Ik zit nu zo'n half jaar aan de nuvaring. Maar het valt mij op dat ik heel vaak een zeurderige pijn in mn buik heb. Is dat iets waar meerdere gebruikers last van hebben? Terug naar de pil is geen optie voor mij omdat ik nogal vaak aan de diaree ben helaas.
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik heb ook altijd een zeurderige buikpijn sinds ik de nuva gebruik. Is het bij jou in de stopweek ook minder qua pijn? (je wordt bijna blij dat je weer ongesteld mag worden ) Pil kan ik niet meer gebruiken, word er knetter-depressief van. Plus dat mijn pds erger is na de zwangerschap, dus dan is de pil ook niet echt betrouwbaar. Spiraal vind ik nog even een brug te ver. Ik vind het eng om er een te laten plaatsen, wat als de buikpijn erger word? De ring kan ik zelf gewoon uithalen als ik hem zat ben.
Ik had vrij veel last van migraine, ene maand viel het mee en de andere was het zo vaak dat ik er nu mee gestopt ben. Had ook last van pijn in m'n benen, waardoor ik schrik kreeg voor bloedklonters dus nuvaring komt er bij mij niet meer in. Heb wel felle buikpijn gehad na het stoppen, maar weet niet of dat daarmee te maken had of gewoon m'n darmen?
ik heb ook idd buikpijn met de nuva. ik ga trouwens weer aan de pil omdat ik de nuva ook de helft van de tijd voel zitten. hoofdpijn heb ik altijd tijdens mn stopweek (altijd gehad ook, zal dus wel aan mij liggen) het leek zo ideaal de nuva, maar het valt me tegen. liefs doris
Mag ik even hier inbreken, hoef ik geen nieuw onderwerp te beginnen. De nuvaring is online te koop voor 53euro voor 3 maanden. Niet dat ik hem online ga kopen, wil eerst langs de huisarts, maar was wel benieuwd naar de prijs. Vanuit Menzis krijg ik 50e per jaar vergoed. Betekent dat dus, dat ik nog 3x 50euro zelf moet betalen?! Dat vind ik best prijzig en misschien zou ik daardoor toch wel weer aan de pil gaan, die is een stuk goedkoper.. De reden dat ik de pil liever niet wilde is dat een 3e nog niet helemaal is uitgesloten, wel voor een jaar of 2.. Maar dat ik bij allebei de zwangerschappen echt pilvrij moest worden..
O dat is een stuk minder dus... Vind het wel spannend zoiets hoor. Zijn jullie ook eerst naar de huisarts geweest.
Hier in B moet je sowieso eerst langs de ha of de gyn om een voorschrift te krijgen. Weet niet meer hoeveel ik ze betaald heb. Ik denk iets rond de 30 euro?
Ik gebruik de nuvaring (nog.. Als t goed is is dit mijn laatste week), en ik moet/moest altijd 21,** eigen bijdrage betalen per 3 ringen. Ik denk dat dat erg ligt aan hoe je verzekerd bent.
Heb gister weer nieuwe opgehaald maar moest 33,** afrekenen. Blijkbaar stuurde mijn oude apotheek zelf de boel door naar de verzekering, nu heb ik een rekening en een duplicaat. Dus moet ik het zelf insturen. Het eerste recept heb ik van de huisarts, met uitleg praatje en zo. Daarna gewoon een herhaalrecept.