Graag gedaan! Ik was er echt tevreden over. En ook zo zwanger toen ik met de nuvaring stopte. Binnen no time weer een normale cyclus en daarna zwanger. Je krijgt de ring altijd voor 3 maanden voorgeschreven. Dus als ie in die 3 maanden niet bevalt kan je zo weer overstappen op wat anders.
Dat is zeker waar! Mijn belangrijkste argument tegen is dat het nogal duur is, zeker ivm de pil die ik nu neem.
Nuvaring... Ik gebruik het al van toen het pas bestond! Ik had namelijk last van migraine en dat kwam door de pil, met nuvaring heb ik geen hoofdpijn meer, dan mag het wat meer kosten! Ik heb hem nog nooit kwijtgeraakt hoor, enkel als je een tampon gebruikt terwijl je nuvaring in hebt, NIET DOEN DUS! Ik haal hem er ook niet uit tijdens het vrijen, want ik heb er geen last van en mijn vriend ook niet. Ik heb mijn maandstonden zeker tien keer minder erg, in het begin dacht ik dat dat erg was, maar is niet zo. Ik heb niet meer zo veel bloedverlies en die erge pijnen waar ik vroeger van over de grond kroop zijn er ook niet meer. De ring is niet vies als je hem er na 3 weken uit haalt hoor, ja natuurlijk wat glibberig, maar dat is niet vies he!? Die ring kan er onmogelijk zomaar uit volgens mij, hij zet zich open en kan dan zelfs door te duwen niet meet naar buiten floepen... Ik krijg hem er soms moeilijk in, is echt wel lachen dan...
Hallo Evelieveling Ik lees net dat jij je ring 4 weken in gehouden hebt!? Ik wil dit ook gaan doen binnenkort, want ze zeggen dat je je maandstonden niet moet laten doorkomen omdat aangemaakt worden door anticonceptie. Maar in dat boekje van nuvaring staat dat je het dan al om de 3 weken moet vervangen?! Dat is natuurlijk wel wat duurder uiteindelijk he. Ik ga overmorgen toch net naar de Gyn, dus ga ik het dan weten wat ik nu juist moet doen. Als je niet zwanger raakt door hem 4 weken in te houden is dat mooi meegenomen.
Ik gebruik dus de nuvaring gewoon met een tampon. Tenminste als ik nog last heb van mijn menstruatie en ik dus al een nieuwe ring in moet doen. Maar dit komt zeer zelden voor omdat ik over het algemeen nog maar 1 tot 1,5 dag menstrueer sinds de nuvaring. In het boekje staat ergens dat de ring 4 weken hormonen afgeeft. En dus 4 weken veilig is. Alleen wordt er standaard uitgegaan van een gewone cyclus van 28 dagen, dus 3 weken de ring in, 1 week niet. Maar ik heb hem dus al jaren steeds 4 weken in. Is goedkoper en heb ik dus nog minder vaak 'last' van mijn menstruatie. Ook ik ben begonnen met de nuvaring door migraine. En dan vooral omdat ik dan zo vaak buikloop had of de pil eruit kotste. En verdomd... het hielp ook tegen de hoofdpijn. Ben nu sinds zaterdag weer begonnen met de nuvaring.
Ja, hihi... ik ben aan 't ontringen. Heb 8 jaar de pil gehad, toen 2 jaar nuvaring. Moet zeggen dat mijn cyclus redelijk regelmatig is. Hopelijk ben ik snel echt 'ontringd'.
Ben vandaag naar gyneacoloog geweest, ik mag vanaf nu telkens 3x achter elkaar een nuvaring in doen zodat ik mijn maandstonden nog maar 4x krijg op een jaar, joepie! Die steek wat ik in mijn zij had kwam waarschijnlijk omdat mijn rechter eierstok tegen mijn baarmoeder staat terwijl die altijd wat verder weg staat. Dat geeft druk en kan pijnen veroorzaken (heb enkel altijd rechts last). Maar het is niet abnormaal zei ze dat die zo scheef staat, dus...
Ik heb na jare de pil te hebben gebruikt de nuvaring gebruikt en straks na mijn zwangerschap begin ik weer. Over de kosten ik heb volgens mij geluk want mijn verzekering vergoedt hem helemaal. Ik vind de ring ideaal en was ook na het stoppen gelijk zwanger. Over sex, mijn man heeft hem nooit voelen zitten en ik heb daar ook geen last van gehad. Ben hem ook nooit verloren. Voor de gene die hem zelf moetne betalen tja hij is wel een stuk duurder dan de pil.