zodra het de tijd weer is (dus donderdag). Vind dit wel heel irritant, altijd gaat het goed en nu ineens niet? Word je echt mega onzeker van! Ook omdat ik ineens lage rugpijn heb, steken in m'n onderbuik (rechts) heb.. Maar goed, test gaf negatief aan dus als t over paar dagen nog niet is, zal ik nog 1 test doen.

11. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    1,085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Is dat wel vaker gebeurt met de microgynon 30?
    Ik stap volgende maand ook over van de diane 35 naar deze pil...

12. vlekje1986

vlekje1986 Actief lid

Sep 18, 2011
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik deze pil al 10 jaar en nooit gehad dit is bij mij de eerste keer vandaar dat ik het ook heel vreemd vind.heb hem 2 niet geslikt ivm kinderwens en zwanger zijn nu weer aan de pil sinds december

13. Budgie

Budgie Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,721
    8
    38
    Ik slikte ook de ethinylestradiol/levonorgestrel nu weet ik niet of ik 20 of 30 had. Ik deed het ook nog "extra" safe met condoom (achteraf gezien was deze gescheurd).

Dus de stress sloeg toe toen ik niet ongesteld werd rond 4 februari en had echt niet geweten hoe ik het allemaal zou moeten regelen. Nu wel superblij dat ik zwanger ben en heb alles op de rit :)

14. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    hier 2 keer zwanger geworden ondanks gebruik anticonceptie.
    bij mijn jongste tijdens gebruik evra pleisters, ik kreeg wel gewoon ontrekkingsbloeding de eerste maand, de maand erna niet. testen bleven negetief,toen echo aangevraagd en toen bleek ik op de echo 9 weken zwanger.
    nu bij deze zwangerschap hetzelfde verhaal alleen dan gebruik van ethinyl. werd niet ongesteld in de stopweek, toen toch na de stop week begonnen met pil en de volgende stopweek weer niet ongesteld en op echo idd 7 weken zwanger.

budgie: wat bijzonder zeg dat en ook je condoom gescheurd was, dit kindje wilde echt heel graag bij jullie zijn. een echt wondertje.

15. Eetje

Eetje Bekend lid

Feb 1, 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Hoi meiden .. Ik dacht zal eens kijken of er een forum is waar dit in word besproken .. En ja hoor ;)!!

Dit is m'n tweede maand pil gebruik ethinyl.. Eerste strip prima, gewoon in stop week ontrekkingsbloed . Nu tweede strip op dag 10 ligt vloeien.. (Vanaf zondag) en tot op heden nog niet gestopt ! Ik lees dat dit kan dus maak me ook niet veel zorgen, nu alleen gister misselijk met vlagen en jeukende borsten, kan allemaal heel goed hormonen zijn , maar vind het raar! M'n man kwam er zojuist zelf mee, ben je niet zwanger!?

Ik heb geen idee, ik zal dit weekend eens testen..
    Hebben al een dochtertje en hebben juist 2 maanden. Terug besloten (na aantal pogingen wagen zwanger worden) even ons te focussen op werk ivm nieuwe functies! Het zal een "grap" zijn als het nu in eens wel zo is .. Zal t werk niet in de weg staan en ontzettend welkom maar het is bizar dat het zou kunnen nadat we een half jaar het geprobeerd hebben en het niet gebeurde haha .. We zullen zien

16. memv2

memv2 Actief lid

Feb 17, 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik zat aan de lever....pil en had tijdens de stopweek veel last van Migraine. Nu ben ik deze pil 3 maanden gaan doorslikken en een stopweek ingelast vorige week maar mijn bloeding bleef uit. Ik ben nu een week "overtijd". Ik voel me daarintegen echt niet zwanger maar knijp hem wel een beetje. We hebben al 2 kindjes en een 3e zit niet in de planning. De jongste is nu 2.5. Mocht ik zwanger zijn zullen we er heel blij mee zijn hoor, maar ik zou ook wel opgelucht zijn als de bloeding gewoon komt ;)

17. 20enzwanger

Jun 9, 2012
    21
    0
    0
    Les geven
    Amsterdam
    Toen ik 16 was ben ik door de yaz pil heen zwanger geraakt. Ik had een urineweginfecte, waar ik antibiotica voor kreeg en de apotheek en huisarts hadden niet gezegd dat de pil dan niet meer werkt (wist ik toen niet). Ik ben gewoon ongesteld geworden, dus had niks gemerkt (tijdens mijn huidige zwangerschap ben ik ook gewoon 'ongesteld' geworden, bij de zwangerschap van Lotte niet). Een week later bracht ik mn urine weer langs de huisarts en later werd ik gebeld dat er hcg in mn urine was gevonden. Ik heb toen een miskraam gehad.

Share This Page